Är det enbart jag är trött på Samsung

Diskussion i 'Allmänt' startad av donuts, 8 jun 2012.

  1. Danne_S

    Danne_S Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vad för löjliga argument? Det är ju folk som du som stör dig på samsung!

    Jag struntar fullkomligt i vad folk köper för mobiler precis som jag tidigare har skrivit i tråden, nått som jag också skrev förut att jag ser det endast som en fördel att det finns fler märken än ett. Det främjar olika saker som kommer oss kunder till del, som t.ex mer funktioner och lägre pris.
     
    Sleepwalk gillar detta.
  2. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Airdroid? Så var det löst.

    Trött på deras sega updates. Roota och kör custom ROM. Så var det löst.


    Vad är det med folk och gnälla. Man kan inte få allt oavsett om man vill det eller inte. Då får man kolla vad man kan göra själv för att hitta en vettig lösning.

    Att gnälla är ingen vettig lösning. Sprider bara negativitet och en tråkig stämning.
     
  3. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Tvärtom för mig.. När jag använde Nexus One älskade jag materialet. Känns riktigt solid och skön att hålla i, då var samsung motsatsen, dessutom var touchwiz ingen höjdare direkt.

    Efter den köpte jag en Galaxy Nexus, första veckan kräktes jag lite lätt när jag tog i den. Plastigt och ingen förtroendeingivande känsla alls. Vande mig dock, och den har utstått mycket.

    Nu senast blev den en Note 2 LTE. Ren och skär plast, men den är snygg. Finishen är det inget fel på, möjligtvis är den lite hal men känns inte som att den ska glida ur händerna. Här kan storleken såklart spela in, tycker att s3an känns halare med samma finish.

    Note 2an går inte att toppa idag, om ni frågar mig. Den känns solid, det blir lite tyngd i en så stor telefon och den knarrar/glappar öht. inte som min Gnex gör. Dock känns den som sagt plastig. Touchwiz tillför för första gången något, och är problemfritt vad gäller prestanda m.m. Jag känner inget direkt behov av att flasha custom roms eller använda en annan launcher just nu, vilket är det bästa betyget jag kan ge den.
     
  4. mlk

    mlk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag köpte min samsung note för den var stor och om jag ska se film i min telefon så vill jag ha en stor jefla telefon. Ska jag ha en liten telefon kan jag ha en nokia from 2004
     
    Marooned gillar detta.
  5. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Vilka tillverkare har inte stora mobiler numera? Det är inte bara Samsung ensam om.
    Att dom är populärt, är att som gör bra mobiler och så enkelt är det.
     
    Last edited: 19 nov 2012
  6. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Jag har haft totalt 3 stycken olika smartphones, tre olika märken och jag måste nog säga det att samsung är jag mest nöjd med. Min första var en sony ericsson xperia X8
    ett köp som jag ångrade något enormt pga dom slutade uppdatera luren allt för tidigt.
    Min andra blev en HTC wildfire S och den 3:e en samsung galaxy SII jag var alltså ganska sen med att hoppa på galaxy SII men jag har upptäckt att samsung är duktiga på att uppdattera lurarna. HTC åtgärdade ju aldrig problemet med låsskärmen som dök upp då när jag sist uppdaterade wildfire S när det gäller plast så känner jag mig ganska så van. När jag var i tonåren så var typ alla mobiler gjorda av plast oavsett tillverkare ;) HTC kör ju med något gummi liknande samt plast material i sina enheter
    och samsung kör med blank polerad plast likaså sony och även LG plast är nog det mest använda materialet när det kommer till telefoner :)
     
  7. DCLXVI

    DCLXVI Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    X8 vs Wildfire S vs SGSII är inte riktigt en rättvis jämförelse, Sony(Ericsson)s sämsta android lur mot HTCs näst sämsta (Wildfire icke S var tokdålig) mot en av Samsungs bästa lurar...

    Arc (S?) vs Sensation vs SGSII hade jag kunnat köpa att man jämför mellan...

    Men på tal om Samsung, personligen gick jag ifrån en HTC Desire HD till en Samsung Galaxy Note II och jag kan inte förstå allt gnäll på Samsungs "byggkvalitét" DHD var långt mycket sämre ihopsatt och designad, materialvalet dock...visst aluminium känns mer gediget pga högre densitet men jag tycker att Noten känns skönare i handen...

    Mjukvarumässigt sedan, har inte provat ICS-sense men både gamm-sens och nya touchwiz suger, jag körde AOKP på min DHD och det är vad jag skulle vilja ha på min SGNII...
     
  8. anderssons91

    anderssons91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2012
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Själv har jag precis bytt från en htc One × till en note2 och jag kan Säga att HTCn känns lyxigare att hålla i, medan Samsung känns mer exklusiv i själva användandet. Sense är både segt som smör och för plottrigt för min smak och så fort jag upptäckte nova launcher så försvann Senset. Bara det här att ha ett batteri som tar slut på ett par timmar vid tungt användande känns oproffsigt från en tillverkare som HTC. Samsungen är en glädje varje gång man använder den och Inte fylld av småfel man överser med för att man pungat ut 5000.
    vad jag vill ha sagt är att Samsung förtjänar sin popularitet då de, i min mening, gör bäst telefoner idag.

    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Min Galaxy Nexus är jag mest nöjd med utav alla Androider jag har haft (även haft HTC och Sony Ericsson). Älskar deras oljeavstötande skärm som även känns bra under fingret. Min knakar inte heller nåt om jag försöker böja eller bända på den. Visserligen inte deras mjukvara. Men Samsung + Google = win.
     
