Diskussion: Stora tråden om Jelly Bean för SGS3

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mickeko, 28 jun 2012.

  1. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Låt det gå några laddningscykler och/eller stäng av google now!
     
  2. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Jag slog av Google Now för några dagar sen och tycker att batteritiden nu är som innan uppdateringen.
     
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    har inte så stor koll hur stor batteritids skillnaden mellan ics och jb var för mig..
    har inte ens någon batterimätare i notifikationsfältet längre... Jag laddar varje natt och batteri räcker alltid hela min vakna tid...senaste jag kollade hade jag 30% kvar på batteri när jag gick och la mig och sov.... nu har vi ju alla olika "vanor" och "normalt användande"...men för mig räcker batteri väl och ska saken fram så bryr jag mig inte så mycket.. (bara det räcker för mitt "normala användande" så är jag nöjd....

    njut av mobilen istället för att leta fel, man kan ha förbannat roligt med denna mobil..
    Gillar ni inte JB, ja då är det väl bara att gå tillbaka till ICS...fattar inte problemet..
    Tänk på att, nästan exakt samma tråd/diskussion fanns även när ICS var nytt..allt kommer lösa sig, njut av mobilen och livet.... :)
     
    Last edited: 2 nov 2012
  4. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är det nån som övergått från s3a till en iphone pga besvikelse? Bara nyfiken :)


    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  5. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Skulle aldrig falla mig in, då hade jag hellre gått tillbaka till min HTC Tattoo till och med.
     
  6. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag gjorde det omvända och har absolut inte ångrat mig. Tvärt om. Sitter just nu och njuter. Med apex så smider det ohämmat.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. odjob

    odjob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batterydrain

    Jag fick också problem efter uppdatering med batteri som laddade ur snabbt.
    Detta trots gjorda fabriksåterställningar.

    Tillslut tror jag att jag hittat det som var den stora boven i mitt fall, HD-widgets...

    Efter avinstallation så tror jag att batteritiden är ungefär som innan uppdateringen.

    Har inte ominstallerat alla appar som jag hade innan än, men jag tror i alla fall att problemet för många med mig kan vara och är appar som inte riktigt hunnit bli kompatibla med JellyBean...

    Bara min iakttagelse.
     
  8. Freddeguy

    Freddeguy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är det om man har Widgeten ute på homescreenen eller bara installerad?


    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
    Last edited: 2 nov 2012
  9. odjob

    odjob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använde en klocka i formatet 2x1, det var nog det enda. Provade aldrig att bara ta bort klockan utan avinstallerade hela HD-widget...
     
  10. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ha ha, jag har själv inte gjort det men för ett par år sen så nästan tvingade jag min kompis att byta bort sin desire mot en ifåne.

    Jag fick aldrig ordning på hans batteri problem plus att den buggade som fan än vad vi gjorde.

    Ifånen är ju enklare, fan vore väl annars i detta inlåsta system.

    Frugan får hädanefter bara köra i-produkter. Blir ju vansinnig att se hennes androidmobil, måste bara fixa och dona så det ser bra ut och ibland lägger launchern av och sense kommer in, hon förstår förstås ingenting utan jag får fixa.

    Enklare då med hennes Ipad och snart iphone, då ser det ut som Steve ville oberoende av vad hon gör och han var faktiskt duktigare på den biten än vad hon är.

    Sensmoral : Jag rekommenderar Wp till dom som inte är appoholics och vill ha det enkelt, iPhone till dem som vill köra appar och ha det enkelt. Android för dom som är intresserade av att förändra, göra personligt och snyggt just på sitt sätt.

    De båda andra systemen har som vi vet bättre flyt men många av de ointresserade användarna, de som alltså bara vill starta appar eller är appleficierade märker inte sånt, därför borde gud gett Android flytet!

    Sgs3 via Tapatalk
     
    Last edited: 3 nov 2012
  11. kuvvet

    kuvvet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung s20
    Håller med dig på allt!
    vill fan inte ens använda min lur, så jävla seg.
    vad man än gör sms, ska ringa osv... så besviken på jb!
     
