Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Fan vad sugen jag blir!!! Det enda som stoppar mig från att slå till nu på en gång är att med android så vet man inte vad som lurar runt hörnet! Tillverkarna släpper liksom 25 flaggskepp var per år ungefär. Men jag blir dock mer och mer övertygad om att denna är den rätta för mig! I och med 4G så är man ju rätt så säkrad inför de närmaste åren i alla fall.

    Tack för att du tog dig tid blondyz, jag uppskattar det!

    Ni andra får gärna också ge era synpunkter så man får en bild ur flera perspektiv :-)

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  2. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Exakt samma sak får mig att tveka,
    Det känns som om jag köper denna kommer ett nytt über-sturm-note 3 som har 6 kärnig laser kanon och kan ringa till andra sidan vintergatan, veckan efter.
    :rolleyes:

    Men jag kommer köpa Note 2 LTE ändå, den kommer ju få ganska bra andra hands värde.
    Speciellt om man köper den med 32GB eller 64GB.

    Sent from the 90's.... NOT!
     
  3. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Köp en telefon ni trivs med från början, inte en ni köper bara för att det är det senaste så blir det lättare.

    Då kan ni utan problem motivera att behålla den ganska "länge".. Jag tycker att jag har hittat rätt med note, och även om det kommer en ny note så tror jag att jag kan fortstätta trivas bra med denna. Jag kommer att byta, men inte förrän om 1-2 år, och då helst närmare 2. Det är en grym lur, och den löser mycket av det som varit störande innan.. Basala saker så som lagg, pentile eller vad det nu kan vara som jag alltid tycker har funnits som parenteser på tidigare lurar, har svårt att hitta något motsvarande på denna.
     
  4. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jo jag testa noten i lördags, gillar skarpt pennan.
    Jag kommer beställa en note, och en väska från tridea.

    [EDIT]Här är ett bra skäl till att vänta till 2013: 64GB, Intern minne, Znabbt! [/EDIT]

    Sent from the 90's.... NOT!
     
    Last edited: 15 nov 2012
  5. barricuba

    barricuba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hört av mig till halebop, dom kunde bara länka till guiden med APN inställningar. Vidare frågor skulle gå till samsung. Så vidare till samsung. Dom ville att jag skulle fabriksåterställa telefonen först och främst, och ändra APN igen.
    Skulle det fortfarande vara problem skulle jag prova ett annat simkort från halebop för att utesluta att simet inte var trasigt.
    Nåväl, ner till telia, fick ett nytt halebop sim. Telia såg att det nya kortet var aktiverat efter att det köat en liten stund för byte. Ingenting, dött. Inte ens gprs.

    Åkte hem och ringde till samsung direkt som dom sa och förklarade. De ville nu att jag skulle prova ett sim från en annan operatör så nu sitter ett telenor sim i. Väldigt varierande.
    I standbyläget ligger den på stadigt på H (hsdpa), När tp-testerna går igång skiftar den till G vilket ju är gprs vilket är tokigtl. 7 mbit ner då. Nästa test kan jag få 0,5 mbit ner. Som sagt varierande. Men iaf inte lika illa som på halebop/telias nät.

    Hur som haver. Jag har gjort vad jag kan. Samsung sa att jag får skicka in den till dom om jag vill men det tar 4-5 veckor att få tillbaka den. Alternativet var reklamation om jag inte ville vänta. Ska trakassera halebop lite mera imorgon bitti om att den faktiskt fungerar med telenor. Vi får se vad dom säger.

    Sådär! Det blev en dagbok men kanske hjälper det någon i samma situation.
     
    Last edited: 15 nov 2012
  6. miclar

    miclar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Telefon 2:
    Iphone 7 Plus
    Platta:
    Ipad Pro 12,9
    Min note 2 lte fungerar med Tele2 och Telia och jag får 4G på båda operatörerna när jag testade.
    Men när jag provade ett annat Teliakort så fick jag konstigt nog bara 3G trots att inställningarna var de samma som på det Teliakort som fungerade med 4G. Har även provat ett Telenor 3G abonnemang och det funkade med 3G.
     
  7. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER



    *NEWSFLASH*
    SAMSUNG GALAXY NOTE II N7105 16GB TITANIUM GREY 4G TELE2 CO


    Fr.o.m idag är det möjligt att beställa ovanstående enhet med Tele2 Kompis abonnemang utöver Volym-varianterna! För ovanstående enhet gäller nu fler valmöjligheter vad gäller abonnemangsformer och detta till genuint superpris!

    Vrålbilligt till knock out pris. Fr.o.m idag kommer man undan med endast 299.-/mån. Och som om inte det är nog; -surf i 4G-nätet ingår (20-40 Mbit/s), obegränsad datavolym ända upp till hela 3 GB/månad! Det är riktigt mycket.

