Fråga: Är det någon som är nöjd?

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Pytn, 31 okt 2012.

  1. Isacsson

    Isacsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad för problem har du, har själv tele2 och allt verkar funka?
     
  2. Eek-A-Mouse

    Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dålig 4g täckning, hoppar mellan två staplar och noll staplar. Har skrivit lite mer förklarande i tele2 tråden.
     
  3. tiborric

    tiborric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dåligt batteritid...

    Jag är nöjd med telefonen, men från 100% till 93% gick det på så där 15 minuter...

    Har tele2 med hyfsade hastighteter på 4G 34 Mbs.
     
  4. Eek-A-Mouse

    Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok. Ja min gör likadant men när den närmar sig 50 procent så stannar den upp lite.Klarar en dag iallafall:)
     
    tiborric gillar detta.
  5. Pytn

    Pytn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag äntligen fått (och fått igång) min lur. och jämfört med min gamla Iphone 3GS må jag säga att denna telefon är en fantastisk skapelse. Jag är fortfarande nybörjare på andriod och kan därför anta att jag inte ser dess fulla potential ännu.

    Dock kan jag konstatera att man har möjlighet att "ta ut svängarna" mycket mer med denna telefon änn med iphonen och dens IOS. Dessutom är den otroligt mycket snabbare (vilket inte är särskillt överraskande jämfört med en 3 år äldre telefon).

    Men det som slår mig med häpnad är hur fantastiskt mycket bättre antenn SGS3 LTE verka ha. Jag har avsevärt starkare signal och högre hastigheter på samma platser som det knappt gick att surfa alls med 3GS. (och det är EDGE och 3G jag jämför med, inte platser där jag har 4G täckning ;)).

    Det enda som oroar mig lite är den stora batteriförbrukningen, men jag jobbar på att optimera detta. Allt som allt är jag mycket nöjd.
     
  6. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Antar att den drar så mycket under 15 min konstant användning och uppkopplad till 4G-nätet?
     
  7. inact_0053

    inact_0053 Guest

    Dålig samtalskvalitet

    Är det bara jag som tycker att samtalskvaliteten är dålig? Tycker det låter som om de jag pratar med sitter i en burk och lite långt ifrån, det kommer bra och högt ljud men då de pratar låter just det ljudet lågt, lite burkigt och lite långt ifrån. Jag har pratat med olika personer som bor på olika ställen här Sverige, har olika telefoner och har olika operatörer. Tycker ingen låter bättre än den andra.
    Det låter inte klart helt enkelt. Jag la märke till samtalskvaliten direkt! Någon annan som tycker likadant eller är det fel på min telefon?
    Hade en sgs1 förut och tycker den lät bättre.

    Redigering: Jag har testat slagit på och slagit av brusreducering. Jag har tele2 som operatör. Det är jag som hör motparten dåligt och de har aldrig klagat på att jag hörs dålig.
     
    Last edited by a moderator: 16 nov 2012
  8. eos1d

    eos1d Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Nej, jag är inte vidare nöjd. Har kört den nu i några månader med telia. Schysst hastighet upp o ner på 4g, kanonsnabb telefon med underbar display och nu med tillräckligt ramminne som ofta tog slut på min förra 3g variant. Men har aldrig kunnat skicka mms! Är sedan länge anmält till telia men inget har hänt, kan tilläggas att jag bor i södra skåne.
     
  9. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Inställningar för mms ska du manuellt kunna ställa in. Uppgifter för dessa finns på Telias hemsida!

    Tråkigt att detta är ditt ända och olösta problem.

    De ska nog inte vara så nedrigt att lösa!

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  10. bluehill

    bluehill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Citerar mig själv, för nu är jag förbannad!
    Datatrafiken har lagt av helt och hållet så när som på några sekunders uppvaknande ett par gånger om dagen. Sim-kort bytt, inställningar inskrivna direkt av personal hos Telia, kontakt med Halebop support.... Men nä. Datatrafiken är död trots att den bevisligen finns i luften (andra i min närhet har full datatäckning).

    Trött...

    Samsung Galaxy S3 4G - Som inte fungerar längre!:-( / Tapatalk
     
  11. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har du testat att stänga av 4G med appen Phone Info t.ex.? De gånger jag haft problem med 4G (antagligen pga svag 4G täckning men stark nog för att inte koppla över till 3G) har jag gjort det och då har den fungerat klanderfritt igen. Visst, tråkigt att inte kunna använda 4G när man köpt en telefon med stöd för det men som temporär lösning för att få uppkoppling vore det kanske något att testa? 3G är ju klart bättre än 0G så att säga :)
     
  12. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så har min börjat göra dom senaste dagarna också, har jag väl tappat 4g mottagningen hittar den inte tillbaka till någon datatrafik alls, förrän man startar om, verkar heller inte växla ner på 3g som den ska. Halebop användare.

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 17 nov 2012
  13. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Exakt samma problem här också, kör Halebop jag också. Hojta gärna till om ni hittar en lösning!
     
  14. MAKAB

    MAKAB Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2012
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma problem uppstått för mig oxå. Fungerade felfritt fram tills några dagar sen.

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  15. nickolo

    nickolo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Telia 4G ligger nere sedan igår.Problemet är att själva nätet inte ligger nere utan endast servrarna för nätet.Detta gör att telefonen känner av 4g och därför inte ställer om till 3g.Detta enligt samtal med telia support idag.Jag har ställt om telefonen till endast wcdma och då funkar all datatrafik som den skall.Telia sa att felet skulle vara avhjälpt idag men än så länge funkar det i alla fall inte här i skåne.//Nicklas

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  16. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick igång det senare på eftermiddagen idag så nu verkar allt funka igen. :)

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  17. bluehill

    bluehill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, men kruxet var just att den inte skiftade till 3g trots att det fanns sådan täckning. Nu har vi förstått att det tydligen var något generalfel.
    Nu funkar datatrafiken, men inte mms.

    Samsung Galaxy S3 4G - Som fungerar! / Tapatalk
     
  18. knobe

    knobe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Även jag har samma problem med att dataförbindelsen tappas helt. Ibland står det även "Ej service"

    Halebop..
     
  19. bluehill

    bluehill Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nytt problem - iaf för mig:
    Det går inte att skicka mms när jag har 4G-täckning (vilket jag har konstant hemma). Halebops support hävdar att det inte SKA gå heller eftersom det "bara är surf som går via 4g..".

    Är det så? Tycker det har funkat tidigare.

    Samsung Galaxy S3 4G - Som vägrar skicka mms i 4G-nätet
     
  20. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mms på 4g har funkat för mej, så men funkar inte idag, kanske något dom ändrat? Problemet att den inte kopplar ner till 3g när jag ska skicka heller. :-(

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2