Chomp SMS Startskärmen

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nian, 22 nov 2011.

  1. Nian

    Nian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har installerat Chomp SMS på min Xperia Ray och tagit bort notifikationer på den inbyggda sms klienten. Lik förbannat får jag ett kuver och texten 1 nytt meddelande på startskärmen eller vad det heter, det är inte i status fältet alltså.

    Förstår inte hur detta kommer sig och det enda sättet att få bort det är att gå in i den inbyggda klienten och läsa messet och då försvinner det från startskärmen.

    Med startskärmen menar jag den skärm man ser med en klocka på strax innan man läser upp skärmen.

    Är det någon som vet om detta går att orda eller om det är en bugg?
     
  2. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Finns en lösning här.
    Om du använder dig av den lösningen och du vill fortsätta använda chomp sms föreslår jag att du även stänger av handcents notifieringar annars kommer du få notifieringar av både chomp och handcent.
     
  3. Nian

    Nian Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det funkar tack för det.
    Synd bara att detta inte finns i Chomp utan att man måsta använda flera klienter.

    Tack igen. :)
     
  4. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kapar tråden då jaghar ett annat Chomp problem.

    Det går inte att skicka MMS med Chomp. Ta emot fungerar men när jag skall skicka måste jag göra det med den inbygda. NGn som sett något liknande?
     
  5. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har haft ett liknande problem förut, det berodde på att jag var uppkopplad mot mitt trådlösa nätverk. Var tvungen att starta om telefonen för att få det att funka.

    Installerade chomp sms, och det gick inte skicka mms oavsett hur jag gjorde.. Så det spelar ingen roll om jag använder Wifi eller ej

    Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 8 nov 2012
  6. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har du kontaktat deras support? Jag mailar med supporten just nu och de försöker hjälpa mig men det har inte lyckats ännu (tror jag). Har fått en ny version men kan inte testa den förrän ikväll när jag är i Sverige igen.

    Det vore bra om de såg att jag inte är den enda som har problem.
    [email protected] och sedan behöver det stå
    NOT FAQ
    som subjekt så att de slipper svara på massa frågor från personer som inte läst manualen/tänkt.