Tips: Ska testa N4, något ni vill att jag ska kolla upp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av chrippe7, 5 nov 2012.

  1. anderssoon17

    anderssoon17 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad bra, var rädd att det hade att göra med snapdragon cpu:n. Den är ju rätt kraftig och läste på anandtech att de trodde att cpu:n inte passade i en mobil. Men då verkar ju den här mobilen som ett kap:)
     
    Last edited: 7 nov 2012
  2. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Eller så är telefonen faktiskt designad på ett sätt som ger den extremt ineffektiv kylning, vilket ju då skulle förklara problemen med throttling vi har läst om. Och det är knappast något som går att lösa via mjukvara i så fall. Men vi får hoppas att så inte är fallet.
     
  3. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag håller på att försöka få tag på en Nexus 4 så att jag kan göra lite mer ingående tester på N4an där jag testar GPS, ljud, högtalare och allt annat som det kan finnas info om!
    Gå in på denna länk och tryck på "Tack-knappen" så jag kan skicka in till LG och förhoppningsvis få göra en recension av den!

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=1169376#post1169376
     
    Nishiyama gillar detta.
  4. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Är det det inte bättre och seriösare om du ber dem ge den till Swedroid istället?
     
  5. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jo det är klart det vore bättre om SweDroid gjorde en recension på den men både du och jag vet att det skulle ta dryga månaden för den att komma ut och då försvinner halva syftet med en recension. Skulle jag få den så ligger det en lång och utredande recension ute om en vecka, senaste gången jag recenserade LG 4X HD hade jag efter 5 dagar skrivit och skickat in en 6-sidig datorskriven recension.

    Sen personligen tycker jag att recensionerna för SweDroid är lite för mycket "på pappret", alla benchmarks och olika tester visar inte alltid hela sanningen. Jag skulle till exempel redogöra varje dag under den gångna veckan hur batteritiden varit, vad jag använt telefonen till och hur. Sen ha lite mer vardagstester så att säga när det kommer till ljudet, kan man gå på gymmet eller tunnelbanan och stänga ute allt annat ljud eller hör man omgivningen även om man har på högsta? Mer sådana tester jag skulle göra :)

    Sen kan jag ju självklart erkänna att det ligger ett personligt intresse bakom, jag vill ju självklart testa Nexus 4an och antar att du också skulle vilja det om du fick möjligheten? Men då det jag skrivit hittills har varit uppskattat om när jag fick testa den kort så hjälper jag gärna till mer, jag gillar till skillnad från många LG och vill gärna att de återigen ska bli en av topptillverkarna av mobiltelefoner :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 8 nov 2012
    ondjultomte, Cylon och Kimpan gillar detta.
  6. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ah, du låter som en man för oss! Hoppas du lyckas övertala LG att ge dig ett ex - det vore mycket intressant att se din recension!
     
  7. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  8. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Swedroid gör ibland en kort recension efter någon dag och sen en längre.
    Men jag förstår att det ligger i ditt egetintresse eftersom du vill ha mobilen.
    Dock blir det bättre om Swedroid gör det. Är nog många som aldrigggår in i forumet.
    Har också kontakter inom lg. Ska be dem skicka en till Swedroid så fort de kan.
     
  9. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jo fast som någon skrivit i andra trådar, SweDroid verkar ha slutat göra recensioner. Sen är det ju förutfattade meningar du har om att bara för att SweDroid gör den så är den garanterat bättre, jag säger inte att jag skulle göra den bättre men personligen tycker jag testerna de görär för mycket "på pappret".

    Sen att fler ser skulle se den om den ligger på första sidan säger jag inte emot.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  10. kokiku10

    kokiku10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte varför du argumenterar emot. Känns som en grym ide av Chrippe7.
    Med tanke på att Mannyb som är moderator själv sagt att dem har otroligt mycket jobb och hinner inte alltid med recensioner tycker jag att Chrippes recension kan vara hjälpande för oss som inte vill vänta en månad..
     
    sebbex2x, Cylon och chrippe7 gillar detta.
  11. kokiku10

    kokiku10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  12. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag tycker det är otroligt kul och är verkligen en "heavy-user", varje dag har jag minst 5 timmars skärmtid och använder telefonen inom alla områden(surfande, spelande, prata i telefon, smsa, streaming, filmtittande, musiklyssnande, WiFi-hotspot, GPS, kamera m.m) vilket gör att jag kan ge en väldigt bred recension.
    Vill också vara helt ärlig och säga att jag inte är helt haj på alla benchmarktesterna och de tester som man sett att SweDroid gjort på ljudvolymen och liknande saker, saker som testas "på pappret" är jag inte helt 100% insatt i. Men när det kommer till vardagsanvändande så använder jag mobilen så mycket och till så många olika saker att jag är säker på att jag kan ge en recension som ger många de svar de söker.

    Skulle jag få testa Nexus 4an och SweDroid skulle vara intresserade av att ha mig som recensent om de tycker att jag gjort ett bra jobb med N4an så skulle jag mer än gärna ställa upp som recensent.

