Tråden för Xperia Go

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Isengard, 9 jul 2012.

  1. DNA82

    DNA82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej Hej,

    kanske ska ställa frågan i android delen istället men jag gör ett försök här då
    jag inte vet om det har med själva telefonen att göra eller om det har med ICS att göra. Så då kommer frågan:

    Har nyligen kört in ICS i min lur sony xperia go tidigare så va den ju utrustad med gingerbread.

    Det är så att jag inte blir riktigt klok på den medföljande väder och nyhets appen.
    Jag vill kunna välja så att vädret visas i den stad jag bor i samt vill jag även kunna se tillexempel hur vädret är i Barcelona, eller någon helt annan stad.

    Så på min hemskärm har jag en väder widget där det står att i Ystad regnar det och blåser.

    Under så har jag ytterligare en väder widget men den visar att det är varmt och soligt i Barcelona.

    Detta gick att ordna i gingerbread och dessutom så var det snygg grafik med moln och regndroppar som rörde på sig i själva widgeten.

    Så finns det någon möjlighet att detta går att fixa med medföljande väder widget i ICS till min lur?

    Tacksam för svar /David.
     
  2. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Den väderwidgeten finns ju bland andra väderwidgetar och min rör på sig och visar grader och realfeel + hur det ser ut ute , så jag vet inte riktigt vad det är som e fel på din? när det gäller att visa 2 olika städer vet jag ej hur man gör
     
  3. DNA82

    DNA82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej tack för din hjälp, när du skrev andra väderwidget så fick det mig att tänka efter och tittat lite noggrannare, jag använde mig av den som heter nyheter & väder, alltså inte av den rena väder widgeten.

    Man lägger till en annan stad genom att trycka fram väder widgeten,
    skriver namnet på en stad, trycker på namnet som ploppar upp och vips
    så har man två väderstatusar.

    tack tack.
     
  4. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

  5. paraflaxtapet

    paraflaxtapet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Swype på mobilens inbyggda tangentbord har slutat funka för mig efter uppgradering till ICS, men bara när det gäller att söka på Google. Det funkar när jag skriver sms, och när jag väl är ute på nätet och ska skriva saker.

    Jag har googlat på detta, och ser många människor i världen råkat ut för samma sak, men jag har inte lyckats hitta någon lösning än? Någon mer som har detta problem och vet nåt som inte jag vet? (Vilket nog inte är så svårt)

    EDIT: Hmm, konstigt, kan detta vara felet? På Google play står det att google-appen är installerad, men också att den är inkompatibel med min Xperia go??? Kan uppgraderingen till ICS ha med detta att göra? För google-appen är ju för-installerad och kan inte tas bort!
     
    Last edited: 9 nov 2012
  6. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte heller Swype på googleappen upptäckte jag nu, när jag nyfiket kollade. Swype upptäckte jag inte förrän iom uppgraderingen till ICS. Blev irriterad på det konstiga blå strecket som blev på tangentbordet när jag skrev. Förstod sedan att det är det som kallas för Swype. (det här är min första smartphone hade min förra mobil i 5 år)
    När jag skriver i tapatalk,webbläsare, sms mm fungerar Swype men som sagt inte i google.

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 9 nov 2012
  7. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. paraflaxtapet

    paraflaxtapet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Som jag skrivit tidigare (men inte fått något svar?) så har swype försvunnit från min inbyggda Google-app sen jag uppgraderade till ICS.
    Nu upptäckte jag en till sak: Jag kan inte längre ta skärmdump!!
    Förut, innan ICS-upgrade, kunde jag bara trycka ner power-knappen och så kom det upp som alternativ, att kunna ta skärmdump. Det alternativet är nu borta!

    Jag har läst att man istället nu ska kunna hålla ner power + volym ner, men det funkar inte heller.

    Hur funkar det för er?
     
    Last edited: 11 nov 2012
  9. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    för mig funkar det att ta skärmdump men det är ganska knepigt och behöver träning
     
  10. paraflaxtapet

    paraflaxtapet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur gör du då? Jag håller inne power + volym-ner, i flera sekunder, men inget händer? Har testat flera gånger

    Edit: Hoppas det kommer någon uppdatering/patch bugfix snart som löser detta med swype och skärmdump. Uppenbarligen har ju något gått snett när den uppgraderade till ICS.
     
    Last edited: 11 nov 2012
  11. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Har du provat att reparera din mjukvara ? För om något gått snett vid installationen av ICS, så lär det nog fixa sig på detta sätt. Kör själv senaste ICS på min Xpria P (förviso) utan dylika problem.
     
  12. paraflaxtapet

    paraflaxtapet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nej har inte testat. Är lite rädd att det ska bli nåt fel så allt raderas? Men jag får väl testa. När jag googlar på mina problem med Swype och Skärmdump så ser jag att många runtom i hela världen har samma problem, men jag ser ingen som har någon lösning, eller att reparera mjukvara skulle lösa det?

    Men trots att många i världen på olika forum verkar ha dessa problem så verkar jag tämligen ensam om dem i Sverige? Åtminstone av denna tråd att döma? Ingen verkar ha samma problem.
     
  13. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    det handlar mest om tur och att hitta tekniken, jag trycker ner båda exakt samtidigt i typ 1-2 sekunder och släpper båda exakt samtidigt och det är när man släpper exakt samtidigt som bilden tas
     
    paraflaxtapet gillar detta.
  14. paraflaxtapet

    paraflaxtapet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    TACK!!! Nu funkar det för mig också! men jag fattar inte att det inte gjorde det innan? men TACK !! <3:-*:D
     
  15. vitxperiago

    vitxperiago Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag skrev tidigare så kan inte heller jag använda Swype på google-appen. Använder inte Swype så för mig är det inget problem, har inte heller någon lösning på ditt problem. Tycker för egen del att google-appen blev bättre med uppdateringen.
    Iom uppdateringen till Ics söker google-appen även i telefonen. Det försvann tidigare i GB när jag satte in ett nytt simkort med annan operatör.
    (Bytte från Telia till tele2). Vet inte om det kan finnas något knas med operatörerna.


    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
     
  16. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    nice! :D
     
  17. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur gör man för att uppdatera go till ICS?
     
  18. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    kopplar in den i datorn och starta PC-Companion
     
  19. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Och sen säger den "du har en uppdatering. Vill du uppdatera?" Så svarar du JA :P
     
  20. Frispel

    Frispel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jaha då har man beställt en gul Xperia Go till sonen som han skall få i julklapp, tack till er alla som skrivit i denna tråd och gjort valet lätt för mig :)

    Stod mellan denna och de andra Xperia budget telefonerna, så det blir nog kanon!

    Trevlig helg på er!