    Självklart valde jag "Tele2 Kompis". 299.-/mån.
    Jag älskar att hålla fasta månadskostnader låga.

    Galaxy Note II LTE/4G Titanium Grey (eller vit) ingår samt fria SMS, MMS (till alla Tele2 kontakter), supersnabb surf i 3G och 4G-näten upp till 3 GB/mån datavolym.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 17 nov 2012
  8. Zeke70

    Zeke70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej Tack,

    Då väljer jag hellre Telia Mobil Till vänner med mobilsurf Stor

    0 kr/min till Telias mobilabonnemang
    69 öre/min till övriga mobilabonnemang
    69 öre/min till fasta telenätet
    69 öre/samtal i öppningsavgift
    69 öre/sms till alla mobilabonnemang i Sverige

    Med tjänsten Mobilsurf Stor surfar du med 4G* till en fast kostnad varje månad. Topphastighet upp till 20 Mbit/s och 10 GB data ingår per månad. Om den inkluderade datamängden i mobilnätet 10 GB tar slut finns möjlighet att köpa till extra datamängd.

    Sedan om jag vill ha max surfhast. upp till 80Mbit/s kan man välja att betala 50kr extra varje månad.

    Alltså 219kr/månad med 20Mbit/s eller 269kr/månad med 80Mbit/s

    Slutsats; Självklart väljer jag Telia framför Tele2 alla gånger (såtillvida man kollat upp täckning i området där man bor)!
     
  9. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    :) 269 kronor per månad plus kostnaden för mobilen. Du glömde det i din jämförelse.
    I mitt pris för 299.- ingår allt. Alla får göra som de vill, jag vet vad jag väljer. Liksom de flesta andra.
     
  10. Alvedon

    Alvedon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Att välja ett abonnemang med ett datatak på 3GB är i mina ögon väldigt konstigt.
    Om man skaffar en enhet av denna dignitet, med en surf på 4G och sedan inte tänker använda det, då bör man skaffa en annan telefon :)
    med Spotify och sedan serier & film via Netflix är jag uppe i 3 GB innan arbetsveckan är slut på min gamla Desire :)
    Annars var Tele2 priset riktigt fint.
     
  11. T Boone Pickens

    T Boone Pickens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vrålbilligt till knock out pris. Fr.o.m idag kommer man undan med endast 299.-/mån. Och som om inte det är nog; -surf i 4G-nätet ingår (20-40 Mbit/s), obegränsad datavolym ända upp till hela 3 GB/månad! Det är riktigt mycket.

    Vänder mej mot ovanstående... 3GB!!!???

    Räcker ca en vecka för mej, lite Bamse, teletubbies och Bolibo,pa för grabben så är det slut...:)

    Nej, lägg på lite film o Spotify och att jag kommer att köra desktoppen via Note II 4g så blir 10 GB ett måste.

    Behåller du ditt bredband? Varför?
     
  12. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Har haft Kompis dom senaste åren och har trott att jag skulle klara mig på låga kostnader men på nåt vänster springer de ändå iväg till 400-550:- varje månad.
    Funderade också lite på de här men de blir trots allt inte så mkt ring tid om man jämför med t.ex. Volym Mellan, 299:- för kompis med N2 och 489:- med Volym Mellan, alltså ungefär 200:- i ringtid om jag kör kompis.

    Tror nog tusan jag kör på Volym Mellan ändå där det inte är några uppkopplingsavgifter osv. Eller vad tycker folket?

    Skulle jag ringa 2 samtal (4min) till fasta nätet eller övriga nät per dag så skulle jag ju komma upp i 220:- på en månad och då bör väl volym mellan vara ett bättre alternativ?

    Någon som har erfarenhet av det abonnemanget? :)
     
  13. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag tror 'fåret' har hittat ett nytt sätt att marknadsföra ?

    Förbättra Tele2/Telia's kundsupport, (mindre köer hos er båda TACK!) så kanske ni båda äntligen kan lägga televerkets arv bakom er.

    Föresten: Hos Telia kan man välja upp till 20gb i månaden, om man vill. 650.- i månaden
    Fåret ger oss max 10gb för 600.- månaden.
    Tre hade varit ett alternativ om dom hade 20gb.
     
    Last edited: 16 nov 2012
  14. condoriano93

    condoriano93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får man bara upp till 40Mbit i den nya Kompis abonnemanget? vad hände med 80?
     
  15. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Pratade om de där med Tele2 igår och då sa dom att det var "Medelhastigheten"..ungefär. Men enligt dom kunde man ändå som MEST komma upp i 80mbit/s. Men 20-40mbit/s var vanligast.
     
    condoriano93 gillar detta.
  16. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hallå Alvedon...

