Övrigt: Recensioner av Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av exore, 2 nov 2012.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ja det gjorde vi, kolla på deras screen shots etc, så kan du räkna fram att det är kort skärmtid, sen har de inte pressat luren imo och redan vid 21 är det bara 15% kvar. För att vara en 2100mAh och energisnål plattform så är det kasst. Får invänta Swedroids tester men jag har låga förväntningar.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  2. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
  3. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Kort skärmtid? Är herrn synsk? Om de säger att den har bättre batteritid på det sätt DE ANVÄNDER den än alla andra mobiler så är det väl ett bra betyg? Skärmtiden är rätt orelevant. Men alla personer använder sin mobil på olika sätt, känner folk som bara måste ha högsta ljusstyrkan på, själv kör jag nästan lägst osv. Då varierar det enormt.

    "sen har de inte pressat luren imo" ja du wowjocke, hur pressar man luren enligt dig?
     
  4. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Hehe. Texten och bilderna är från olika dagar. 7am till 5pm är 10 timmar bara det. Då var det 15 procent kvar. Sen körde de vidare till kl nio. Detta var hård användning, 14 timmar.

    Om du kollar på bilderna ser du att de körde benchmarks den dan.

    För rapport från lätt användning, se min post ovan.....

    Jag är inte orolig längre... :-)


    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  5. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
  6. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Vi kan ha hittat en anledning till varför Nexus 4:an gjorde relativt dåligt ifrån sig på Anandtechs tester.

    Här är några nya tester som de ej publicerat ännu. Resultaten nedan ska också vara i linje med prestandan för en Optimus G.

    Källa: http://www.reddit.com/r/Android/comments/12rk7s/anandtech_have_run_new_nexus_4_benchmarks_which/

    Vad är du som gjort att de första testerna var mycket sämre? En trolig förklaring kan vara en viss överhettning vilket gjorde att SOC:n klockade ner sig själv.

    Här är ett citat från Brian Klugs (skribent på Anandtech) twitter.
    Källa: https://twitter.com/nerdtalker/status/266193079772540928

    Förhoppningsvis kan Google göra något åt detta i en mjukvaruuppdatering.
     
    Last edited: 7 nov 2012
  7. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nu har jag äntligen tid att sätta mig och skriva om hur jag upplevde Nexus 4an när jag fick testa den!

    Kan inledningsvis säga att den var "out of the box" så att säga angående innehållet, inga appar installerade förutom stock och heller inget SIM-kort i den. Så alla tester som bygger på appar eller nätverkstjänster kunde jag tyvärr inte utföra.

    Designen:
    Som bilderna man sett innan så är Nexus 4:an en otroligt läcker mobil, enkel stilren design och inget "plotter". Baksidan är grym, jag var personligen rädd för att den skulle glittra för mycket men så var inte fallet i verkligheten, fruktade att det skulle se tjejigt ut men det gör det definitivt inte!
    Framsidan är stilren, helsvart och ingen designerlogo på framsidan vilket får enheten att se väldigt stilren ut framifrån.

    Byggkvalité:
    Riktig premium-känsla i själva byggkvalitén och hur man håller den, man känner verkligen att det är en premiumenhet bara genom att hålla i den. Kan säga att jag blev väldigt besviken på vägen hem när jag tog upp S3:an ur fickan och den kändes inte alls lika "premium" Den ligger perfekt i handen och trots dess lite högre vikt än andra enheter så kändes den inte klumpig på något sätt, endast stabil. Den kändes dock inte ömtålig till skillnad från en iPhone, när man håller i en känns det som att den kommer gå sönder direkt om man tappar den.

    Skärmen:
    Många recensenter har beskrivit Nexus 4:ans skärm som den bästa som finns idag, måste faktiskt hålla med. Svärtan som AMOLED producerar kommer man aldrig kunna få med en LCD-skärm men det är inte långt ifrån, man märker dock vart skärmen börjar och slutar om man kollar på kortsidorna men inte på långsidorna. Skärmen är knivskarp och ger bra färger, inga fula gradients som till exempel AMOLED-skärmarna visar upp.