    Ska höra av mig till LG imorgon igen och kolla vad de säger, håller tummarna för att jag kan få börja testa i början av nästa vecka så ni här har lite trevlig läsning till nästa helg! :)
     
    bosseh och Nisse Järnet gillar detta.
  13. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samma fråga som inför varje ny Androidversion :innocent:

    Finns svensk ordlista?
     
  14. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Säger inte emot, men tycker fortfarande att det är bättre att Swedroid får ett ex och slänger upp en snabbreview än att någon lirare på forumet försöker dra igång en lobby så att han ska få en gratis telefon mot att han skriver något inlägg i en tråd som de flesta besökare här inte läser.

    Är det fel? Att vilja att så många som möjligt kan få ta del av en preview? Samt att Swedroid har en mycket bredare teknisk kompetens samt förmåga att jämföra N4 mot andra mobiler de testat.

    Det jag vill säga är att om det var i "chrippes" bästa intresse att så många som möjligt ska få ta del av detta så hade han också velat att Swedroid fick den, men nu vill han ha den själv och lobbar alltså för detta. Inget fel med det iofs. Men han gör det knappast för att få hjälpa till.
     
  15. Kimpan

    Kimpan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Äh sluta gnäll. Om han nu har en öppning att börja recensera telefoner så är väl det jättebra? Låter dessutom som en mycket intressantare vinkling än de flesta recensenter brukar ha.
     
  16. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Vem skulle någonsin vilja skicka en sån telefon som ingen annan kan få till Swedroid? Är man otroligt oegotrippad så kanske men finns inte en människa på jorden som skulle göra det.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  17. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Vet att många här inte är förtjusta i dig pga hur du skriver och kommenterar allt, jag har dock inte varit en av dem. Men nu när du gör ett personligt angrepp utan något som helst grund av det så är jag definitivt en av dem som inte är förtjust i den närvaro här på forumet.

    För mig handlar det inte om någon gratis telefon, trots att jag är ung så är pengar inget problem för mig då jag sparat ihop under mina år, kommer skaffa en Nexus 4 oavsett om jag får låna en från LG eller köper den själv. Jag har fått testa LG Optimus 4X och ska testa LG Optimus G så fort de börjar få en nordisk mjukvara till den, det gör jag inte för att få "gratis" mobiler utan jag gör det för att jag tycker att det är kul samt att LG är mitt favoritmärke och jag vill gärna bidra till att de blir bättre på något litet sätt.

    Men huvudanledningen varför jag är intresserad av Nexus 4:an är som sagt att jag vill att LG ska bli en topptillverkare igen och jag ser N4an som deras chans att komma upp dit igen. Vet att många är intresserade och har stort intresse för den, men samtidigt så anar jag att det inte kommer komma upp någon recension från SweDroids sida inom den närmaste framtiden. Du har ju läst min tråd där jag skrivit om att jag skulle få testa telefonen en snabbis och frågade om det fanns något folk ville jag skulle kolla extra på, vad hade jag för personlig vinning på det? Ingen alls, utan jag gjorde det för att jag vill hjälpa mina SweDroid-kamrater som jag fått hjälp från under min tid här. Eventet de har på tisdag som jag är bjuden på tänkte jag försöka filma lite och slänga upp här, tror du jag vinner något på det? Kanske några tack och ett bättre rykte här på forumet men ingen ekonomisk vinst, utan jag gör det för att hjälpa och bidra här på forumet. Jag har dock förståelse för att du inte kan tänka dig in i de banorna då du nog aldrig tänkt den tanken, att man kan hjälpa andra på ett forum, men jag är inte den som dömer så fortsätt på ditt egna sätt och jag fortsätter på mitt. Vi vet nog båda vilket beteende som de övriga medlemmarna föredrar :)

    PS. Ska man gå på personliga angrepp så tycker jag iallafall att man kan göra det på ett snyggt och diplomatiskt sätt, inte bara slänga ur sig saker som det inte finns någon grund i och som dessutom är dåligt formulerade..

    Edit: Kan även tillägga att jag vill ju självklart att så många som möjligt skulle få ta del av min recension om det blir någon, och om SweDroid skulle tycka att min recension höll måttet skulle jag inte göra något för att stoppa dem från att lägga upp den på första sidan. Men jag har läst att de har en tung arbetsbörda just nu och inte har möjlighet till att göra allt som de vill, och istället för att sitta och klaga på det försöker jag göra mitt för att bidra till vårt community..
     
    Last edited: 9 nov 2012
    nickewistrom, keho, langeman och 11 andra gillar detta.
  18. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Personligt angrepp? Skojar du? Haha.

    Sen är det inget fel på mina formuleringar, ta en titt på dina egna däremot.
     
    Last edited: 9 nov 2012
  19. marulk

    marulk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Fy fan vad du är otrevlig. Man blir ju deprimerad av din människosyn.
     
    Cylon gillar detta.
  20. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Don't feed the trolls :)

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2