Dum fråga om shuffle i musikspelaren i JellyBean

Diskussion i 'Allmänt' startad av Bo_B, 9 nov 2012.

  1. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har en alldeles ny (min första pad) ASUS Transformer TF700T som uppgraderade sig till JellyBean när jag startade upp den. Coolt!
    Men idag så stoppade jag in SD-kortet från min gamla HTC Desire-lur där jag har en massa rippade CD-skivor som MP3. Så nu finns där musik också.
    Nu kommer dum-frågan från en som inte vet:
    När jag går in i ett album så visas alla låtarna men när jag spelar dem så kommer de i "fel" ordning. Det är "shuffle" när man spelar.
    Och jag hittar ingenstans att stänga av detta. Om jag trycker på shuffle-symbolen så startar spelandet utan att jag får nån möjlighet att ta bort det.

    Hur gör man???
     
  2. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Grattis, det är en fin platta du har skaffat ;)

    Jag utgår från att du användare "Play Musik" som spelare.

    När musiken väl spelar så har du en stor cover art till vänster och kontroller längst ner till höger. Om musiken spelar så bör du ha shuffle längst till höger.

    Om du inte ser den här sidan jag pratar om så tryck på cover art för låten som spelar (längst ner till vänster) så kommer du till detaljsidan som jag nämnde.
     
  3. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Hej,
    när jag spelar (med Play Music) så ser jag mycket riktigt halva skärmen upptagen av "cover art" (fast det står bara "Disraeli Gears CREAM" där.
    I den högra halvan finns snabbkommanona fram och bak (dubbelpilar) samt paus. Inget annat syns.
    Och efter att ha spelat låt #1 så startade låt #8...
    Om jag tar på den tomma ytan till höger om snabbpilarna så visas en symbol med två pilar som tillsammans utgör en oval. Men till vänster visas de här korsade pilarna.
    Nu är låt 8 klar och sen körs låt 11!
    Varför gör den så här och hur stänger man av det?
     
  4. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nu har jag kollat hur det funkar i min Galaxy S2 som kör ICS 4.0.4:
    Här är det så att ifall man touchar den här symbolen för shuffle så kryssas den över och shuffle stängs av.
    Ifall man touchar den andra symbolen så cyklar den igenom ett antal inställningar med olika sätt att spela i ordning.

    Dvs på S2-an och med ICS så funkar det som man tycker att det skall göra!

    Men i JellyBean på ASUS Transformern så händer inte ett pillejota när man touchar shuffle-symbolen annat än att den börjar spela random ifall den var tyst innan. Det går inte att stänga shuffle som det gör i S2-an.
    Jättedåligt!!!
     
  5. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har uppdaterat spelaren i min Asus till senaste versionen nyss och samma problem kvarstår!
    Dvs det går inte att stänga av random.
    Är det ingen annan som har sett detta??????
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Det går att stænga av.

    Knapparna syns inte per default, men ex ligger shuffle till vænster om "bak"-knappen och repeat till høger om framåt-knappen. Vyn jag ær i nu ær stora cover art vyn på en Gnexus. Tog ett tag att stænga av shuffle førsta gången jag anvænde det också.
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Bifogat två bilder ang förra posten

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

  8. Bo_B

    Bo_B Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag vet inte hur det gått till men nu har båda knapparna försvunnit (har bara |<< || >>| nu).
    Fast om jag trycker lite här och där så kommer de ibland upp och sen försvinner de..
    Verkar inte finnas nåt system för när de skall visas eller inte.
    Och "settings" är ju ett skämt, där visas "Open source licenses" och "Music version", det är allt.
    Jag får använda MX eller nån annan player i stället. :-(
     
  9. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Ja, de fadeas ut när du inte använder de. Ganska skönt då inte uit är fullt med knappar. Det är ju bara att trycka på utrymmet där knappen finns men är osynlig. Det är inte så svårt direkt.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  10. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Så fort jag öppnar music så visas knapparna med. Men som sagt då fadeas de bort.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2