Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. T Boone Pickens

    T Boone Pickens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Var bor du?
     
  2. jukkas

    jukkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok...har själv bokat en grå via teliabutik för ca 3v sedan...den som väntar...:P
     
  3. snabben

    snabben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    OnePlus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    t0lte
    ROM:
    Lineage OS

    Hisingen:)
     
  4. T Boone Pickens

    T Boone Pickens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok, Sannegården här.

    Hade hoppats att närheten till Lindholmsmasten skulle ge god 4g täckning... Tänkte säga upp bredband2 och surfpunkta via note 2 på desktoppen..

    Ska bli intressant att testa bara telia får ur tummen och skickar luren.
     
  5. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    http://www.tele2.se/con_module_comp...-galaxy-note-ii-4g&articleId=114040&shopId=10

    Där står det hastighet upp till 6mbit/s, men överallt annars verkar det som det är obegränsat?

    Edit: Pratade med kundtjänst om ett annat ärende och tog upp frågan då, tydligen är den sidan gammal och det är 80mbit/s som gäller :)
     
    Last edited: 13 nov 2012
  6. barricuba

    barricuba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En dag.. i en dag kunde jag flyga fram med 4G hastighet. Det var en bra dag. Sedan dess har jag joggat fram med 3G och senaste dagarna har jag krälat fram utan nätverk då den inte hittar halebop. Den hoppar oftast mellan G och 3G men allra mest på G. Hastighetstesterna på "G" ligger oftast runt 2-3mbit ner, 1 upp. Max 5 och som minst 0,3mbit ner.(!) Och det var mitt inne i stan. Bilade runt i city för att utesluta att täckningen är kass i mitt område. Men det var kasst var jag än åkte. Teliabutiken, here i come!
     
  7. Note 2 lte

    Note 2 lte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "barricuba" gör som jag istället titta på inställningarna nedan slipper du gå till teliaaffären som jag gjorde 3 ggr utan hjälp dom är totalt okunniga.

    Mobilsurf för Android
    1. Inställningar
    2. Trådlöst & nätverk
    3. Mobila nätverk
    4. Åtkomstpunktsnamn
    5. Tryck på telefonens meny knapp (till vänster om mitten knappen)
    sen välj "nytt APN"



    Fyll i följande
    Namn: Halebop
    APN: halebop.telia.se
    Skippa proxy, port, användarnamn, lösenord, MMSC,
    MCC: 240
    MNC: 01
    Skippa autensieringtyp
    APN-typ: default
    6. Klicka på menyn & spara



    MMS för Android
    1. Inställningar
    2. Trådlöst & nätverk
    3. Mobila nätverk
    4. Välj de APN som heter något med "MMS"

    Fyll i följande
    Namn: Halebop
    MMS APN: mms.telia.se
    Skippa: Proxy, port
    Användarnamn: mms
    lösenord: telia
    MMSC: http://mmss/
    MMS-proxy: 193.209.134.132
    MMS-port: 8080
    MCC: 240
    MNC: 01
    Skippa autensieringstyp
    APN-typ: mms
    5. Klicka på menyn & spara

    Guide på halebop.se:
    https://www.halebop.se/mitt_halebop/surfinstallningar

    Efter att dessa inställningar är inlagda så måste du starta om din telefon.
     
  8. snabben

    snabben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    OnePlus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    t0lte
    ROM:
    Lineage OS
    Uppdatering: Efter att ha fått nytt simkort igår , så har inte 4G varit synlig heller, samma visa som innan.Ingen/dålig mottagning och ingen/dålig data. Men Jag ska vänta till den 15 eftersom då skulle arbetena va klara i mitt område. funkar det inte då är det väl bara att åka och häva köpet?. finns som sagt annat att lägga 6000kr på :)
     
    T Boone Pickens gillar detta.
  9. T Boone Pickens

    T Boone Pickens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för info, låter mycket tråkigt, har sett fram emot att få testa 4g. Får luren den 20:e. Då får vi se...
     
  10. barricuba

    barricuba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar tyvärr inte bättre nu. Dock så kom symbolen H+ upp under tio sekunder för att sedan skifta till G och 3G och G... Har aldrig sett H+ innan.
    Har flertalet gånger försökt ringa och smsa men då blivit meddelad: Inget nät...
    Men tack ändå för tipset, det var värt ett försök.
     