    Snabbheten:
    Ärligt talat så var det väl här enda området som jag kände mig besviken på. Ta det inte fel och tro att den är seg eller långsam, för det är den definitivt inte! Det var troligtvis mina förväntningar som var alldeles för höga, i mitt huvud hade jag föreställt mig ungefär ett lyft i snabbhet och flyt som det var när man bytte från HTC Desire till HTC One X men det kommer man aldrig uppleva igen då dagens enheter är så pass snabba och flyter på att det inte är någon enorm skillnad för varje ny mobil.
    Snabbheten mellan S3:an och Nexus 4:an finns dock, Nexus 4:an har bättre flyt i övergångarna och den känns generellt rappare än någon annan mobil jag testat tidigare.

    Kameran:
    Skarp kamera, kunde inte jämföra sida vid sida mot S3:an men bilderna kom ut skarpa och med bra färgåtergivning. Photo sphere-funktionen fungerar väldigt bra och ger skarpa bilder och jag tror att man kan få väldigt fina landskapsbilder med denna funktion!

    Ljudet:
    Kunde tyvärr inte lyssna på någon musik eller liknande men ringsignalen kunde jag testa och den lät väldigt högt och tydligt så tror att högtalarna fungerar bra vid video-uppspelning eller musik.

    Summering:
    Som alla nog redan vet är det en fantastisk mobil vi pratar om som kommer släppas för ett otroligt prisvärt pris. Tror inte någon kommer bli missnöjd som köper denna och som sagt, det är en riktigt snygg design på mobilen. Tror den kommer dra åt sig väldigt många blickar från avundsjuka iPhone-användare

    Hoppas denna var till hjälp och är det något annat ni undrar över så fråga på bara!
     
    RBS, jed_the_humanoid, marulk och 4 andra gillar detta.
  8. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

  9. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Jag gillar att i alla recensioner så har allting i den negativa kolumnen varit saker jag inte bryr mig ett skit om :D Vill ha nu!
     
  10. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Första recensenten som uttryckligen skriver att de inte har den färdiga mjukvaran!

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  11. GalaxySexus

    GalaxySexus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3
    "The screen is invisible when off – but when it lights up, you're treated to 4.7-inches of True HD IPS Plus beauty. That's 768 x 1280 pixels with a pixel density of 318. It is razor sharp – blowing Retina out of the water and we'll venture it is one of the best we've seen on a handset."


    Om så är fallet.. såååå..... Damn:O:D
     
  12. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Skärmen verkar alla tycka är riktigt bra, det är nog det sista vi behöver oroa oss över :)
     
  13. GalaxySexus

    GalaxySexus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3
    Ja precis:P
     
  14. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    marulk gillar detta.
  15. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Den r fin helt klart, det är lite trist att den är så vansinnigt lik galaxy nexus bara men å andra sidan hur fan ska dom göra framsidan annorlunda än typ.. skärm ;)

    ett givet köp även om jag inte behöver den eg men... det är en nexus, case closed ;)
     
  16. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013


    Jag förstår lite :-)
    En och en halv dags batteritid påstår han bland annat....

    Bästa videon hittills på hur den ser ut tycker jag..

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  17. Frassen

    Frassen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Dom hade gärna fått skära ner lite på döda-ytan nedtill, då hade den blivit en 10poängare!
     
  18. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Äntligen någon annan med känsla/osmak för döda ytor ;-) Optimus G som är tvilling har mindre död yta nedtill, så himla synd att de inte lyckas fullt ut. Man blir frustrerad över att det ska vara så svårt.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  19. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Det stämmer.
    Men i övrigt nämnde han i princip endast specs och saker vi alla redan visste.
     
  20. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja det är något jag inte alltid gillar med min gnexus heller,, känns som man blir lurad på skärmyta ibland :D