Tips: Ska testa N4, något ni vill att jag ska kolla upp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av chrippe7, 5 nov 2012.

  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag måste säga motsatsen... Jag har haft LG 4X, HOX och S3 samtidigt och LG krossade de andra två när det kom till volym och kvalité i hörlurarna(använde samma hörlurar till alla 3)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. Tipkaros

    Tipkaros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Pixel 3a
    Kan inte använda in-ear pga några anledningar. PK3 är en av de bästa "klassiska" lurarna även om de är biliga :)

    Det där är intressant eftersom jag läste tvärtom överallt.
     
  3. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Hm, kanske är mitt exemplar som har extra bra ljud haha :P Tycker ljudet är mycket bättre på LG:n än S3:an vilket även speglas av de medföljande hörlurarnas kvalité. Använder jag S3-hörlurarna börjar det brusa på 1/4 av högsta volym(har höjt ljudet i Spotifys equalizer) medan med LG-hörlurarna så brusar det vid 2/3 av högsta volym.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Nå hur gick lunchmötet?
     
  5. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Är på väg hem från det nu, är hemma om 20 minuter och tänkte vänta tills jag har en dator att skriva på innan jag berättar :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    ftangstrom gillar detta.
  6. ondjultomte

    ondjultomte Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Berätta gärna om känslan, hox tex har skön hauptisk feedback, jmf med sgs2 etc.

    Hur snabbt startar appar? Hur snabbt kommer tangentbordet fram när man ska skriva sms etc.
    Ligger den bra i handen?

    Sådant som gör att telefonen känns bra.


    Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2
     
  7. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Toppen!
     
  8. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nu har jag äntligen tid att sätta mig och skriva om hur jag upplevde Nexus 4an när jag fick testa den!

    Kan inledningsvis säga att den var "out of the box" så att säga angående innehållet, inga appar installerade förutom stock och heller inget SIM-kort i den. Så alla tester som bygger på appar eller nätverkstjänster kunde jag tyvärr inte utföra.

    Designen:
    Som bilderna man sett innan så är Nexus 4:an en otroligt läcker mobil, enkel stilren design och inget "plotter". Baksidan är grym, jag var personligen rädd för att den skulle glittra för mycket men så var inte fallet i verkligheten, fruktade att det skulle se tjejigt ut men det gör det definitivt inte!
    Framsidan är stilren, helsvart och ingen designerlogo på framsidan vilket får enheten att se väldigt stilren ut framifrån.

    Byggkvalité:
    Riktig premium-känsla i själva byggkvalitén och hur man håller den, man känner verkligen att det är en premiumenhet bara genom att hålla i den. Kan säga att jag blev väldigt besviken på vägen hem när jag tog upp S3:an ur fickan och den kändes inte alls lika "premium" :( Nexus 4:an ligger perfekt i handen och trots dess lite högre vikt än andra enheter så kändes den inte klumpig på något sätt, endast stabil. Den kändes dock inte ömtålig till skillnad från en iPhone, när man håller i en iPhone känns det som att den kommer gå sönder direkt om man tappar den.

    Skärmen:
    Många recensenter har beskrivit Nexus 4:ans skärm som den bästa som finns idag, måste faktiskt hålla med. Svärtan som AMOLED producerar kommer man aldrig kunna få med en LCD-skärm men det är inte långt ifrån, man märker dock vart skärmen börjar och slutar om man kollar på kortsidorna men inte på långsidorna. Skärmen är knivskarp och ger bra färger, inga fula gradients som till exempel AMOLED-skärmarna visar upp.

    Snabbheten:
    Ärligt talat så var det väl här enda området som jag inte blev lika överraskad på. Ta det inte fel och tro att den är seg eller långsam, för det är den definitivt inte! Det var troligtvis mina förväntningar som var alldeles för höga, i mitt huvud hade jag föreställt mig ungefär ett lyft i snabbhet och flyt som det var när man bytte från HTC Desire till HTC One X(vilket var enormt) men det kommer man aldrig uppleva igen då dagens enheter är så pass snabba och flyter på att det inte är någon enorm skillnad för varje ny mobil.
    Snabbheten mellan S3:an och Nexus 4:an finns dock, Nexus 4:an har bättre flyt i övergångarna och den känns generellt rappare än någon annan mobil jag testat tidigare.

    Kameran:
    Skarp kamera, kunde inte jämföra sida vid sida mot S3:an men bilderna kom ut skarpa och med bra färgåtergivning. Photo sphere-funktionen fungerar väldigt bra och ger skarpa bilder och jag tror att man kan få väldigt fina landskapsbilder med denna funktion!

    Ljudet:
    Kunde tyvärr inte lyssna på någon musik eller liknande men ringsignalen kunde jag testa och den lät väldigt högt och tydligt så tror att högtalarna fungerar bra vid video-uppspelning eller musik.

    Summering:
    Som alla nog redan vet är det en fantastisk mobil vi pratar om som kommer släppas för ett otroligt prisvärt pris. Tror inte någon kommer bli missnöjd som köper denna och som sagt, det är en riktigt snygg design på mobilen. Tror den kommer dra åt sig väldigt många blickar från avundsjuka iPhone-användare ;)

    Hoppas denna var till hjälp och är det något annat ni undrar över så fråga på bara! :)
     
    Last edited: 7 nov 2012
    Schat2, Deadbeat, STJO och 31 andra gillar detta.
  9. Mikdroid

    Mikdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hann du fråga om release?
     
  10. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Oj, glömde skriva detta i mitt inlägg.

    Till en början så bjöd de in mig på ett event de har på tisdag (13/11) här i Stockholm som är kopplat till Nexus 4:an där de kommer finnas demo-ex för hands-on osv. Om intresse finns härifrån kan jag filma lite och visa upp enheten och slänga upp på Youtube om det skulle uppskattas!

    Jag frågade dock när release kommer vara här i Sverige men då fick jag det klassiska mystiska svaret "Det får du veta på tisdag(13/11)" :cool:
     
  11. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Gissar på att det börjar lite leveranser v48, 49. Och vem vem kanske tidigare.. :D Only time will tell.
     
  12. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag är mycket intresserad av en video om du skulle orka filma lite :)
    Riktigt kul att höra din feedback på telefonen, kan inte vänta på att få den i brevlådan! :D
     
  13. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Kan självklart filma lite på tisdag och förhoppningsvis gå igenom lite mer saker såsom GPS och sådant då för de borde ju ha "färdiga" enheter så att säga. Ska även försöka lyssna på något klipp på Youtube med hörlurar för att sen lyssna på samma på min S3/4X för att jämföra. Har ni något mer ni vill att jag ska försöka gå in lite mer på så ge gärna förslag och tips! :)
     
    nickewistrom och Tipkaros gillar detta.
  14. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Gör ett droptest ;)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  15. anderssoon17

    anderssoon17 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Märkte du om den blev varm eller så? Min S2 blir nämligen rätt varm emellanåt:(
    Annars något du kan testa 13/11?:)
     
  16. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Fråga gärna varför processorerna verkar varva ner när den blir varm i benchmarks.. När anandtech gjort sina tester kan de inte få den att prestera bra utan att först stoppa den i frysen (skojar inte)

    Nexus 4 har samma hårdvara som optimus g, men presterar mycket sämre i benchmarks. Varför?

    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=33806398&postcount=52

    http://www.anandtech.com/show/6425/google-nexus-4-and-nexus-10-review

    Och om detta är något som kommer fixas i uppdatering.?

    Tack på förhand :-)


    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  17. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1977708
     
  18. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det var faktiskt en sak som jag märkte och påpekade, trots att jag bara slöanvände den så blev en del av baksidan, inte varm, men varmare än övriga av telefonen. Jag gick in i specialmenyn(*#*#4636#*#* i dialern) för att kolla batteritempen, hade föreställt mig runt 38-39 grader men den låg bara på 29 grader vilket jag tyckte va skumt.. Dock så är det troligtvis något som fixas i uppdateringarna!
    När jag testade Optimus G för dryga månaden sen blev den inte alls varm så det har definitivt inte med hårdvaran att göra, är nog bara några tweaks som måste göras i OS:t :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    nickewistrom, Urbs och GalaxySexus gillar detta.
  19. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    The verge's recension
     
  20. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Som var den recension som "klantarlset" skrev...

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2