Diskussion: Nexus 10 officiell

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Volatyle, 29 okt 2012.

  1. RasmusB

    RasmusB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    XZ Premium
    Har inte sett några såna rykten någonstans. Skulle gärna vilja ha mobildata i den jag också. Jag är lite kluven mellan en N10 och N7 med 3g just nu... :ehm:
     
  2. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tänker exakt lika som dig. Har en Galaxy tab 10.1 idag men dags att uppdatera. Tror dock att jag tycker att en Nexus 7 har för liten skärm för min smak, därför vore det perfekt med N10 med 3G.

    Vill ju ha pure Android experience utan Samsung skit!
     
  3. RasmusB

    RasmusB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    XZ Premium
    Jepp, Nexus är trevliga saker. Har älskat min Nexus S och älskar min GNexus fortfarande ;)

    Jag har ingen platta att uppgradera från, men jag kommer nog använda min platta hemma mest. Kanske kan leva med att surfa via mobilen vid enstaka tillfällen?
     
  4. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Konstigt nog så skapar man sig ett grymt behov efter man köpt en tab :)
     
  5. RasmusB

    RasmusB Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    XZ Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    XZ Premium
    Definitivt! Har lånat en Asus Infinity ett tag... sjukt trevlig, men jag tror ändå Nexus-platta är ett bättre köp på lång sikt. Även om Asus faktiskt sköter uppdateringarna rätt bra, och inte lägger in alltför mycket egen skit.

    Så det här är klart året jag blir med platta... frågan är bara vilken :P
    </dagens i-landsgnäll>
     
  6. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tänkte som dig innan jag beställde min nexus 10 har andra tabs med 3G och alltid tyckt att 3G är ett stort måste.
    Men jag känner lite såhär också jag går oftast inte ut med mina 10.1 tabs så det är mest hemma bruk, hemma har jag inget internet heller iförsig, använder bara mobilt surf från 3.

    Men då har jag en wifi modem för 3G kortet där jag kan koppla upp 10 användare så oavsett vad, tror att man klarar sig utan 3G ändå.
     
    RasmusB gillar detta.
  7. Adr1aniii

    Adr1aniii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    591
    Mottagna gillanden:
    171
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Hur funkar det med garantin och så om man beställer i EU? Pratade med Samsung support och dom sa att om man köper i EU så gäller inte garantin i Sverige.
     
  8. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    jag fick svaret av handtec att det är internationell garanti. I värsta fall får msn väll skicka den själv på posten
     
  9. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du har nog en poäng i det du säger, men tycker ändå att det skulle kännas tomt utan 3G. Men då jag tänker efter så är det ju faktiskt mest hemmabruk för mig också, och dom gånger man skulle behöva uppkoppling då den är utanför hemmet är väl i bilen på nån resa eller så. Och då har man ju ändå möjlighet att "tetra" från mobilen, även om det drar mycket ström.

    Blir svårt detta, är jäkligt sugen på en N10. Skall avvakta och se om det börjar pratas om en 3G eller inte.
     
    RasmusB gillar detta.
  10. antto77

    antto77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skulle vara jäkligt konstigt om Samsung inte fixar sina apparater på garanti inom EU.
     
  11. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hehe önskar att jag hade tålamod och kunna vänta med :) När mitt ha begär tar över så är det kört:)
     
  12. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Fri rörlighet av varor och tjänster inom EU. Två års reklamationsrätt inom EU och tre år i Sverige.
     
  13. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Någon som hört något om den svenska realesen?
     
  14. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nope. Men med tanke på hur lång tid det tog för N7 att komma till Sverige kan vi nog vänta oss N10 att komma till Sverige efter årsskiftet.
     
  15. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har bestämt mig för att köpa Nexus 10. Men är jäkligt osäker på importen. Vill inte importera från Usa, det får blir från UK i så fall. Vad jag vet är det strömkontakten som kommer vara fel, men det borde väl gå att köpa adapter här i sverige?

    Det där med VAT nummer? Vad är det? Är det mitt företags org.nummer?

    Något annat man bör tänka på?
     
  16. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det är bara att köpa en adapter det är inte värre än så, vad gäller garanti så tror jag inte att det är några problem har, pratats om det tidigare i tråden.

    Vat nummer är ditt företags momsregister nummer som oftast brukar vara org nr fast skrivet på ett annat sätt. typ börjar på SE12345 osv.

    Jag är också egenföretagare med momsregister nummer men handlade ändå utan att skriva in det.

    vad mer det kan vara vet jag inte :) Kanske öppet köp som inte gäller ?
     
  17. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Får man fråga varför du inte skrev in det?

    Är ny inom företagandet...Hur funkar det egentligen? Brukar det inte vara så att man drar momsen efteråt? Varför går detta företaget med på att dra det direkt?

    Angående Öppet köp:

    "Handlar du från ett annat land kan reglerna se annorlunda ut. Om du köpt något från ett företag i ett annat EU-land har du alltid minst 7 arbetsdagars ångerrätt."
     
  18. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tänkte på det med laddaren. Såg detta på handtechs hemsida:

    Q:

    Details: I want to order this product from Sweden but wonder if the product icludes a international charger?

    by Adrian @ 04/11/2012

    1 Answers

    A: It will include international adapter with it. thanks
    by Fame @ 05/11/2012

    Internationell laddare? Det kommer alltså följa med en adapter så det går att ladda här i Sverige?
     
  19. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag är inom resturang branschen, brukar inte dra av så mycket när det gäller produkter som jag egentligen köper privat, tyckte bara det var onödigt att göra det. För man måste ändå skriva in det och redovisa, iförsig så blir det +/- 0. Kort sagt orkar inte med pappers arbetet :)

    Normalt så drar man av i efterhand ja, men vissa företag som handtec har förenklat det så det blir mindre arbete helt enkelt, i slut ändan blir det samma sak. bara mindre jobb.

    Visste inte om öppet köpet nu vet man det med:)
     
  20. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    De kanske slänger med en i paketet då:) skönt att slippa bry sig om det. Jag vet inte jag kan ju ha fel men jag såg en unboxing utav nexus 10 och där såg det ut som att laddaren var två delad, så att man kunde sätta ihop den till en vanlig. J