Diskussion: Visst är det märkligt?

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av BengtO, 8 nov 2012.

  1. BengtO

    BengtO Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Att Razr som är den telefon som fått i särklass bäst betyg på mobil.se inte ligger på ens Topp-20-listan på prisjakt? Ingen annan telefon är ju i närheten av Razrs smått fantastiska 92%.

    Jag är inne på min andra (första var en vanlig, nu en Maxx) och kan verkligen inte hitta något som några nyare modeller från andra tillverkare har som jag saknar. Alltid rapp och snabb och superb batteritid jämfört med allt annat jag testat. Det man möjligen saknar är väl snabbare officiella releaser av programvaran.

    Alla som fått testa (mestadels iphoneanvändare) tycker den är smått fantastisk.. varför får inte fler upp ögonen för dem? Hoppas de nyare modellerna som är på ingång ändrar på detta. Kanske en officiell svensk ÅF skulle hjälpa oxå iofs..
     
  2. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Två saker jag saknar är högre pixeltäthet (bortskämd med acro s som arbetsmobil) och NFC. Kameran hade gärna fått vara bättre också.
    Har annars inte träffat på nån annan mobil med lika snygg design och byggkvalitet. En annan nackdel är dock låst bootloader, inbillar mig att det skulle ha funnits fler custom roms och kernels idag utan det.

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  3. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    814
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Har funderat på precis samma sak, och funderat på att skapa en tråd just om detta.
    Jag är "alltid" på jakt efter nya teknikprylar, men det finns ingen telefon som slår byggkvalitén och batteritiden hos min razr maxx.
    Jag skulle gärna haft en likadan telefon fast bättre upplösning i skärmen och kanske NFC. Ser dock ingen jätte nytta med NFC, hade en Nokia N9 som hade de innan och använde de första veckan, sen var de ganska tråkigt.
    De enda negativa var väl att ICS kom mycket senare från Motorola än till ex samsung.
    Antagligen blir det samma sak med Jelly bean :(

    Var sugen på WP8, men nja... Inte ännu.
    Kollar på Xperia V också, visst vattentålig men massa plast hur kommer den hålla mot en smäll?

    Hoppas Razr maxx HD kommer till Sverige då blir de ett givet köp!
     
  4. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    det här med bootloadern har man nu lyckats komma runt med i.o.m kexec så det är inget problem i sig. JB är på gång även om det lär ta ett bra tag, men sålänge Motorola släpper JB till europa så kan utvecklare på XDA koka ihop något riktig gott.
     
  5. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Håller med om att det är en riktigt trevlig mobil. När jag köpte min Maax så hade ICS redan släppts så jag drog in det omgående. Har därför aldrig köpt GB. Allt bara flyter som smör, helt utan microlagg. Vet faktiskt inte om jag har något att klaga på... Toknöjd :-)

    Skickat från min XT910
     
  6. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    ur ett brett konsumentperspektiv (nu snackar vi random människor #1023, #22,000 och #902,002) så har Motorola fortfarande samma problem de alltid haft i Sverige: Namnkännedom.

    När folk hör Motorola tänker de på den första mobiltelefonen: Ett stort märke. För 20 år sedan. De vet knappt att de säljer moderna smartphones. När folk går in i en butik och letar telefon väljer de märken som de känner till: Samsung, Apple, Sony

    Moto har nischen med batteritid och numera close-to-vanilla-Android men saknar marknadsföringskraft. Det är nästan bara kunder som vet exakt vad de vill ha som hittar till moto (Tunn telefon alt. bäst batteritid)

    att de halkar efter med uppdateringar och har låst bootloader är knappt något som gemene konsument känner till eller bryr sig om, det är mest vi som sitter på Swedroid som bryr oss om sånt i första hand
     
  7. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Håller nog med faktiskt, även jag som är "nörd" hör inte så mycket om motorola. Man hör nästan alltid om Samsung/HTC/Apple och kanske några mer , medans andra tillverkare verkar nästan osynliga när det gäller marknadsföring.
    Även om jag känner till motorola och deras smartphones så uppmärksammas de inte tillräckligt för att bli ihågkomna