CWM - Startar om i recovery

Diskussion i 'ASUS' startad av krutbjörn, 11 nov 2012.

  1. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Vänner!

    Snygg platta det här. Tyvärr lessnade jag på spontana omstarter, lagg och märkligheter med skärmen, trots senaste update och JB. Efter att ha flashat in CWM Recovery med fastboot i syfte att lägga in en custom rom har jag fastnat helt. Efter att ha installerat ex.vis CM10 startar jag om plattan, men den envisas med att ladda in recoveryn varje gång, utan att systemet startar. Blir snart desperat, som brevpress har jag många bättre och billigare alternativ. Har jag missat något banalt eller är det på något sätt möjligt att börja om från stock?

    Ha det gott!
     
  2. dOtlich

    dOtlich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kanske lite dum fråga men du har låst upp den först va?

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF700T via Tapatalk 2
     
  3. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Precis så, den är upplåst. De rom:ar jag installerar genom CWM Recovery startar bootar inte upp, utan plattan startar direkt i recoveryläget.
     
  4. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Troligtvis ligger en gammal boot-flagga kvar i MSC-partitionen (MSC = misc), det är enkelt fixat.

    Koppla plattan till datorn via USB och använd "adb shell" (googla för info om du inte vet vad det är), när den är i recovery, för att köra följande kommando:

    Sen ska det funka att boota normalt. Troligtvis är det nog också en bra idé att kolla efter en nyare version av din recovery, eftersom den borde fixa det här av sig själv. Personligen tycker jag att TWRP (http://www.teamw.in/project/twrp2) är riktigt bra för Tablets, då man kan göra mycket mer i recovery-läge med den (också lite för att huvudutvecklaren av TWRP själv har en TF700 :)). På telefonen låter jag dock CWM fortsätta leva.
     
    Last edited: 19 nov 2012