Problem: Rootad. Fastnar vid samsungloggan.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av smock, 13 okt 2012.

  1. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag rootade min samsung galaxy s2 i9100 för några dagar med hjälp av programmet Odin v1.85 eftersom jag ville skaffa en ny rom. Efter rootningen så kommer jag inte längre än till samsung loggan där mobilen stannar. Root-filen jag använde mig av heter " CF-Root-SGS2_XW_CLK_KF3-v4.0-CWM4 " och den valde jag efter att min version är "XWFK3" (om jag minns rätt) Jag kan fortfarande komma in i download mode och mobilen hittas i Odin (dock går den inte att komma åt genom Samsung Kies). Jag har följt den här guiden:

    http://android-mobiler.se/sa-installerar-du-ice-cream-sandwich-4-0-3-pa-samsung-galaxy-s2/

    Jag har läst igenom otroligt många trådar på internet men ändå vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga eftersom jag inte vågar på mig några chansningar. Nu hoppas jag på att någon mer "kunnig" kan hjälpa mig.

    Jag vill lägga in Lite'ning Rom. Jag vill att telefonens batteritid ska vara längre och prestandan ska flyta bra. Jag spelar inget på mobilen så det kvittar.

    Hur går jag till väga?

    J-B
     
  2. pege63

    pege63 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  3. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan inte använda den guiden på grund av att min mobil inte kan connecta med samsung kies och när den är inkopplad så hittar jag inte "Samsung Android ADB Interface" :\
     
  4. pege63

    pege63 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Last edited: 13 okt 2012
  5. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har gjort det. Det som står i enhetshanteraren är. "Samsung Mobile USB CDC Composite Device" och "Samsung Mobile USB Modem". Inget om Samsung Android ADB Interface :\
     
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kommer du in i CWM Recovery (Volym upp, hemknappen, powerknappen) eller Download mode (Volym ner, hemknappen, powerknappen)? (Håll in längre stund)
     
  7. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kommer till loggan "Samsung Galaxy SII GT-I9100" när jag håller inte de knapparna. Dock så kommer jag till Download mode när jag använder USB-Jig. Kan jag installera en rom med hjälp av odin eller kan det vara riskabelt eftersom jag inte kan komma in i mobilen?
     
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kommer du in i Download är det bara pröva flasha via Odin!
     
  9. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade precis att flasha med odin och jag har fastnat vid factoryfs.img . Antar att den är "soft bricked" så ska försöka följa en sådan guide nu och se vart det leder mig
     
  10. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mobilen är nu stendöd. Har testat att starta den med hjälp av en kompis batteri och det ger inget resultat. Har gjort både soft reset och hard reset..
     
  11. abdullah97

    abdullah97 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    hänt samma sak för mig förr, det var kretskortet som gick sönder och fick skicak den på lagring :( hoppas det är inte samma sak för dig
     
  12. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så det går när man gör fel från början.. Gör aldrig sådana här saker när ni är trötta och sura. Jag kan tillägga att anledningen till varför jag skulle flasha den från början var att mobilen dog såfort jag satt och scrolla på någon hemsida eller satt och skrev sms och det hände även när den hade 100 % batteri. Då efter jag startar den på nytt hade den 1 % batteri. Därför ville jag flasha den så jag kunde hitta något med bättre batteritid och se om det var felet. Nu efter att jag jämfört mitt batteri med en kompis så ser jag att det är ovalt och man kan säga att det "svullnat". Jag har haft tinitusljud i min laddare sedan dag 1. Ska skicka in den till samsung och se vart detta tar vägen. Jag lovar att hålla er uppdaterade och tackar för den tid ni har tagit er.

    JB
     
  13. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Min stendog när jag smsade på Viber, låter precis som det problemet du har... Som föregående talare sa så är det antagligen kretskortet som är dött - bara att lämna in på garanti! :) Kan föreslå Mobilbyrån på Södermalm om du bor i våran kära hufvudstad! ;)
     
  14. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är mobilen inlämnad på elgiganten och garantin var två år. Nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa...
     
  15. smock

    smock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick tillbaka mobilen för cirka två veckor sedan.. Kretskortet hade brunnit upp och mitt batteri hade svält. Jag fick ett nytt kretskort, ett nytt batteri och de uppdaterade mitt OS till senaste. Supporten på elgiganten var kanon och allt gick så smärtfritt som det kunde gå.

    Tjing
     
  16. abdullah97

    abdullah97 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    gött att höra, det var samma sak som min men tele2 var jävligt sega
     
  17. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Fasiken vad härligt, kul att höra! ;) Ha så kul med din "nya" telefon nu! :D
     
  18. abdullah97

    abdullah97 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    min var inte nya allting samma men de bytte bara de dåliga delarna

    hade jag fått en ny, så hade det varit gött
     
  19. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Därav "nya" inom citationstecken! :) Med nytt kretskortet blir ju mobilen nästan som ny, jag har också fått min utbytt så! :P
     
  20. abdullah97

    abdullah97 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    aha ok, men fan att min skärm är samma, jag några repor där