Fråga: Snabba frågor, snabba svar

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av evilpenis, 27 sept 2012.

  1. pertinacia

    pertinacia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Worked like a charm, iaf för FB Messenger. Nu väntar test för andra tjänster :)
     
  2. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Funkar prima

    Tog mod till mig och testade,funkar alldeles utmärkt för mig :D
     
    Feffe gillar detta.
  3. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Hur gick det med personliga data?
    Alla appar o så?
     
  4. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Nu blir det dubbelpost från min sida, ber så mycket om ursäkt men det är lite lätt stressat för tillfället.

    Sitter idag med en Galaxy Nexus, den duger, men det är ffa batteritiden som drar ner den. Ska beställa en Note 2 ikväll, och rent ekonomiskt spelar det ingen roll om jag väljer LTE eller inte.

    Min fråga till er är, blir LTE en stor kompromiss? Är helt ny på det, inte hunnit läsa in mig så mycket heller tyvärr. Det jag förstått är att ROM utbudet förmodligen kommer att vara mindre med LTE, ingen dealbreaker för mig. Men sen är det batteritiden, hur mycket får jag kompromissa här? Jag ska ha luren i två år är det tänkt, och har ont om tid att bestämma mig. Bor i Karlskrona, men är på resande fot ganska ofta. Blir det sak samma om man ställer LTE versionen i CDMA läge? Något annat jag bör tänka på som kommer från GNex till Note 2/Note 2 LTE?

    Swedriod har alltid hjälpt mig innan med tidigare lurar, så jag hoppas verkligen på ett snabbt svar här.

    Tack på förhand.
     
  5. Drewmor

    Drewmor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har själv haft en galaxy nexus och har nu en inte 2. Mitt tips är att avstå från LTE eller 4g som folk vill kalla det. Speciellt i ditt fall då du reser mycket och inte har tid med dåligt batteri. Till skillnad från galaxy nexus finns det inte ett smart extended batteri pack till note 2 än, och LTE drar väldigt mycket batteri. Det är min uppfattning att batteritekniken inte hunnit ikapp den fjärde generationens data användning och dess batterikonsumtion. Vänta med LTE till nästa lur, och njut av den otroligt bra batteritiden med 3g.
    Det ska kanske sägas att jag inte har någon större erfarenhet med LTE, men som jag förstår det så är det inte så jätte stor skillnad. Speciellt om du bor på landsbygden (Karlskrona räknas till landsbyggd), inte ens i stockholm har vi jätte bra LTE teckning som jag förstår det.
    Men å andra sidan kan du ju alltid stänga av LTE radion i luren och köra på 3g om du känner att det drar för mycket soppa. Men då kan man ju fråga sig om det va värt de extra slantarna...

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  6. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar!

    Har redan beställt en grå LTE, 3600:- fick det vara värt :) Som sagt, man kan stänga av LTE om det drar för mycket kräm, men planerar att ha luren ett tag och kände i stunden att jag inte ville låsa mig. Blev inte mycket dyrare, så lika bra.
     
  7. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    http://dx.com/p/3-7v-5200mah-extend...samsung-galaxy-note-i9220-black-127712?item=9

    http://dx.com/p/3200mah-external-ba...amsung-i9220-galaxy-note-black-133680?item=11

    http://dx.com/p/3200mah-mobile-exte...amsung-galaxy-note-i9220-black-126193?item=12

    Några saker som kan få din batteritid att bli lite längre :-) Har själv beställt ett liknande powerpack men för den vita, dock ej fått den ännu så har ej testat.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  8. HomieX

    HomieX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb
    ROM:
    stock
    Telefon 2:
    Galaxy watch 4Classic LTE 46mm
    För det första så kostar inte en LTE version mer än 3G versionen(vanliga SGN II)

    Sen att den drar mer ström beror någ mer på använndandet över lag.

    Jag drog ur laddsladden KL 08:20 i morse, sedan dess har jag ringt 5 samtal, läst 8-10 mail, surfat runt mina vanliga 5-6 sidor o forum till morrgonkaffet och vid lunscha samt några fler framför TVn.
    Kikat på en halv film via netflix o tagit 10 f0ton varav 3 med blixt.
    Klockan e nu 02:00 på natten o jag har 56% batteri kvar. ;)

    /Homie
     
  9. hofvr

    hofvr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, någon som vet hur man kan ändra så att standard "E-post" appen lägger till RE: istället för SV: och FW: istället för Vb: när man svara och vidarebefordrar mail. Vill forsätta att ha svensk text på mobilen.

