Tips: Android 4.0.4 nu släppt till samsung galaxy s2 lte

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av ergotype, 4 okt 2012.

  1. tealine

    tealine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Rapportera gärna om det blir färre reboots med nya radion intryckt i cm10. Det vore sannerligen det bästa av två världar.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  2. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    GingerBread for the freaking win!!!!!

    Nej men ärligt. Vi måste ha den sista enheten som får ICS med hästlängder :P kan inte tänka mig någon annan som e såhär mycket senare. Min surfplatta är en betydligt äldre modell än S2 LTE. Dessutom så var det också innan Asus blev populär i tabletmarknaden.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  3. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Batteritiden verkar vara som innan eller sämre... 10% tapp i timmen med några samtal och en hel del surf...
     
  4. gigge

    gigge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej igen!

    kanske lite offtopic fråga:

    Har modemet något med wlan att göra med ?

    Upplever nu att den inte tappar wlan kopplingen alls.

    +
    Samtals kvalitet är bättre och än så länge inget "Echo" i samtalen !
    Får se hur det är under dagen.


    Upplever inte att cm10 random rebootar så mycket.
    Kanske en gång var tredje dag var det innan. har klockat ner den till maxcpufreq 1242Mhz o MinCPUfreq är som standard 384Mhz , sänker man Mincpu freq till lägre så kraschar den hela tiden.

    Batteri tid brukar vara ca 1 dag i 16 timmar. med väldig blandat användning, 14 - 20 samtal om dagen, wifi på för det mesta när man inte är utomhus.
    chatta/fb/skype och fotar en hel del med mobilen, en timmes spel på kvällen och musik/mp3 ca 1 timme om dagen (från o till jobbet)

    Stängt av allt typ av notifikations...

    hoppas på bättre nu med nya basbandet :D
     
    tealine gillar detta.
  5. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER



    jag upplever att den blev bättre :P
    dessutom blev min blåtandsstyrning i bilen problemfri efter uppdateringen (kör dmc2 i min audi)
     
    Last edited: 9 nov 2012
  6. Ralle77

    Ralle77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min tappade fortfarande mottagningen efter uppdateringen, dock mer sällan än tidigare.
    Nu har jag lagt in 2.3.6 igen och tänker skicka in den på service.
    Får jag tillbaka den utan åtgärd spamar jag Tele2 med serviceärenden tills jag får en ny telefon. (Galaxy S3, eller varför inte en Nexus 4)

    Har varit i kontakt med både Tele2 och Samsung, och båda har hela tiden sagt att jag ska vänta på uppdateringen som kanske löser problemen.
    Garantin är snart slut, så nu får det räcka.

    S3 LTE verkar ha samma problem, så en sån vill jag inte heller ha.
     
  7. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    både jag och tjejen (som med har s2lte) hade för några veckor sen problem med att den stundtals tappade mottagningen när den växlade mellan alla lägena och de tog en bra stund innan de kom tillbaka men nu efter ett tag verkar de va bortblåst..
     
  8. Ralle77

    Ralle77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min kan tappa nätet när jag sitter i soffan hemma med full mottagning 4g.
     
  9. gigge

    gigge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har man inte garanti hela abonnemangs perioden hos tele2 ?
     
  10. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    beror ju på vilka garantitider och abbonemangstider man har:P har man 2års garanti och 24månaders abbonemang så borde de rimligtvis stämma:P
     
  11. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Har redan försökt reklamera till både tele2 o brintpoint via mail men fick svar igår från båda igår att jag ska kontakta den andra med reklamationer. Ingen ville ta ansvar och ens ta emot en reklamation. Så ringde tele2 och hävda att dom är säljare till telefonen enligt kvittot och dom sa då att denna telefon borde ha spec åtgärder från samsung men de har dom inte fått. Så även om lösning inte finns så ska man skicka in på rep två ggr innan reklamation. Sen ändra han sig tre rep försök. Kan ju inre säga att tele2 står på kundens sida vid problem på varor de säljer.
     
