Tips: Android 4.0.4 nu släppt till samsung galaxy s2 lte

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av ergotype, 4 okt 2012.

  1. cholzz

    cholzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag snackade med min bror och han sa att det är inte möjligt att få över 14-15 mbit/s nu är jag inte så insatt i hur mobilerna fungerar men han menade då att mobilernas hårddiskar inte klarar av att skriva i dessa hastigheter som 30-100 mbit/s...nån som vet något om detta?
     
  2. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Min mätare har visat över 15 bra många gånger. Men det kan ju också vara därför användarupplevelsen inte ökar bara för att hämtningen är över 30mbit per s. Jag skulle säga att det är 15-20 som faktiskt är optimal upplevelse när det kommer till nedladdning. Sen är det ping och uppladdning som gör att det flyter skönt att lägga upp bilder, gå in på mail (inkorg), bläddra, få igång hemsidor.

    Så det kan stämma delvis, det din bror säger.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
    cholzz gillar detta.
  3. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Nu är jag på samma ställe jag uppnått 99.86 en gång. Dock inomhus för nu satt jag i tunnelbanan.

    Att jämföra vad jag fick förut.. Där har ni mina skärmdumpar.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

    cholzz gillar detta.
  4. jonsjo

    jonsjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Får runt 60 - 70 mbit/s i Hornstull. Dock finns det en mast som ofta fuckar upp 4g-trafiken där. När jag befinner mig på en viss plats så händer det hälften av ggr att jag inte kan surfa trots att man har full täckning. Men som sagt det är med största säkerhet den masten.
    Jag tror nog att mobilen klarar betydligt mer än 14 - 15 mbit/s. Har dragit ned en del spel och större appar. Under nedladdningen har jag tydligt sett att den tar 5 - 8 mb i sekunden (~60 - 90 mbit/s)
    Hemma i lägenheten så har jag full täckning överallt. Men i vardagsrummet får jag ~2 mbit och i köket ~70 mbit... Dom vätter åt olika håll, så med största sannolikhet olika master och olika konfig på dem. Den drar dessutom betydligt mer batteri i vardagsrummet.

    John-Erik:
    Såg att du funderade på att inte uppgradera i en annan post. Jag var inne på samma linje, eller rättare sagt vänta och höra hur det fungerade för folk som har uppgraderat i stockholms-området. Men nu blir det uppgradering. Jag fuckade upp knapparna (Ej under rootning) så jag kör på direkt den kommer. ;)
     
  5. Pysslan

    Pysslan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hastigheten...

    Hastigheten på 4G behandlas redan i en annan tråd, kanske vore lämpligt att hålla sig till den istället eftersom den här tråden tar upp kommande ICS uppdatering.

    /Leffe
     
  6. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Ursäkta att jag blev lite off-topic. Men så kan det gå ibland, att ämnet flyter iväg lite.
    Hehe, jo jag tänkte stanna på gingerbread ett tag. Jag ska åtminstone chilla lite efter andra fått ICS och se hur det blir för dem. Det är iaf en fördel när telefonen funkar bra med GB. Det finns några Sony Ericsson-modeller som upplevs sämre med ICS. Som t. ex Xperia Arc, Active, X10, Mini. =P Men det kan vara Sony's problem.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  7. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det här är skandal!
    vart är uppdateringen?!

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  8. odega

    odega Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Frågade på deras Facebook-sida idag och svaret blev:

    "Enligt våra tekniker så kommer uppdateringen för våra kunder i slutet på oktober/början på november. Ha en fortsatt trevlig torsdag / Stefan"

    Bara att hålla ut tyvärr...
     
  9. cholzz

    cholzz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte för att jag känner att jag måste ha en nu men om de säger ett datum så har de faktiskt en deadline och gå efter inte hela tiden skjuta upp på det som de har gjort i mer än ett halvår nu. Förbannat dåligt arbete från Samsungs sida tycker jag.

    EDIT: och andra sidan när det gäller nuvarande datumet så har de några timmar på sig att släppa uppdateringen så vi får väl hoppas...
     
  10. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag har ju varit tydlig med att jag inte har den stora cravingen för uppdateringen. Men jag blir givetvis frustrerad när de alltid dagar innan eller dagen innan det är dead-line är då de skjuter upp uppdateringen. Alltså man känner sig helt bortprioriterad. Det är mycket dålig stil och väldigt illa känsla för service. Det har ändå varit Q2 som blivit Q3 som blivit Q4. När det har blivit 10:e November kan de säga: De blir nog i slutet av November/början på december. Sen kanske det står Q1.
    Det är väl illa nog att hårdvaror inom Android bara har 1-2 års livslängd vad gäller aktuell mjukvara jämfört med datorer som har 10 år. Att vår telefon står på Samsungs lista för Jelly Bean, samtidigt som den i princip tagits bort från den svenska marknaden är ju lite.... illa kännt. God service hade varit att ägare till S2 LTE får byta in sin telefon till en S3 LTE.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  11. vos262

    vos262 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har pratat med både samsung och tele2 idag. Samsung säger ingenting. Tele2 säger att det kommer dröja max två veckor till pga att samsung "segat". Det här med två veckor kanske är ett standardsvar från tele2.
     
  12. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    både s2lte forumet och s3lte forumet säger väl ganska mycket om hur bra samsung lyckats med lte.. finns ju 2variant för samsung att lösa de, den skygga vägen och bara blunda för problemen och försöka tysta ner de så mycket de går eller visa god vilja och faktiskt lösa de genom bra åtgärd, känns som de valt första alternativet..
     
  13. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
  14. Koerveter

    Koerveter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan ju säga att jag uppdaterade min GT-I9210 till Jelly Bean genom att köra CM10(UNOFFICIAL) med GT-I9210t fireware och allt har fungerat utmärkt för mig.
    4G buggen är borta, allt flyter på.
    Man får en del random reboots, men tycker inte det är så otroligt farligt som vissa användare får det att låta. Fast det kanske har med tur att göra också.

    Enda problem jag upptäckt är en grafikbugg som verkar uppstått i CM10, kan ses här: http://www.youtube.com/watch?v=6x2A7nUmx0c

    Detta ger dig även root eftersom att CM10 är rootat och klart.

    Detta är då ett tips till alla er som vill ha bort er 4G-bug.
     
    Last edited: 26 okt 2012
  15. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  16. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
  17. jonsjo

    jonsjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    En fråga!
    Hade nån en länk till ett officiell källa från samsung/tele2 att uppdateringen skulle komma innan den 25:e oktober, eller är det bara posten på forumet som säger det?
     
  18. vos262

    vos262 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det är bara posten på forumet som säger det. Det va en på tele2 teknisksupport som kom fram till det efter enligt honom en halv dags grävande. Samma kille sa även igår att det skulle dröja max två veckor till pga att samsung "segat".
     
  19. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Borde vi kunna räkna med vecka 44-45?

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
    MrOrange gillar detta.
  20. Ralle77

    Ralle77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nån som hört nått nytt?