  11. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Är det många som upplever problemen som SGS3 4G ägarna alltså? Att telefonen inte kan skifta mellan 4G och 3G/gsm osv? Jag funderar start på att skaffa en Note 2 4G till både mig och min storebror, men om det inte funkar som det ska så är det ju inge kul.

    Finns det någon som telefonen inte strular för, och i så fall vilken operatör har ni?
     
  12. MHjelm

    MHjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snälla kan någon hjälpa mig att få bort halvmåne menyn till vänster som kommer fram titt som tätt. Grymt irriterande!
     
  13. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Många gillar det men tydligen inte du
    Långtryck på back knappen så ska den avaktiveras
     
  14. MHjelm

    MHjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den vill bara flytta sig i höjdled :(
     
  15. jukkas

    jukkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Idag hade teliabutiken fått in en note 2 4G men tyvärr en vit...bara å vänta..
     
  16. nima01

    nima01 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Note4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note4
    I morse provade jag att ställa telefonen i WCDMA-läge i Phone info-appen. Blev grymt mycket bättre battertid vill jag säga. Har använt telefonen väldigt flitigt idag men har ändå 62% kvar på batteriet. Hade jag telefonen i 4G-läge skulle jag ha ca 30% kvar efter ett flitigt användande under kontorsdagen. Den tar nästan inget batteri i viloläget.

    Men jag undrar om inte det är en liten bugg i telefonen. WCDMA-läge innebär att den ska hålla sig på H eller H+ men det gör det inte. 3G står det i telefonen men såfort jag synkar mailen eller kör Speedtest står det G. Det står inte ens E. I Speedtest hamnar jag dock på ca 6 mbit ner och 1 mbit upp vilket väl ÄR 3G. Iallafall hade jag så på min gamla telefon. 6/1 är ju inte GPRS.
     
  17. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    För mig fungerar det kanon! Felfritt! Jag har tele2 och beställde även genom tele2.

    Jag har ofta 4g mottagning. Inget stul.
     
    Ompan gillar detta.
  18. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Bara haft min i en dag, men precis samma för mig. Bor i Karlskrona, typ landsbygden dvs :P
     
    Ompan gillar detta.
  19. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag bor rätt så centralt i Borlänge och har Tele 2, enligt deras täckningskarta så ska 4G finnas i princip överallt där jag bor och jobbar. Jag är fruktansvärt sugen och har läst runt lite på forumet om både Note 2 och SGS 3 som strular med nätskiftet. Dock så är de flesta Teliakunder!

    Vad tycker ni som innehar telefonen i övrigt? Är den så grym som alla säger och finns det några nackdelar? Är flytet laggfritt i och med JB? Räcker batteritiden i en hel dag med relativt mycket användande i både 4G och 3G?
    Tacksam om ni tog er tid att svara på några av mina frågor och kanske lite annat "att tänka på" eller rent av buggar och nackdelar. :)
     
  20. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Har inte haft min så länge, men ja, den är så awsome som "alla" säger. Det ÄR verkligen laggfritt nu, inte laggfritt som det ska ha varit vid andra uppdateringar, utan på riktigt. Batteritiden är mycket bättre änsålänge än min Gnex med 3g, och då har jag haft 4g med täckning hela tiden. Inga problem att få ut en heldag.

    Storleken är väl det som kan vara en nackdel, för mig är det en stor fördel. Passar utan problem i jeansficka och allt annat känns pyttelitet medans noten känns normal efter bara en dags användande.

    Det jag kan anmärka på är plastigheten. Det är en samsung helt enkelt. Och laddaren. Värdelöst att ha så kort kabel enligt mig. Går precis att lägga luren på ett bord i princip med laddaren i väggen. Telefonen går knappt att använda om du inte sitter på samma sida om bordet som vägguttaget, sladden räcker inte från väggen till sängbordet för mig och att ligga i sängen med en lur som laddar sig med originalladdare är inte att tänka på om du inte har ett väldigt begränsat utrymme och optimala förutsättningar vad häller placering av eluttag. Detta går dock att fixa med en ny kabel/laddare. För 6000:- eller vad den kostar i butik tycker jag man kan få någon meter kabel i varje fall.
     
    Ompan och Blabert gillar detta.