Problem: Batteritiden suger

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av velonoir, 20 okt 2012.

  1. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hallå!! Jag har läst de flesta av era inlägg och jag håller tyvärr med om att batteriet är "sådär". Detta är första mobilen jag har med android, så vet ju inte om operativsystemet drar mer än t.ex. IOS..
    Jag använder JuiceDefender Ultimate som verkar vara otroligt bra. Den drar ner batteriförbrukningen drastiskt, har även stängt av wifi att den alltid är på m.m.

    Det jag funderar på dock är skärmen. Är det meningen att den ska stå för ca 40-60 % av batteriet när man knappt använder telefonen? Känns som att många har bra batteri tider, men de mesta jag kommit upp i är ca 14 timmar med kanske en användning på 1-2 timmar... Är det verkligen ett "okej" värde för en ny telefon? Är van med min gamla iphone 4 som höll i två dagar och nu har ja gått över till denna som måste laddas varje kväll.. :(

    Eller kan detta vara för att telefonen är 7 dagar gammal? har uppladdningen av batteriet stor påverkan på batteriet? alltså blir batteriet mycket bättre efter några uppladdningar?

    Mvh
    Emil Malmkvist
     
  2. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har haft lika bra batteritid som på min s2 men nu dom senaste dagarna så har den börjat dra väldigt mycket batteri. Drog ur den halv 7 och nu kl 8 så har den gått ned till 94%. Har inte använt den så då betyder ju det att telefonen inte går ned i deep sleep. Inte gjort något med den heller. Tycker att det var bra batteritid innan faktiskt.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
  3. velonoir

    velonoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter 8 timmars standby, 30 minuters surfning och 30 min i väskan på väg till jobbet, var batteriet nere i 50%. Nu är den inlämnad för reparation, och jag återanvänder min 2 år gamla iPhone 4. Slås av att Facebookappen startar snabbare på iPhonen än den supernya SIII:an...
     
  4. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du får gärna säga vad de gör och säger. Dock tror jag att de kommer säga att de inte är något fel på den. De är i alla fall vad de sa till mig.. Dock har jag fixat massor med inställningar, och nu är jag äntligen lite mer nöjd. Den klarade faktiskt av 21 h med 4.5 timmar med skärmen på. Kan skriva vad ja har för inställningar om du vill?
     
  5. velonoir

    velonoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samsung sa jag skulle lämna in den, så jag kör på det. Vägrar dom, så häver jag köpet med hänvisning till att de i sina annonser utfäste FM Radio, som den inte har.

    du får gärna skriva vad du har för inställningar, dock kan jag inte förrän om ca 10 dagar testa dom själv.
     
  6. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Vill också höra dina inställningar :)
     
  7. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har stängt av att wifi alltid är på (förklaring har skrivits i tidigare inlägg), jag har installerat JuiceDefender Ultimate (otroligt bra app) där appen körs med custom inställningar. Det appen gör är att stänga av wifi automatiskt när ja har mobilnät (alltså nerladdning), synkar alla program efter en viss tid (går att ställa in) m.m. Går att ladda ner gratis genom programmet Aptoid :)

    Sedan har jag tagit bort massa appar (som också har skrivits i tidigare inlägg) t.ex. samsung store m.m. Har även tagit bort latitude inställningarna eftersom de drar väldigt mycket batteri.

    Det jag har märkt mest skillnad i batteritid är dock att ta bort 4g och 3g. Det gjorde verkligen ont att göra detta, men de är ju bara att aktivera dem igen när du väl ska använda dem. Det går ju lika bra att mobilen ligger på GSM nätet och laddar ner facebook uppdateringar m.m., men när du väl behöver fart så aktiverar du bara 4g igen. Har även Advanced Task Mannager som stänger av alla appar när ja låser skärmen, väldigt smidigt och bra. (går även att ladda ner gratis via Aptoid).

    Kan även säga att jag köpte ett nytt batteri till telefonen, gör inte detta... Det var otroligt värdelöst och onödiga pengar.. :P
     
  8. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tycker att det är skitbra att ha ett extra batteri som alltid är laddat. Mitt råd är att köpa all extra utrustning på Amazon.co.uk väldigt billigt även med frakt och tar inte längre än en vecka. Köpte mitt för 130 kr med frakt. Just nu har jag 43% kvar efter 12 timmars användning. Men vissa dagar försvinner batteriet mycket fortare och då känns det bra att ha ett nytt på lager. Även om jag tycker att telefonen laddas sjukt snabbt.

    Sent from my GT-I9305N using Tapatalk 2
     
    bloop87 gillar detta.
  9. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 413
    Mottagna gillanden:
    435

    MINA ENHETER

    Facebook på ios är html5 medan den på android bara är en websida. Kommer att åtgärdas, och var ett stort misstag, har MZ sagt.

