Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

  1. condoriano93

    condoriano93 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har en lite offtopic fråga angånde bredband. Hemma hos mig har jag data-uttag ovanför ytterdörren, på den står det Tele2 och det finns plats för 1 nätverkskabel. Kan man då bara ha fiber från tele2 eller fungerar comhem/bbb/telia/bahndof osv till detta utaget. Jag bor i ett tele2 lägenhet eller vad det kallas, Står på ingången till bostad.
     
    Last edited: 16 nov 2012
  2. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hallå Condoriano.

    Svårt att ge dig ett 100% säkert svar. Det beror ju på om du är ansluten till stadsnätet i din stad eller inte. Stadsnäten byggs ut runt om i landet, kolla med din kommun. En stad eller kommun kan ha flera stadsnät.

    Meningen med stadsnät är att erbjuda stabil infrastruktur/fiberanslutning för datatrafik i hastigheter från 0,25 Mbit/s till långt över 1000 Mbit/s. Samtidigt måste full konkurrens råda mellan aktörerna. Därför blir priserna så låga på fast fiber till bostaden. Här kan du t.ex läsa mer om stadsnät.

    Scenario 1: Du har kabel-tv och ansluter din router till samma uttag (tre hål i väggen). Det är högst troligt att du enbart är hänvisad till tjänster från ägaren av det specifika kabel-tv nätet i fråga.

    Scenario 2: Du har en liknande dosa installerad i hallen, se bifogat foto som jag var så snäll och tog, kände mig extra snäll.

    Då tar du bara nätverkskabeln som medföljer dosan och kör in den i datorns uttag. Gå sedan in på den hemsida för ditt stadsnät du blivit hänvisad. Där presenteras samtliga erbjudanden. Bara att vraka och välja bland alla erbjudanden och låga fantasipriser man knappt trodde var möjligt.

    Scenario 3: Du har inte tillgång till ett stadsnät. Kontakta din kommun själv, istället för att vänta på att någon annan ska ta tag i saken. Maila dem, ring, ligg i och visa fördelarna för t.ex kommuninvånarna med ett stadsnät. Såväl privatpersoner som näringsidkare vinner på en utbyggd infrastruktur i staden eller hela kommunen.

    Fotnot ang stadsnät, låga priser och dataöverföring i hög hastighet.
    År 2011 lyckades forskare i Danmark och Tyskland att skicka information med en hastighet av 10,2 Tbit/s i en fiber över en sträcka på 29 km. Det motsvarar innehållet på 240 dvdskivor per sekund!
    Fördjupning samt externa länkar för nördar och andra intresserade.

    .
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 19 nov 2012
    condoriano93 gillar detta.
  3. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag får en Note 2 4G på blocket för ett bra pris, säljaren påstår att den är köpt från Tele 2, och de har väl inga fulimporter eller hur? Man kan lita på att den är svensk då?
     
  4. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    1) Hur mycket billigare får du den? Hade inte vågat köpa en sådan vara för ens 4000.- på Blocket.

    2) Är du säker på att du får den överhuvudtaget? Är det personligt, fysisk överlämning från hand till hand? Annars: -avstå "erbjudandet".

    3) Vad har du för garantier att den är helt felfri dvs utan något dolt fel som dyker upp om en dag eller två?

    Tråkigt men när det gäller Blocket och Tradera så har tiotusentals gått på diverse bluffar. Bli inte en av dem. Varför köper du inte en fabriksny direkt istället? Låt inte snålhet gå före vishet.
     
  5. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    En sak till, jag vet att många har gnällt på att 4G versionerna inte har funkat som de ska och vissa har till och med fått sina utbytt, är det nåt man bör vara uppmärksam på eller?
     
  6. Alvedon

    Alvedon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lägger till ett scenario som Swesonny missade.
    Du är ansluten till ett stängt nät som ägs av en ensam operatör (Bredbandsbolaget, Ownit etc etc)
    Du kommer då till deras aktiveringssida när du väl kopplar in sladden.
     
    condoriano93 och SweSonny gillar detta.
  7. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Den ligger på 4800 men jag tänker bjuda max 4500.

    Jag tänker inte beställa nåt och betala, utan syrran pluggar i den staden så det blir i så fall personligt, och så får hon kolla igenom den så det inte är repor och sånt.