  12. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    är inte jättbra på detta men för att du skall kunna reklamera nått efter 6 månader från inköp måste du väl själv bevisa för säljaren att felet har funnits sen inköpsdatumet.och då är kanske så att inte tele2 hjälper dig för om de har sålt den för om du får igenom reklamationen förlorar ju tele2 på det. reklamationen ska du väl göra mot den du köpt produkten man åker väl inte till en auktiorserad bilverkstad om man ska hävda att bilen inte är va den borde utan till den man köpte den av. tele2 vill väl antagligen bara slippa ta i de å gör en tillfällig undanflygt och hoppas att du inte orkar gå vidare och tröttnar
     
    Yayyeman gillar detta.
  13. jkristiansen

    jkristiansen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jo de är ju helt klart att dom inte vill göra nått med telefonen om inte samsung sagt att det är spec åtgärd på den och att dom står för kostnaden. Men jag skickade med länken där samsung själva gått ut med att buggen med 4G problemet finns och inte kommit upp i efterhand alltså fanns buggen från fabrik och då ska den reklameras kan man tycka. Orkar man så skickar man in allt till arn och då borde man få rätt men tar upp till sex mån.
     
  14. rickard_nr1

    rickard_nr1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har kört med telias uppdatering i 4dagar nu, telefonen går klockrent! den håller mottagningen som den skall, har kört 4g hela tiden och inte missat ett enda samtal! de koplar ner 4g snabbt när jag ska ringa och går tillbaka till 4g efter samtalet. min blåtand funkar bättre nu än innan när jag har de i bilen. batteriet håller en arbetsdag och lite till med wifin på men med 4g mottagning(en rätt onödig sak att ha 4g läge när man kör wifi) med andra ord funkar de för min del klockrent!

    fyi
    tjejens lur håller batteriet i 1d och 5-6timmar när hon använder den, visserligen är hon inte någon storanvändare men hon kör med 4g avstängt och när stänger av datatrafik när hon inte använder internet, hon lyssnar på musik 2h per dag, spelar lite wordfeud å ringer några enstaka samtal...
     
    Last edited: 13 nov 2012
  15. 4x12Tum

    4x12Tum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag blev idag riktigt VANSINNIG o tänkte nu jävlar får det vara nog
    nu tänker ja inte ge mej för ens jag får hjälp o ett jävla svar!!! (Ursäkta tonen) (S2 LTE Tele2)

    Ska försöka korta ner så gott det går.

    Jag tröttnade på att de ska komma med uppdateringen till Tele2:s S2 LTE, jag har ju väntat på uppdateringen sedan mars.

    Så ringde först Till Tele2 innan klockan 9 idag, de vägrar att erkänna varken fel eller liknande. (dom har ingen info)
    Ställde på dem pga alla samtal jag gjorde för 2 Veckor sedan och de skulle skicka brev till mej så jag kunde skicka in min telefon på rep. det har fortfarande inte kommit något...

    blir hänvisad till Brinpionnt eller vad de nu heter, snackar med dem o de vet inget.

    Ringer Tele2 igen och ifråga sätter de som brinpiont och samsung har sagt.
    och nämner att alla andras programvaror är släppta Telia, Telenor osv men inte Tele2,"Vi har inget med mjukvaran i telefonen att göra det är samsung" men sa ja vem lägger då in blotwaren i telefonerna? hon viste inte ens vad det var så förklarade, men fick ff samma svar... Samsung har bekräftat flera gg att Tele2 har programvaran, men Tele2 säger att de har inget med den o göra...

    Vilket fall som helst jag blir runt kastad och ringer ring runt o snackat med tele2 säkert 8 gg o Samsung 4 binpoint 3
    tele2 slängde luren i örat på mej några gg.

    Fortfarande inte fått svar.

    Ringer då upp Tele2 uppsägning av abb.
    där får jag äntligen prata med en trevlig tjej som tog mitt problem på allvar, var ju inte hennes bord, men pga att jag tänkte be dem fara o flyga efter o ha varit kund hos dem i över 15år.