  12. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Men seriöst. Du kan ju inte önska att någon dör. Jb är inget tvång. Vill du ha ics så flasha in det istället



    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 nov 2012
  13. manne80

    manne80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Förstår att en del haft strul med JB, men själv har jag inga som helst problem med jb. Det mesta har blivit bättre och framförallt batteritiden. Hade varit kul och veta felprocenten, den hade varit låg tror jag.

    Kan man inte skapa en poll här där man ställer frågan hur många som är nöjda eller inte? Eller en bättre formulering så man kan se hur många som eg fått större problem efter uppdateringen?

    Sen förstår jag mig inte på när man jämför med iphone. En telefon som är så tråkig och begränsad. Lite som att jämföra ms word och notepad. Visst, notepad är grymt bra på sin lilla sak, men ni vet ju vad den kan och inte kan.

    Hoppas ni med problem får era problem lösta med era telefoner. Men sluta jämföra med iphone :beer::banghead:

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 nov 2012
  14. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag känner med er med problem...men för mig fungerar JB felfritt, snabbt och utan lagg. Enligt Samsung skall man fabriksåterställa både före och efter uppdatering, så jag kopierade innehållet från det interna minneskortet till datorn (för det raderas vid en återställning), sen flashade jag in nordisk JB mha Odin, sen fabriksåterställde jag igen och kopierade tillbaka innehållet till det interna minneskortet. Sen installerade jag bara de apps som jag verkligen använder.

    För er som har stora problem, testa en återställning (glöm inte att backa upp det interna minneskortet), fungerar inte det, testa ovanstående metod, fungerar inte det, lämna in telefonen på service.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  15. senar

    senar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Felpst

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 nov 2012
  16. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vissa säger att de har problem TROTS factory reset. Sådana uttal tolkar jag som att man har stora problem direkt efter resetten. Dvs innan man installerat en enda app eller konfigurerat ett enda mailkonton som syncas var 15e minut osv. Om det är så, känns det som att man måste lämna in telefonen. Jag vet att det är svårt. Många gånger har jag hittat problemet i sådana där självklara saker som man installerar på direkten, för att sedan "påbörja själva testandet". Sedan har det visat sig att problemet fanns redan där, ungefär som hd widget. S3 är inte skit. Det är en fantastisk grejj. Den är snabb och flyter på kanon (jag är van iphoneflytet). Funkar inte er på det viset är den endera trasig eller har någon app dom funkar upp allt. Jag var nära att gå tillbaka till ics, men apparna som ställde till så att touchwiz startade om var 3-5e tryck på hemknappen, blev uppdaterade. Privacy guard gjorde att telefonen gick enormt långsamt. Det har inte uppdaterats ännu. Telefonen blev oanvändbar så det har jag fått fimpa tills vidare.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    masze gillar detta.
  17. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min telefon drar nå så ini helvette mycket batteri när man har wifi på, slår man av wifi så drar den som den ska, fattar ingenting... Inatt drog den från 60 % till 20% när jag sov t.ex..

    Är inte helt bakom flötet när de gäller android heller så tror inte det är handhavandefel. Jag har gjort factory reset direkt efter uppdateringen också. Blir lite less för måste sitta å snåla med batteriet hela tiden :(
     
  18. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    var det bättre när du körde ics? annars kan det ju vara ditt modem som krånglar..
     
  19. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jo det var inge problem med wifi med ics.
    Hade mycket bättre batteritid med ics överhuvudtaget också.

    Man får väl slänga in CM10 kanske men jag gillar touchwiz olika funktioner ganska mycket faktiskt, samt kameran.
     
    Stromma gillar detta.
  20. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    ja förstår...prova å dra in någon annan rom eller modem och se om det blir skillnad... kan rek. leaked kamera 4.2 som är är riktigt bra...