Problem: Gulaktig fläck på skärmen??

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Jockejo, 17 mar 2012.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Får göra det hihi...
     
  2. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Då verkar telefonen vara klar på verkstaden, får vi se hur långtid det tar innan den kommer tillbaka till mig.
     
    dragontrumpetare gillar detta.
  3. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tänkte meddela att jag varit iväg och hämtat telefonen igår (fredag) och nu ligger den på stresstest för att se om jag kan återskapa den gula fläcken. Hoppas inte att den dyker upp igen. Men måste säga att jag är väldigt nöjd med min HOX.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Vi får hoppas den är ok din Xperia S. Jag är iallafall nöjd med min nya Xperia S som inte uppvisat några fel hittills, förutom de buggar som fanns med fast-capture t ex
     
  5. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lämnade in min sxs på The phone house i Karlstad i tisdags, hade förhoppningar om att få tillbaka den innan helgen.. Men IDAG gick den iväg från butiken. Suck.
     
  6. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur bra ska man förvänta sig att uppdateringarna enligt servicelänken från The phone house stämmer?
    Har inte fått nån mer info efter att det stod att telefonen blev skickad från butiken i måndags, hade ju gärna sett lite uppdateringar att den iaf kommit fram till servicestället....
     
  7. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har nu testat ett tag, dels körde jag stress test i 72 timmar utan att få någon tendens till gul fläck, så den verkar fungera som den skall.
     
  8. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Svarar på min egen fråga: Inte alls. Ingen statusuppdatering förens jag fick ett mail att den nu va klar.

    Men skitsamma, den verkar ok nu iaf :)
     
  9. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Lämnade in telefonen på Phone House i fredags, måste säga att jag är väldigt imponerad än så länge tidsmässigt:

    Nytt serviceärende 2012-11-23
    Lämnat butik 2012-11-26
    Verkstad: Mottaget 2012-11-27
    Verkstad: Avslutad 2012-11-28

    Byte av display.

    Uppdatering av Mjukvaran. Funktionskontroll OK

    Bör således ha den i min lilla hand ganska snart igen!

    Uppdatering: Idag fick jag ett SMS om att den går att hämta ut! 6 dagar tog det, wow. Tycks ha skötts av deras egen verkstad, inte Anovo.
     
    Last edited: 29 nov 2012
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hmm... Själv börjar nog min oro för att min lur är gjord en vecka innan vecka 13 ge utslag. Min lur som är byggd vecka 12 verka har ett uruselt batteri. Alltså, jag känner att jag inte kan lita på batteriet. Telefonen i sig fungera nästan som den ska. Den har haft uppspelningsproblem likt X10. Alltså om man lyssnar på musik och öppnar upp appar t ex webläsaren, chrome, eller någon annan lite tyngre app, så börja det hacka i uppspelningen. Samma problem som jag hade med den första ICS versionen på min vita Xperia S. Så har nu bestämt mig för att för andra gången göra en total fabriksåterställning av lurens mjukvara, för att se om det blir någon skillnad på dessa 2 buggar. Och just Det kamera buggen med att ta bilder snabbt ifrån viloläge är precis lika illa som den var med gamla ICS versionen. trots att man har senaste .45 mjukvaran? Hur kan det bli så? Min vita Xperia S funkade ju hur bra som helst (trots mikrofonproblemet), varför inte denna?
     
    Last edited: 1 dec 2012
  11. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, antingen är det något fel på min lur, eller så är det något mysko med mjukvaran .45. NU har jag andra buggar + kamerabuggen. Alltså samma buggar som fanns i .452 (var det så den hette?). Så skall man installera om den igen, eller? Jo, ett problem vart däremot bättre. Batteriet. Nu efter ca 8 timmar har den slurpat ca 28%. Så det har iallafall blivit bättre, och den är aningens mindre laggig. Men varför kan jag inte få allt... hehe. Mjukare gränssnitt, bättre batteritid, plus mindre buggar. Kamerabuggen vet jag att jag nog får leva med ett tag.
     
  12. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Du hade inte Outlooks nya app installerad :P? Jag la in den här om dagen och stängde av push. På kvällen när jag skulle ladda luren så kolla jag batteriförbrukningen och Outlook hade hållt luren vaken och aktiv hela tiden sen installationen. Den hade bokstavligen varit aktiv och dränerat batteriet. Kommer ej ihåg hur många procent den hade förbrukat men det var 40 - 50 procent iaf. Dagens (enda) sanning.

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nä, tror inte det. Hade ingen aning att den appen ens fanns. :-) Men tror nog att jag kanske får göra en ominstallation av luren, och hoppas att allt lägger sig rätt denna gången.