    Kör med SGS3LTE från och med idag och är väldigt nervös inför just batteritiden. Vet personligen hur mycket SGS2LTE suger. Men initialt är det bra. Stänger av mobil-data när jag inte använder det, som jag alltid, på alla mina telefoner gjort. Positivt överaskad av 2gb ram och JB. Måste glömt bort dessa "feats" :mad:o_O:P:cool::eek::innocent:

    Återkommer senare i veckan. <3
     
  10. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Jo, det är väldigt bra. Men tycker att baksidan av SGS3 verkar så ömtålig, så jag köpte ett 5000 mAH portabelt batteri från Ebay istället, hoppas den fungerar bra! Annars tycker jag att ett extra batteri är det bästa, hade det till min SGS1
     
  11. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kan bara säga att jag hade en DIR-655 , den dödade mitt batteri på S2an på några timmar, slutade att använda wifi hemma för den drog så mycket. Köpte en asus, sen dess inga problem. Allt gick dessutom mkt fortare via Asusen :-)
     
  12. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Jag tycker batteritiden överlag är bra, har ni problem så kan det var någon app eller service som körs fel. Även jag fick problem med att den drog drygt 5-10% per timme men det löste sig med en systemåterställning. Tycker inte alls det är konstigt att det kan bli så, dock tycker jag det är konstigt att batteriförbrukningen varierar.

    Jag har i princip samma vardagsrutiner, förutom att det ibland blir något extra samtal, men trots det kan min batteritid skilja sig ibland efter en heldags användning (7.30-18.30) så har jag 20% kvar medan andra dagar så håller batteriet precis tills dess att jag är hemma.
     
  13. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Inte så konstigt. Mottagningsförhållandena ändras tex. Och har du skärmen på autoljusstyrka så varierar ju den också.
     
  14. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Har du något tips på någon app som brukar dra mycket batteri?
     
  15. velonoir

    velonoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Minns inte om jag skrev att jag köpte den den där Asusroutern RT-n66. Batteritiden gjorde ingen skillnad, ca 5% som bäst över natten. Mao 20 timmars standbytid.

    Då hade jag även tagit bort epostappen K9.

    Sen kan det va väggarna i nya lägenheten, men jag har knappt wifi signal i sovrummet 3 meter ifrån. Ska det va så illa, eller ännu ett måndagsex?



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  16. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm.. jag väntar verkligen på att du ska få svar från Samsung Velonoir. Börjar själv fundera på att ringa upp dem..
     
  17. velonoir

    velonoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ringde en tjej från verkstan, och meddelade att teknikern mätt och kört utan batteri med mätare inkopplad och fann inget fel. Hon bad om en mer specifik felbeskrivning än vad Telia summariskt hade totat ihop, och hon skulle se om teknikern kunde återskapa problemet.

    De verkar ha gjort en seriös felsökning, så finner de inga fel ändå, funderar jag som sagt att häva köpet. Kan inte ha en telefon som måste laddas större delen av dagen. Den låg mer på laddning än användes.

    Nu när jag använder min två år gamla iPhone 4 inser jag vad bra den är. Den är inte så mycket långsammare än SGS3LTE, ibland tom snabbare! Tangentbordet är mer distinkt, hamnar aldrig på fel tangent som på SGS3LTE som har alldeles för känslig pekskärm. iPhonen byter inte heller ut rättstavade ord till helt felstavade ord, utan hjälper bara till när jag verkligen skriver fel. (Jadå, jag har lagt typ 6 timmar på att prova olika inställningar öf språkkorrigering i SGS3LTE - måste va en koreansk apa som programmerat ordlistan).

    Dock märker jag att iPhonen är segare både på Wifi och 3G, och stundtals fungerar ju inte att surfa via 3G alls då det är tvärfullt i det nätet. Så en kombo av iPhone och 4G vore perfekt.

    Fick jag bara höra det minsta att Telia ska bygga ut 1800 MHz och därmed stöda LTE för iPhone 5, blir det en sån. Och en drös med adaptrar ;~)

    Android och/eller Samsung är för omoget och behöver stå på tillväxt 5 år till för att det ska bli en intuitiv och användarvänlig telefon. Nu känns den som 0.0.1 Beta.

    (näe ja e ente bitter ja ente)
     
  18. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Där gör du rätt i man skaffar mobil efter behov och användning, uppfyller den inte ens krav så blir man inte nöjd kvittar hur mycket man anstränger sig. Jag tror galaxy note 2 hade passat dig bättre den har större batteri... titta gärna i galaxy note 2 tråden här på forumet och bilda dig en egen menning.


    <table><tbody><tr class="battery_power"><td class="info"></td><td class="specs left">3,100mAh</td><td class="vs">mot</td><td class="specs right">2,100mAh</td><td class="details">48% mer batterikraft på Note 2</td></tr></tbody></table>
     
  19. Eek-A-Mouse

    Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja men den har också större skärm:) Vilket kan göra att den suger batteri kraft.
     
  20. bloop87

    bloop87 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hur hade du tänkt häva ditt köp? man får ju inte lämna tillbaka telefonen om man har öppnat den? :(