    Hon skulle kolla upp o lovade ringa upp, vilken hon gjorde o passade dessutom på att ringa Samsung.

    Så blev nya samtal till Samsung, som nu sa att det finns programvara hos dem, men att de inte får släppa en "ikke officiell" mjukvara.
    så där vart de Tvärnit igen...

    Ringer då sista utvägen som hon sa på Tele2
    får då svar av Binpoint att "MJUKVARU FEL INTE TÄCKS AV GARANTIN" Va i Helvte!! "så det är ingen ide att du skickar inte din telefon på reparation" nä det har jag ju vetat i över ett halvår nu...
    men det var enda sättet att skicka in den 3gg för att kunna häva köpet eller få ny likvärdig produkt...

    Nu kokar jag mer än vanligt...

    ringer nu upp uppsägningen igen!
    nu ser de att jag ringt sedan kl 9 o får dessutom halvt bekräftat att det "det mycket väl kunde vara så" att de lagt på luren örat på mej med.

    de vägrade att jag skulle få prata med någon chef, för chefen ville inte prata med mej...

    Vilket fall som helst så fick jag äntligen tag i en kille som var insatt och kunde hjälpa mej och fick kontakt med produkt ansvarig på Tele2.

    Problemet är såhär.

    Samsung har släppt programvaran (Som alla vet) o Tele2 har programvaran (det stämmer som Samsung säger)
    men Det som inte kom fram från Samsung var att Tele2 väntar på en bekräftelse från Samsung på högre instanser som varken Tele2:s högre nissar vet något om, så de där med tester o allt de har sagt stämmer inte, problemet ligger mellan Tele2 och Samsung, om det är ekonomiskt eller om det är pga annat kunde de inte ge svar på.

    Bara o vänta, enda svaret är lika luddigt som förut mellan 1 till 1,5 Månad till...

    Angående Jelly Bean, finns det inga uppgifter på idag till S2 LTE på vare sej Telia Tele2 eller liknande...

    Fick även svar på uppdateringen till Galaxy Tab 2 7.0 till JB
    det kommer att komma o de har smått panik på Samsung att fixa detta men det kommer att komma så fort uppdateringarna
    till Tab 1 är klara.

    Allt detta tog bara 5 timmars telefonande...
     
  16. HiTek

    HiTek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta är riktigt skrattretande att en så viktig uppdatering som ICS har tagit så här lång tid innan S2 LTE får den...

    Men chattade med Tele2 idag och när jag frågade om ev. release svarade dem:
    "Vi har inget exakt datum men förhoppninsvis innan månaden är slut."

    Vi kan ta det med en redig nypa salt, men lite ljus i tunneln kanske?
     
  17. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Efter all snack som gjordes på forumet och andra forums runt om bestämde jag mig att lämna in min telefon på reparation igen. Det blir ju 4-de eller femte reparation. Anledning: tappar anslutning, bryter samtal, samtal kommer inte fram osv. Det vanliga som alla användare har problem med.

    Har varit inne på Telias butik för att kolla vilken policy de har när det gäller denna luren. Killen jag pratade med förklarade för mig att de tar emot dessa telefoner och skrotar de :). MAn blir erbjuden att byta telefon och då får man betala mellanskillnaden. Mellan S2 LTE och S3 är det ca 400-500 SEK
     
    tigersaid gillar detta.
  18. RockyM

    RockyM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Nexus 5
    4x12Tum

    Bra jobbat ge dig inte! På dem igen..
    Skönt att någon orkar ge sig på Samsung & tele2

    Full respekt!
     
    4x12Tum gillar detta.
  19. guybrush

    guybrush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    @4x12Tum

    Veckans vardagshjälte! Att du orkade..
     
    4x12Tum gillar detta.
  20. Hellplant

    Hellplant Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Programvaruuppdatering på 180.88 MB är på ingång just nu.

    Jag återkommer när den är klar.