    Jag har ju inga garantier att den är felfri förutom säljarens ord, men vad kan det vara för fel mer än det som syns? Tacksam för fler råd och tankar!

    Anledningen är att jag tycker det är för mycket att lägga ca 6000 på en ny och 4500 för en Begagnad är ett ok pris tycker jag, jag menar den kom ju ut för 2 veckor sen så sliten bör den ju inte vara.
     
  8. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vilka är det som fått sina "utbytt"? Det brukar sannerligen inte bara vara att få den utbytt hur som helst. Är det något fel så krävs minst två reparationer innan en reklamation kan bli aktuell vid tredje försök. Tyvärr.

    Så länge sedan var det inte mobilen lanserades. Visa gärna källa på alla dem som fått sina Galaxy Note II LTE utbytta så lättvindligt.
     
  9. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Då hade jag hellre lagt en tusenlapp till bara, låter redan nu som att det här kommer att bli en dyr historia för dig och det vore synd.

    Begagnad vara = max 50% av ursprungligt pris. Annars ingen deal. Men i detta fallet hade jag fortfarande inte handlat, är ändå 3000.- spänn efter 50%.

    Men om du fullföljer så kan man bara önska ett varmt lycka till... :) ...och hoppas du slipper problem, bli blåst och annat jävelskap på de sajterna.
     
  10. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 187
    Mottagna gillanden:
    1 507
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Siba och Elgiganten säljer den helt ny för 5290, hade heller köpte den där i från istället för blocket
     
  11. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Det var i och för sig i SGS 3 4G forumet som jag läste att folk fått sina utbytta för att inte 4G funkat som det ska, dock var nog de flesta teliakunder tror jag!

    Men du kanske har rätt, anledningen till att han säljer kan ju vara att det är nåt fel på den, men samtidigt så vill jag inte heller döma alla säljare efter en mindre skara oseriösa idioter. Jag brukar själv sälja saker på blocket och jag är väldigt ärlig!

    Nåväl, tack för råden, så får vi se hur jag gör. Det kan ju vara bäst att egentligen vänta lite och kanske köpa från butik när de gått ner lite i pris!
     
  12. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Men det är väl vanliga Note 2 eller?

    Den jag pratar om är 4G versionen, och jag tror att den billigaste från en seriös handlare ligger närmare 6000 på prisjakt.
     
  13. SweSonny

    SweSonny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    @Herrn, Instämmer totalt med dig. Vansinne att köpa på Blocket för 4500 kronor. Eller 4800...

    @Ompan, tror de flesta här vill ge dig goda råd av ren omtanke bara. Skit i den affären. Sudda ut den ur ditt medvetande igen. Hur vet du att den inte är stöldgods?

    I affärer via Tradera eller Blocket så är det bara en enda sak som gäller från köparens sida: misstänksamhet, ifrågasättande och återigen misstänksamhet. Du ska ha originalkvitto samt garantihandlingar. Säljarens namn ska överensstämma med namnet på kvittot. I annat fall är det stor sannolikhet för någon form av bedrägeri.

    För ett eller två år sedan (minns inte nu på rak arm) skrevs lagen om och skärptes upp rejält. Det spelar ingen roll om du hävdar att du inte visste att det var stöldgods du köpte. Det är din skydlighet att försäkra dig kring detta. Annars förlorar du varan samt pengarna du gav. Mobilen återgår till dess rättmätige ägare. Och det tror jag vi alla tycker är väldigt bra.

    Så bara ytterligare några tips att tänka på innan du låter dig lockas in i en affär med ganska hög potential att gå snett nånstans (varan eller från säljaren samt en mängd andra riskfaktorer).

    6000.- är inte för dyrt för denna premiummobil, en av världens mest åtråvärda enheter.
    Du tänker precis tvärsom just nu, enbart för att du "vill" lura dig själv. 4500-4800 kronor är dyrt.

    Allt
    är bara sagt med ren välvilja. Men som sagt, vill du fortfarande gå vidare med Blocket-dealen... kör hårt. Självklart finns det seriösa och ärliga säljare också. Men tänk på ovanstående och tacka nej till affär om inget av ovanstående samt andra råd från andra här inte kan uppfyllas av säljaren.

    Köparen: ...okej, ja men allt låter skitbra. Och du har kvitto och garantin också? Bara så jag får se leg när jag handlar. Så allt stämmer för min skull.

