Angående de arabiska GNex:arna

Diskussion i 'Off Topic' startad av Talvathir, 2 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det är vad jag gör, det är andra som drar upp samma saker om och om igen. Frågorna är besvarade i sak med. Men nu är allt sagt, folk får rapportera av när de fått sina pengar. Två har medgivit att vänta månaden ut, efter att ha läst tråden/arna utan att jag bett om det, de sista får imorrn. Då är det utrett i alla fall.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
  2. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om ni vill ha tråden kvar tills/så folk får sina pengar får ni nog tagga ner en aning misstänker jag.
    Det har skett snart 100 förfrågningar om dylika underlag.
    Det hjälper inte att fråga efter det 100 ggr till.
    För det finns inga.
    Generaloutningen av selko var grymt onödig, det hade räckt att de berörda fick det via pm ifall de vill polisanmäla.
    Det är nästan så jag tycker det hade varit på sin plats med en varning för en sån outning.
    Låt tråden va en informationskälla till playstation så han kan meddela sina återbetalningar .
    När det är klart har han nog en ban att vänta sig.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. tp_88

    tp_88 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Du säger att teknik är din hobby, ändå har du inte på någon vecka kunnat få tag i en dator att logga in på internetbanken på för att ta en bild av skärmen? Makes sense.

    Att du sen hela tiden vägrar presentera någon form av bevisning, som du säger dig ha, samtidigt som du klagar på att folk bara går "runt, runt" och upprepar sig är en aning... frustrerande.
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

  5. selko

    selko Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    1 687
    Mottagna gillanden:
    431
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Du tycker att det var onödigt? Bra för dig. Jag har varit drabbad av honom i februari med annat namn bara och efter att jag skrev hans namn och adress till honom, gjorde polisanmälan så fick jag tillbaka mina pengar samma dag. En månad lekte han med mig och en annan användare med olika lögner, det är inte så roligt det heller, jag var oskyldig och gjorde allt rätt. Det har inte han varit och är inte det nu heller.

    Jag tycker att det finns ett stort allmänintresse att veta att han har gjort det här flera gånger förut. Hur ska jag veta vilka som varit drabbade av honom och vilka som kan ha nytta av outningen för att ta det via pm?

    Sen kan vi bara spekulera i hur många som varit drabbade av honom, det vet bara han och vi kommer aldrig få veta det. Till viss del ångrar jag mig att jag inte outat honom tidigare för då kanske jag hade stoppat några eventuella köpare att gå på blufffen, men han skötte sig fint på forumet så folk skulle ifrågasätta mig. Jag visste för ett par veckor sedan att det var samma användare som lurade mig men lät det gå eftersom han verkade sköta/skötte sig.

    Men jag håller med precis som du att man bör lämna honom ifred nu och låta han sköta sina affärer här, göra rätt för sig och försöka få ordning på sitt liv.
     
  6. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    En gång scammare, alltid scammare. Just sådana är också bra på att fiska medhåll och medlidande med snyfthistorier för att få allt att låta bra (och betala tillbaka om allt har gått käpprätt åt h-e), till man är på det igen på antingen ett annat forum eller med ett nytt namn.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  7. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag håller med selko där.

    jag tycker han ska outas så mycket som möjligt
    Klart tidigare dommar spelar roll! Jag är en person som är jätte rädd för att göra affärer på nätet specielt forum, och detta ? detta måste ju bara ut..


    Alla vet ju nu att det luktar unket kring hela hans historia, inte lönt att fortsätta bevisa det kanske..

    Men han har fortfarande kraften att göra det hela lite lättare att förstå för alla och det är att bara slänga up en screen på bank - en summa som ca motsvarar den som lurarna skulle kostat - räcker för mig tillsvidare iaf.

    Mysko mysko, har svårt att hitta ett riktig motiv till detta.. han har ju åkt dit för bedrägeri innan... så... ja.... vad ska man säga ?

    Pic or it didnt happen !
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo vad ska man säga ? "Köp o sälj" forumet har ju varit på tapeten förut och det saknar viktiga ingredienser för att skydda köpare.

    En ändring skulle kunna vara att man är tvungen att lägga upp sin mobil på Tradera och sedan länka till annonsen i "köp o Sälj"-forumet.

    Allt blir klart bättre spårbart om något går snett !
     
  9. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jo, har man gjort ett namn för sig på rätt sätt då, bör det ju inte vara problem att handla med andra som gjort bra namn för sig..

    Men jao.. Jobbigt jag har handlat mycket på tradera även där blir det missförstånd ibland men detta tar ju priset, kan ju alltid länka till sitt tradera konto med omdömme så har man ju en referens.. men jao.. svårt detta specielt när personen ifråga inte vill visa det som är konkret..