    /Micke
     
  10. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Varför ställs telefonen in sig på roaming läge ibland av sig själv (när jag e på jobbet)..mitt internet stängs ner helt och telefonen ställer in sig själv på att resa..

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  11. nima01

    nima01 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Note4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note4
    Fråga. I mailen har jag ställt in den näst minsta fonten. Gillar inte stora bokstäver på telefonen.

    Men när får ett mail i telefonen som jag ska svara eller vidarebefordra så är texten på den citerade texten jättestor. Har jag den i landskapsläge t.ex. Så ser jag knappt något av textinmatningsfältet när tangentbordet poppar upp.
     
  12. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Då har min note 2 LTE anlänt, och får säga att den ger ett gott första intryck!

    Lite frågor har jag dock. Högtalargrillen buktar ut på min baksida, ska det vara så, och vågar man trycka in den? Känns som plasten kommer ta stryk.

    Kommer S-pen plattan som man kan skriva på fram även om jag har swiftkey som standardtangentbord? Fick inte fram den i S-notes?

    Såklart gjorde jag samma tabbe som varje gång jag bytt android lur, synkade med facebook. Massvis med kontakter vars nr. jag inte har i kontaktboken nu. Stängt av synken osv, men finns det något smidigt sätt att återställa denna skada eller är det ta bort en och en som gäller?

    Sen märkte jag nu när jag försökte ladda luren med samma laddare som jag använt i ett par år till N1 och Gnex at den bara blippar? Precis som att den glappar och får kontakt en gång i sekunden? Laddaren funkar fint till Gnex och har alltid gjort, att ladda telefonen med usbsladden i datorn är inga problem.. Störande om man ska behöva använda den olidligt korta kabeln som kom med telefonen.
     
    Last edited: 14 nov 2012
  13. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Den ska bukta ut, de är något dom har gjort medvetet, fast köper du en original flipcover så försvinner det..

    Kör en annan dailer så kanske du slipper ta bort alla.. eller bocka av att du inte vill se fejs kontakterna :D

    ang laddaren/kabeln är det måste som tycker att den är lite halv slapp.. Jag kunde inte köra samma kablar i min N2a som i N1an.. N1an är lite mer trång tror jag..
     
  14. drewN

    drewN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    746
    Mottagna gillanden:
    451
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Telefon 3:
    LG G4
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Används enbart för utveckling
    Finns det nått smidigt sätt att roota luren på? Typ som till htc: www.unrevoked.com :)

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  15. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    En liten följdfråga, usbkabeln som kom med är som sagt plågsamt kort. Når inte från eluttaget till sängbordet helt enkelt. Kan jag utan problem köpa en längre kabel på kejll & co och använda med AC adaptern eller kommer jag få samma problem? Finns det någon rek. maxlängd?
     
  16. peterhjalmarsson

    peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag har provat med en handfull olika kablar, allt från Nokia orginal till billigaste DealExtreme-sladden, 1 dm till 2m. Samma med laddare. Usb maxlängd utan repeater är väl 5m, men det är för datatrafik. Är det bara laddning torde det gå bra med nåt hundratal meter, i alla fall med 500 mA laddning. (Orginalsladd/laddare är inte ens uppackade.)
     
  17. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Du kan utan problem köpa en längre o du förlorar inget på det.. iaf inte strömmässigt .. Jag kör med 3m kablar som jag köpt på webhallen..

    http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146373-deltaco_usb_2.0_kabel_a-micro_b-3m
     
    Blondyz gillar detta.
  18. Robbson

    Robbson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mitt orginal flipcover buktar med!
     
  19. Miiliio

    Miiliio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    1 946
    Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre,Telia, Comviq
    Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    Tab 8 Ultra
    Platta 2:
    Ipad Gen 9
    Då måste de vara yters lite..
    Som man ser på den här videon så gör bukten att den inte ligger plant på en platt yta, och efter att satt dit original flipcovern så är den mer stabil på en platt yta.. Så original flippisen är tjockare och gör att den inte bulkar ut lika mycket.

    http://www.youtube.com/watch?v=qiBW8HfdE2A
     
  20. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Sök på chainfire root och note2 så borde du hitta en guide på hur du gör.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
    drewN gillar detta.