    Herregud, drar du mer än 3 GB per månad? Jag får huvudvärk bara vid tanken på det. :) Haha

    Jag drar max 1 GB per månad. Tänker verkligen använda det, tro inget annat. Men 3 GB är... ja, då är man högkonsument av datatrafik. Tänk på att man har WiFi nästan överallt annars också. I hemmet, kontor, flyg, tåg, hotell, köpcenter... u name it. 3 GB är jäkligt mycket. Mer och med god marginal till vad normalanvändaren brukar.

    Jag förbrukar max 1 GB och använder ändå min smartphone massor. Men vad som är kul med Galaxy Note II LTE är att man ju faktiskt inte bara kan titta på en film i t.ex sängen innan man somnar. På den skärmen kan man ju faktiskt även få ut något av det. Se och uppleva filmen. Skillnad, tack vare en schysst storlek på skärmen.

    Med tanke på att 3 GB är väldigt mycket datatrafik så lär jag säkert titta lite mer. När allt kommer omkring, stora tv:n ger ju ändå bästa filmupplevelsen, det är ju bara så.

    Det är så mycket annat som drar och pockar på uppmärksamhet överallt annars också (vanliga pc:n/laptopen) att man inte har möjlighet att göra av med mer data. Inte om man är normal till lite över normalanvändare, det tror jag faktiskt att du instämmer i.

    Kul att du använder din enhet så entusiastiskt, kommer garanterat göra det samma. Och använd WiFi också. Har du snabbt bredband hemma (t.ex 100/10 Mbit/s) så surfar man ju i samma hastighet även i enheten. Instämmer för övrigt att erbjudandet är riktigt fint.
     
    Last edited: 16 nov 2012
  17. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Klart jag behåller mitt befintliga bredband hemma i bostaden också! :) ...orkar helt enkelt inte fippla och använda mobilens inbyggda funktion för delad datatrafik mellan olika enheter. Så mycket enklare att bara låta mobilen koppla upp automatiskt mot WiFi:n hemma och surfa via det.

    Har dumpat mitt Comhem-abonnemang då jag kopplats in till stadsnätet. Så från och med årsskiftet betalar man endast 155 kr/månad för bredband 100/10 Mbit/s hos Bahnhof.
    Ingen anslutningsavgift.
    Fyra första månaderna 0 kr/mån, dvs helt gratis.
    Det är integritetssäkrat bredband dessutom, vilket jag gillar.

    Och som sagt, jag älskar låga, fasta månadskostnader. Då sover man som ett lamm om natten (och kan låta pengarna rulla på annat istället... :) )

    Kolla in www.Bahnhof.se om du funderar på att byta bredbandsleverantör så småningom och är ansluten till något stadsnät. Är svinbilligt. I dagsläget betalar jag 299 kr/månad till Comhem för 25 Mbit/s och månad. Efter årsskiftet istället 155.-/mån och får då 100/10 Mbit/s. En halverad fast månadskostnad och fyra gånger snabbare bredband. Där är Bahnhof ett självklart val.

    Jämför själv:
    Comhem bredband kabelnätet: prislista
    Bahnhof bredband stadsnätet: prislista

    .
     
    Last edited: 17 nov 2012
  18. T Boone Pickens

    T Boone Pickens Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok, nej säger upp Bredband2 så fort bindningstiden går ut! Finns ingen anledning att betala 240 kr i månaden när man har 4g i mobilen att slava emot.

    Billigare än så blir det inte. o_O
     
  19. Alvedon

    Alvedon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Yes, datatrafiken rusar i taket och då kör jag Wifi hemma :)
    Men det är mycket resor til jobb, till träningar etc så det rinner iväg riktigt fort :) Längatar till en Note 2 som ska få ersätta Desiren, och framförallt upplevelsen att se film etc :)
     
  20. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fattar vad du menar. :) Jag är tvungen att ha fiber hemma också. TV:n är uppkopplad mot nätet via WiFi, DVD:n... fasen är det mer... datorn såklart. Stereon med internetradio och grejer... kylskåpet och frysen också. Så jag måste ha det hemma. Känns liksom skönt att ha en annan internetleverantör att förlita sig på också, ifall det blir avbrott på ena, så kopplar man bara upp på andra. Men det händer ju inte så ofta, tack å lov. Men gött å ha ändå.

    Men som sagt, annars är Bahnhof ett tips om du ändrar dig framöver. Och tro mig Alvedon... förstår din känsla så väl så väl... haha :) Ska bli riktigt kul när den kommer på måndag. Ska posta ett foto på den när jag öppnat asken för allra första gången och lyft ut enheten... bara beundrat den en stund... :) Så jag fattar hur du känner. Tekniken är helt fantasisk. Tjohoo! :)
     
    Last edited: 16 nov 2012