    En bild säger mer en tusen ord - PIC OR IT DIDNT HAPPEN
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau du skulle då länka till annonsen.

    Det är mycket svårare att scamma via Tradera eftersom allt ät spårbart samt att man kan läsa omdömen.

    Sen grundbulten är ju att det bara kommer nya scammare som utnyttjar en ekonomisk misär samt godtrogna köpare som bara "vill ha"....:P
     
  11. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Det behövs inte en till diskussion om köp o sälj...

    Skickat från min Xperia S
     
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo det är precis det som behövs !!

    Playstation blir inte den sista som utnyttjar faktumet med godtrogna kunder med liten budget.

    (Meningslöst att "älta" vad han gjort samt att han hela tiden kommer med sina pinsamma förklaringar och att "göra rätt för sig".)
     
  13. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är och kommer trots alla diskussioner om köp o sälj alltid att vara köparens ansvar att se till att minimera riskerna för blåsning.
    Alla som satte in pengar till playstation utan säkerhet måste ha kalkylerat med risken att bli blåsta.
    Vill man inte ta den risken så får man hålla sig till annonser på blocket i sin hemkommun o möta säljaren på plats.


    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  14. Spode

    Spode Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Finns alltid utrymme för att diskutera bättre säkerhet, men kanske den diskussionen lämpar sig bättre under
    Sajtrelaterat - hjälp och förslag
    och inte i en tråd som har rubriken "Angående de arabiska GNex:arna".

    Finns säkert en hel del användare som inte orkar följa med denna tråd men som kanske skulle ha någon input om hur köp/sälj kunde förbättras.
     
  15. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag har ett par frågor till dig Niklas var det va ?

    Så vitt jag förstår har du haft problem med posten innan ? mer än ett par ggr.

    Du blev dömt för flera bedrägerier ?

    Känner du att du är oturs förföljd eller att du inte kan hålla dig ifrån att "lura" folk ?
    (du kallar det olyckade affärer, vi säger lura)

    Har läst i princip allt här och det är häpnadsväckande att du haft så mycket otur va gäller posten, tull, osv osv..

    Finns ju faktiskt psykiska sjukdommar också, är du säker på att du inte lider av något sånt ? Det är faktiskt ett verkligt problem..
    Själv är jag livrädd för spindlar
     
  16. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Nej. Det här har varit uppe flera gånger, vill du läsa kan du söka på det. Det enda vi kan konstatera är att du precis som jag ska vara tacksam för köp o sälj delen som i jämförelse med blocket och tradera är gratis att använda. Hela Swedroid är faktiskt gratis att använda och som det är nu har stackarna som driver sidan inte tid med att agera polis åt de som blir blåsta.

    EDIT: Nu finns också en regel som hindrar nya användare från att använda den delen, vad mer begär du?
     
  17. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det är inget fel på köp och sälj delen men folk som köper och säljer där får börja använda huvudet innan man daskar över exempelvis 3000 kr på nån okänds konto. Skulle aldrig göra det oavsett hur åtråvärd prylen är.

    Sen håller den här tråden på att spåra ordentligt, det begärs en massa kvitto-bilder från Playstation. Han har sagt att det kommer och då är det bara och acceptera detta. Annars kommer det fram vad som gjorts/hänt med tiden och från polisen om Playstation är polisanmäld.

    Playstation, jag hoppas innerligt du gör rätt för dig här och cred till dig att du orkar svara även om det är svar som inte ger nått. Och jag hoppas du får ordning på ditt liv och slutar med såna här scams för när du blåser "fel" människa kan det gå riktigt illa.
     
  18. fossilrony

    fossilrony Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hmmm.
    Jag får citera mig själv och ändra lite .
    Givetvis måste man som säljare också tänka långt.
    Tex om man skickar varan innan man fått pengar.
    Det är klurigt det där med köp o sälj på avstånd.
    Det är nog därför jag aldrig gör det.
    Blocket ska ha nåt blocketpaket.
    Det ska va bra och det bör nog lyftas fram sådana här lösningar.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  19. Derix

    Derix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Även jag har fått tillbaka mina pengar idag.
     
  20. Playstation

    Playstation Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    1 764
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Bra. Då har alla fått tillbaka sina pengar alternativt har en överenskommelse med mig att de kommer senare. fortfarande undantaget den siste mannen som fortfarande inte har hört av sig eller går att nå.


    Edit; Han har nu varit online här, utan att återkomma dock.

    Skickat från min U20i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 5 nov 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.