Problem: Google Now har slutat fungera

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Nus, 16 nov 2012.

  1. Nus

    Nus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej
    Sedan några dagar tillbaka har Google Now slutat fungera för mig. Ingen info visas i statusfältet, och swipar jag upp på hem-knappen ser jag bara ett sökfält. I inställningar där ser jag bara inställningar för just söken.
    Någon som har haft samma problem och sitter på en smidig lösning?
     
  2. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Samma här. I samma veva så slutade gpsen koppla upp sig i navigeringen. Ett par gånger så har Google now frågat om jag vill vara med och dela platser, precis som vid första gången.
    Ingen direkt bra lösning från mig mer än att jag har aktiverat Google now ett par gånger och nu fungerar det tillsynes. Det har oxå tillkommit någon nytt kort som tex: viktig upplysning eller fotografera plats. Den kanske blev uppdaterad och då inaktiverat i samma stund.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
     
  3. SuperAndroid

    SuperAndroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Trodde först det var min mobil som fått problem med GPS'en, och att Google då inte kunde köra Google Now. Har tagit ovanligt lång tid att få sin position i Google Maps med mera, men det kanske beror på något annat...
     
  4. urr

    urr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma problem här..Ni har inte rensat ramverket nyligen? Det är det enda jag kan komma på att jag gjort senaste tiden.
     
  5. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag fick också problem med Google now efter att ha rensat ramverket. Appen klagade på att man inte hade igång positioneringen trots att man hade det. Efter omstart dök rutan där man godkänner att Google samlar in platsdata. När jag godkänt det så funkade Google now igen
     
  6. Nus

    Nus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Felet hos mig var, som urr nämnde, att jag rensat ramverket och fick sedan ta bort och lägga till mitt googlekonto igen . Problemet var att jag hade ett jobbkonto inlagt i mobilen också, vilket Google inte godtog för Google Now, så lösningen var att byta jobbkontot till det privata i appen.
     
  7. SuperAndroid

    SuperAndroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Samma här; rensning av ramverket. Löste det på ett annat sätt däremot... rensning av Google Now-appen. Den får iofs lära om sig allt om mig, men det kan den gott och väl få göra ;) Får man se om Google kan lära känna mig igen :P
     
  8. Spineshank

    Spineshank Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro