Fråga: Skärmen söndertryckt?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av trx182, 8 nov 2012.

  1. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Någon kanske har erfarenhet av denna situation:

    Imorse satt min 2-åriga dottern och youtubade som vanligt med min mobil medan jag matade den yngre förmågan. Hon va lite morgonvresig och när hon råkade klicka på nåt arabiskt klipp hon inte ville se blev frustrationen total, eftersom jag inte riktigt kunde släppa det jag höll på med.

    I sin frustration tryckte hon på nedre hörnet av skärmen så hårt att det blev svart. När mobilen är avstängd nu så ser man att skärmen liksom är fadad, dvs vitaktig i hörnet hon tryckte och svart i motsatt hörn. När man bootar upp den fungerar skärmen i ungefär knappt en sekund innan den blir svart igen. Vilket är konstigt om skärmen är död, då borde ju inget visas?

    Iaf, den går ju inte att använda nu då skärmen är totalsvart, förutom i ett av hörnen då som är lite vitare.. :) Går ju bara att skratta åt det.

    Så vad göra, vad kan det vara för fel? Jag är dålig på skärmteknologi. Jag har ingen speciell försäkring på den heller, så det blir isåfall hemförsäkring, eller? Är det bara att skicka in kanske så de kollar den eller ska man våga testa att byta skärmen själv? Kan det vara skärmen eller något annat som blivit för hårt klämt...?
     
  2. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    tror inte din hemförsäkring täcker de direkt. om du inte hittar på ett annan orsak.

    Ang skärmen så borde de inte gå o knäcka den så lätt. men tydligen ..
     
  3. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Har du allrisk (drulle) tillägg på din hem försäkringen så skulle jag säga att den går på det.

    Jag har använt allrisk försäkringen två gånger än så länge. Kört över en mobil och tvättat en i tvättmaskinen. Har bara betalat självrisken.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  4. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Nej alltså skärmen är inte knäckt i den bemärkelsen att det har blivit en spricka eller liknande, det måste vara något grafiskt, alltså att trycket orsakat nåt fel bakom skärmen om du förstår vad jag menar. :) Som sagt, är inte så haj på skärmteknologi, men skärmen visar inga pixlar helt enkelt, så kanske man kan uttrycka det.

    Det låter ju bra faktiskt, uppgav du orsakerna med? Känns inte som min situation är ovanlig direkt. :) 1500:- är ju bättre än en ny telefon då jag är väldigt nöjd med den.

    Tack för era svar.
     
  5. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Ja man måste ange vad som hände.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2