Tips: Ska testa N4, något ni vill att jag ska kolla upp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av chrippe7, 5 nov 2012.

  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Det argumentet håller inte i Samsungs fall med Galaxy Nexus.
    Nexus S fanns också i flera versioner som kom olika.

    Dock kanske Google har lärt sig en läxa med detta och bara gör en som
    de behöver bry sig om..

    // A
     
  2. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Samsung skötte uppdateringarna till dom nexus enheter som släpptes senare.
    Det fanns tyvärr flera nexus varianter.

    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
  3. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jag gör en chrippe och "läser mellan raderna"

    "Jada jada jada jag vill ha en ny telefon och tänkte att om jag får lite likes här så kanske jag får det av lg, nice det är värt ett test muahahahaha"

    Helt övertygad om att Bernard och co skulle ha tid att göra en snabbrecension. Fråga dem så får vi se? Nej just ja, då får inte du en gratis mobil så det var inte aktuellt. My bad.

    Jag vinner alla diskussioner, bakom tangentbordet eller öga mot öga. :)
     
  4. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Det är nog bara vad du tror :)
     
  5. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    [Edit] såg att du inte svarade mig :)
    [Edit]
    Skickat från min LG-P990 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 9 nov 2012
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det är skillnad på att läsa mellan raderna och ta saker ur sitt sammanhang, fast det har väl du kanske inte lärt dig än? :)

    Sanningshalten i att jag har behov av en ny telefon är cirka 0%, jag har en Samsung Galaxy S3, LG Optimus 4X HD och lite senare idag även en Samsung Galaxy Note, jag ska dock sälja min S3a nu i helgen. Som jag även sagt tidigare så är inte min tanke att jag ska en mobil, min grundtanke är att jag ska få låna en så att jag kan göra dessa tester som folket här på SweDroid vill ha.
    Troligtvis så skulle Bernard och Co. hinna med att göra en snabbrecension, men det finns det gott om på alla engelska sidor. Det de flesta är intresserade av är en utförlig och bred recension som går igenom de saker som de andra recensenterna inte tar upp och där är chanserna att jag lyckas få fram en sån snabbt betydligt större än att SweDroid lyckas.
    Hur kan du dessutom göra antagandet att min inte skulle hålla måttet? Det finns en anledning till varför jag ska få testa LG Optimus G innan den släpps här i Sverige, det är för att jag ger bra feedback och går djupt in i min användning så jag upptäcker småfel i OS som andra inte tänker på vilket LG uppskattade i min recension av 4X HD.
    Dessutom så borde väl du, som skriver att du vill att SweDroid ska göra fler recensioner, vara glad över att det finns någon med tekniskt kunnande och skriftlig kompetens som vill skriva recensioner - utan någon ekonomisk vinning. Mannyb har ju sagt att de gärna vill ha fler recensenter men att det är svårt att hitta, om jag håller måttet enligt dem så ställer jag mer än gärna upp som recensent här på SweDroid = fler recensioner, något som du högt efterfrågar.

    Får jag göra en kvalificerad gissning, du är en sån här person som bedömer hunden efter håren? Som tror att bara för att en viss person har en viss titel så innebär det att den är bättre och skulle göra ett bättre jobb än någon som inte har den titeln? Det finns otroligt mycket mer än vad man har gjort i sitt förflutna som avgör hur bra man gör ett jobb - intelligens, passion och kunnande är bara några saker. Jag tycker synd om företaget du jobbar på om du har en rekryteringsposition, som alltid dömer folk efter vad de är på pappret och inte hur de är i verkligheten? Kanske därför du är ett sånt stort fan av SweDroids recensioner, för att det är så många tester som visar resultat "på pappret"?

    Det finns en dag då alla möter sin överman, även om du inte förlorat någon diskussion tidigare så kan nog de flesta här inne intyga att du inte vinner denna :) När man börjar skriva saker som:
    "Jada jada jada jag vill ha en ny telefon och tänkte att om jag får lite likes här så kanske jag får det av lg, nice det är värt ett test muahahahaha"
    Är det ofta ett tecken på desperation och att man inte längre har något vettigt att skriva.. Och eftersom du inte verkar ha något vettigt att skriva längre så skulle jag, och troligtvis många andra här inne, uppskatta om du slutar starta off-topic diskussioner i trådar där vi försöker diskutera Android och saker kring det.

    Tackar för mig :)
     
    Last edited: 9 nov 2012
    Nishiyama, ftangstrom, pellen och 4 andra gillar detta.
  7. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Haha, du framstår verkligen som en avundsjuk skitunge. Har du det dåligt på kompisfronten eller vad är det frågan om? Hur går det med dina kontakter på LG? Fått någon telefon än som du kan skicka till Swedroid? Glöm inte att du inte får öppna kartongen, unboxingen ska vara korrekt utförd av recensenten!!!


    Fattar inte hur en snabbrecension från en fullchokad Swedroidare skulle vara bättre än en fullständig version från en entusiast.

