Bästa budgetlur nu?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av no1daag, 2 jul 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lyfter denna tråden för att inte starta en ny. Behöver tips på en bra budgetlur. Lutar åt Xperia Tipo eller HTC Desire C. Några erfarenheter av dessa? Desire C verkar, åtminstone utseendemässigt, vara en attraktivare telefon. Kanske finns andra alternativ i kategorin 900-1300 kr?
     
  2. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Om det är en liten telefon du vill ha(verkar som det då du nämner tipo och desire c), så skulle jag försökt hitta en Xperia Go istället. Med sin dualcore så är den snäppet vassare än de andra två. Ny kostar den 2000, så en begagnad börs väl kunna hittas för dina 1300, kanske aningen mer. http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4782&idPhone2=4718

    Såg en Xperia S idag för 1500 på blocket tex. Då får du en klassmobil för en billig peng.

    Tipo har ju en klar fördel dock, 1000kr att ringa för med Telenor när telefonen kostar 999kr. Så du får ringa för allt vad telefonen kostar. Ingen dum deal.
     
    Last edited: 9 nov 2012
    magnusI gillar detta.
  3. bjajjull

    bjajjull Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2012
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Xperia U?
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164523
     
    magnusI gillar detta.
  4. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Xperia Go verkar helt klart vara ett intressant alternativ, om man lyckas hitta ett bra begagnat ex. Bör dock tilläggas att det som gäller i detta fall är en olåst telefon då den ska användas utomlands. Storleken på telefonen spelar ingen roll, är snarare priset som är det relevanta. Dom enda egentliga kraven är att mail och spotify fungerar felritt och laggfritt. Xperia U verkar klart intressant. Erfarenheter av Go, U,Tipo och Desire C önskas :) Tycker fortfarande Desire C, utseendemässigt, är mest attraktiv. Men flytet i telefonen är självklart viktigast.
     
  5. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Kör på Xperia U, sjukt prisvärd. Dualcore och bra skärm
     
    magnusI gillar detta.
  6. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Xperia U, den glömdes bort ja. Den har ju en klar fördel mot Go, mycket bättre skärm.

    Upplösningen 480 x 854 pixels (280 ppi) mot Go's 320 x 480 pixels (180 ppi)

    Annars ganska jämna telefoner, där Go kan ha minneskort men det kan inte U. Sen är Go vattentålig också. Jag hade nog valt U ändå dock, för skärmen.
     
  7. magnusI

    magnusI Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Xperia U verkar helt klart vara det bästa alternativet. Skärmen verkar kanon för att ligga i den prisklassen. Det enda minuset är att den inte verkar ha stöd för microsd, utan man är fast med endast 2 gb för appar. Bör visserligen räcka för det den ska användas till, men ändå lite små störande.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.