  10. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt svårt för två saker med Samsung.

    Designen, jag tycker de ofta gör mobiler som ser ut som plastiga och bulkiga versioner av iPhone 3G/ 3Gs.
    HTC har mer kvalitetskänsla och Sony gör betydligt snyggare och försöker vara lite annorlunda i designen.

    Touchwiz är jag inte heller särskilt förtjust i. Användarupplevelsen känns fel för mig.
    HTC Sense kan jag inte säga mycket om, men Sony UX är väldigt bra. Jag gillar att gränssnittet är avskalat och enkelt, inte bloatat med massa små finesser.

    Men på positiva sidan så.....

    Prestandan. Samsung ligger hela tiden i framkant här. HTC är lite efter, men Sony är mera efter.

    Uppdateringar, Samsung är faktiskt bra på att uppdatera. Nexus är bättre men HTC är sämre. Sony ligger lite efter med uppdateringarna men verkar i gengäld vara bättre på att konsolidera uppdateringarna så att de fungerar.
    Sonys uppdatering till ICS fungerade bättre än både Samsungs och HTC:s men kom senare.

    Ska väl säga att Samsung har lyckats tima in och följa trenderna bättre än sina konkurrenter. Sony och HTC är inte långt efter och har sina styrkor också, men det känns som att Samsung hela tiden lyckas ligga ett litet snäpp före de andra två.

    Däremot tycker jag när jag läser utbudet av mobiler över huvudtaget i tidningar och annonser så har iPhone blivit omkörda.
    Min bror skulle få en ny mobil av sitt jobb, och då fick han välja en av följande modeller.
    Samsung Galaxy S3, Sony Xperia V, iPhone 4S, Nexus 4, HTC One X och Nokia Lumia 920.
    Jag frågade varför han inte fick välja iPhone 5, och han svarade att det var pga priset, den var dyrare.
    Men iPhone 4S känns verkligen ospännande jämfört med alternativen i denna lista. De som jag spontant tycker känns mest spännande och intressanta bland ovan nämnda är Nexus 4 och Nokia Lumia 920. iPhonen är det sista jag skulle valt.
     
  11. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag är definitivt inte trött på Samsung.
    Har haft ZTE,LG, Motorola, SE, Sony, HTC och Samsung.

    Föredrar HTC´s sense när det gäller tillverkar gränssnitt. TW på andra plats och Sonys sämst (tycker jag).
    HTC har varit mera kvalitets "känsla" i plasten men med betoning på känsla.
    Samsung är halare men brukar oftast ha TPU-skal på mina telefoner så de blir inte hala oavsett om de är av matt eller glansig plast.

    Sämsta kvaliten jag stött på har varit Sony/SE.
    Xperia mini glappade omgående i slidern och plasten repades.
    Neo V knarrade och repades den också. Sony Go knarrar värre än en gammal ladugårdsdörr och väldigt tveksam passform på baksidan.

    Varken SGSII eller Note II har knarrat eller minsta tendenser till att baksidan skulle sitta dåligt. Tycker Samsung gör ett bra jobb med att få fram modeller för olika behov.
    Hade jag inte använt skal hade jag nog föredragit att de skulle använda en plast med mera struktur men om detta är prioritet så finns det ju andra tillverkare som har sådant.
     
  12. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    615
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Med både SGS, SII LTE och SIII i bagaget kan jag ju säga att jag verkligen inte tröttnat på Samsung. Det jag kollat på vid byte är bäst hårdvara eftersom att jag ändå lägger in Launcher Pro eller Nova Launcher spelar Touchwiz eller Sense ingen roll. Telefonerna är enkla att roota och flasha samt brukar ha värst processor då jag står inför köp.

    SII LTE kändes som något av ett hastjobb där 4G inte fungerade något vidare och skärmen var rätt taskig i jämförelse. Den reklamerades.

    Att telefonen är i plast spelar ingen större roll, visst hade den gärna fått se snyggare ut men plast ger bättre täckning och är enkelt och billigt att byta ut om den repas allt för illa...

    Samsung är enligt mig bäst i dagsläget (Nexus 4 är förvisso jävligt vass) varför det känns ganska logiskt att de får mycket plats i media. MEN jag hoppas på hård konkurens från de andra då det pressar tekniken framåt! :)
     
  13. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Samsung är överhypat
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tycker inte samsung är hypat överhuvudtaget. det enda man hör om sansung är "dom är plastiga" #dom härmar iphone" thats it... resten är väl nåt som rullar på skolgården kanske det vet jag inget om. samsung gör bäst lurar just nu så är det bara någto annat är bara miljöskadat att påstå med tanke på var siffrorna pekar.
     
  15. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jodå, de börjar hamna i samma fack som Apple. "Åh, det är en Samsung, då måste den vara bra!"

    De borde slappna av mer och inte försöka titta upp på farbror Apple, vilket de började göra i och med S3 och det är bra - hoppas bara på att de fortsätter så.
     
  16. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag tycker att det mesta från Samsung är rätt "meh". Rätt oinspirerade, plastiga enheter med kanske Android-världens fulaste UX. Men man ligger rätt i tiden med sina telefoner och det vinner man mycket på Galaxy S är också ett starkt, enhetligt varumärke. HTCs fall från toppen är ett resultat av en minst sagt förvirrad produktportfölj och oförmåga att gå tillbaka till vad som gjorde dem så stora till att börja med. Tanken var att man skulle lösa det med One-serien, men så blev det som bekant inte.