    Å andra sidan, du skriver som du gör för att provocera. Antar att du får lite myspenis av att se att du blivit citerad, skitsamma vad folk skriver till dig, du får ju uppmärksamhet.
     
    ftangstrom, Cylon och chrippe7 gillar detta.
  8. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Du läste visst inte allt det jag skrev, en av huvudledningarna till att det vore bättre om Swedroid recenserade mobilen är att det hamnar på framsidan och i någon tråd
    som inte så många människor läser. Hur vet du att de inte har tid om du inte har frågat? De kanske har tid eller vill ta sig tid för Nexusen. Du bara utgår från att de inte har det.
    Men det ligger ju som sagt inte i ditt intresse om de skulle få den och gjorde en av sina gamla hederliga recensioner. För då får inte du den.

    Du skulle säkert göra en helt ok recension, men inte i klass med Swedroids och det finns som du säger gott om recensioner redan så vad din skulle tillföra vet jag inte riktigt.

    Nu blandar du verkligen äpplen och päron. Börjar gissa och svamla en massa om vad jag jobbar med haha. jag rekryterar en hel del folk och självklart gallrar jag enbart med vad som finns "på pappret", vem har tid att ta in alla på intervju för att se om de har "intelligens, passion och kunnande" även fanns det inte finns på pappret?

    Jag rekryterar bara väldigt kunniga människor till väldigt specifika roller. De personer som är aktuella för ett sådant jobb har en bra och lång CV, annars är de inte aktuella oavsett hur bra de är. Då får de bygga på sin CV någon annanstans först. Så fungerar livet lille du.

    De flesta här inne inne är inga raketforskare precis så självklart har du dem på din sida eftersom jag är så "elak och dum". Så den "vinsten" kan du gott få. :)
     
  9. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Som du säkert sett tidigare i tråden så länkades det till ett inlägg där mannyb säger att han och bernard är väldigt överbelastade. Jag tror personligen inte att de har så svårt att få tag på en N4 (om de nu vill/har tid) iom att Swedroid är en ganska stor site nu. Tid däremot...

    Varför ska du då med halvtaskiga försök till härskarteknik hålla på att dissa chrippe7 om han nu kanske kan få tag på en N4 och ge svar på diverse frågor som väldigt många har nu innan mobilen är släppt.

    Hellre en recension från chrippe7 inom de närmaste dagarna än en recension som kanske är flera veckor bort i tiden.
     
  10. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Du är säkert jätte smart. Men den sociala kompetensen är inte där för fem öre, stackare.
     
  11. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    742
    Mottagna gillanden:
    531

    MINA ENHETER

    Kan någon jävla tråd handla om det som står i trådstarten? Forumet verkar locka pratglada "kärringar". Det finns chat-forum för de som bara behöver sällskap. Fan att folk inte kan följa lite enkel forumetikett.

    Jag är nyfiken på om baksidan känns som iPhone 4? Lite surt man retat polarna för en idiotisk design med glas på och snart har man antagligen en själv...
     
  12. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Öhh glas känns som glas sist jag kollade?
     
  13. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Fördelen med att chrippe7 recenserar luren kan ju vara att andra forummedlemmar lättare kan komma med egna specifika saker/frågor som de undrar över samt att recensionen kanske kommer ut snabbare.
     
  14. stenbod

    stenbod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kom igen nu gott folk. Tråden heter inte "Ska chrippe7 recensera nexus 4 eller är det egentligen bättre om swedroid gör det?". Kanske är detta inte ens något som behöver diskuteras eftersom det är chrippe7:s privata kontakter och fritid det handlar om? Dvs hans egna val om han vill recensera den eller inte.

    Swedroid kommer nog med en recension också förr eller senare.

    Kul dock att läsa era diskussioner. Måste kännas jobbigt att förlora en diskussion, med så mycket kraft och tid ni verkar lägga på att inte ha fel :)

    Men som sagt, spara gärna er argumentationsteknik till andra forum :)

    OT: Ser fram emot fler tester och inside-information från chrippe7.
     
  15. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Det jag är mest sugen på är GN vs N4, gärna en del jämförelser ang skärmen och kameran.
     
  16. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER


    Om Chrippe får chansen att få göra en recension till oss så får du vara glad för det? Dessutom kan mod enkelt kopiera texten med Chrippes godkännande och kopiera till första sidan!

    Inte i klass med SweDroids? Du skämtar hoppas jag, leta rätt på någon av Chrippes recensioner och lär dig hur en bra recension genomförs..

    Swedroids är ju helt okej för den delen.
     
  17. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Allt glas känns inte alls likadant, även glas kan ytbehandlas.

    Hoppas att det även går att behandla dig!
     
    scanie gillar detta.
  18. Blabert

    Blabert Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    773
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Dagens bästa :-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  19. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    I alla recensioner står det att det är Gorilla glas 2 på framsidan och baksidan.
     
  20. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Har iphone 4s också Gorillaglas 2?