    Säljaren: ...*öh*...ja, serrö... det var äna så att jag var ute med min pitbull. Gick som vanligt rundan i mina sketna joggingbrallor å en cigg i näven. Så blåste de upp te storm förstår du.
    Hade precis köpt mobilen på Siba å hade kvittot i näven. Skulle tända på ciggen i snålblåsten när kvittot blåste ur handen. Min pitbull Susanne jagade efter kvittot trots att jag skrek åt henne med min hesa whiskystämma. Tror du inte hon satte sig och pissa på det sedan?
    Och innan vi gick ut så fick hon ett raserianfall och attackerade garantisedeln också. Hela jävla mobilkartongen låg ju i tusen bitar på golvet. Fattar du jobbigt jag haft det eller? Var äna tvungen å ta ett rör Treo efteråt å lugna mig lite. Men du kan la köpa den ändå, är ju fina fesken förstår du, inga problem. Kolla här, inte en skråma... eller... jo, det är ett litet slick där från Susanne men *torkar bort slemmet*... sådär... As good as new.

    _
     
    Last edited: 19 nov 2012
  14. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag antar att ni har rätt, det är nog bäst att radera mobilen ur mitt medvetande, speciellt med tanke på att jag inte kan träffa säljaren personligen och kontrollera allt noga, och till och med testa så att mitt kort funkar i mobilen!

    Nu tänkte jag skicka syrran och hon är väl inget teknikgeni direkt:)

    Thanks boys!
     
  15. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tja mobilen kan vara vattenskadad, och det syns inte...jag hade föredragit en repa eller 2 istället för vattenskada..
     
  16. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mer än 50 % kan man ju absolut ge för begat. Men det beror ju lite på vad det är för vara och skicket givetvis. Är det en DAC ex vars funktion inte blir sämre med åren så kan man ju betala mer än en 3 år gammal dator som inte har prestanda alls i jämförelse.

    Gjort några försök med blocket men jag Iphone försäljare verkar va ett ovanligt ohederligt släkte. Annars tycker jag att varubeskrivningen ofta stämmer. Antar det är hård press för de som alltid måste ha det senaste att bli av med sina Iphone 4s i det stora beg utbudet.

    Efter ex antal försök där de blåljugit om var den är inköpt hur gammal den är så ledsnade man. Synd då priserna för iphone 4S är hälften. I affär är de fortfarande ungefär samma som iphone 5???
    Du får satsa på att hitta någon lokalt som du kan åka och kika på annars känns det som en osedvanligt stor chansning köpa smartphone begat.

    Har bytt spår lite nu. Funderar på Note 2 och den är för ny för att hitta riktigt bra deals. De som köpt den har ju verkligen köpt den nyss och vill inte ta någon större förlust vilket man ju förstår. Har en lokalt men man är ju rädd det ska börja strula sig med garantin om det inte står mitt namn på kvittot.
     
  17. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Sjukt jävla förbannad på halebop nu.
    Ligger som 7a i kön och läser detta nu på fejjan


     
  18. degis71

    degis71 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var tvungen och regga mig när jag läste ditt inlägg S-Droid.
    Jag är nummer 2 i halebops kö, så det är väl bara en massa ljug i vanlig ordning från halebop. Det eller så betällde 1:an i kön 100 telefoner...
    Är så jävla trött på halebop som aldrig kan ge ett ordenligt svar på när dom får in telefonerna.
    Hur svårt kan det vara. Dom måste väl ha gjort en beställning till Samsung och då får dom naturligtvis en leveranstid. Fattar inte varför dom inte kan gå ut med det?

    Nu hoppas jag bara att Tre får in denna så jag kan dumpa halebop.
     
    S-Droid gillar detta.
  19. Mahalio

    Mahalio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tre får in denna "inom kort" enligt deras kundtjänst. Jag mailade och frågade om de skulle få in Note 2 4G.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    degis71 gillar detta.
  20. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Då vet jag iaf att dom förmodligen inte har fått in några 4g då du som är 2a inte fått den, kan ge mig fan på att dom blandar ihop den med 3g versionen.

    Kul att man sen får ett mail som svar på chatten som jagaldrig kom in i då det var över 30 i kö att telefonen redan har hämtats uto_O


    Edit:glömde hälsa dig välkommen till ett superforum!
    Dom har verkligen ingen koll alls
     
    Last edited: 20 nov 2012