Fråga: Avaktivera Google Talk via Headset??

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Jebbster, 19 nov 2012.

  1. Jebbster

    Jebbster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Försökte söka efter detta men fann mest personer som ville få sin google talk att fungera. Men om detta är en dubbeltråd så ber jag om ursäkt.

    Problemet är att när jag håller inne svars-knappen på mitt headset så aktiveras google talk och den gör det när jag pausar i Spotify eller podkicker (för att jag håller inne liiiiite för länge antagligen) vilket är jäkligt irriterande för då kan jag inte starta igång spotify eller så igen utan måste in i telefonen.

    Jag har gått in i programalternativ och avaktiverat "Talk" på min Samsung S3. Men det hjälpte ej.
    Jag har även avaktiverat google röstinmatning under "språk och inmatning" Men den aktiverar sig själv igen så fort jag råkar hålla inne knappen på headsetet.

    Hur kan jag få bort denna jobbiga funktion, någon som vet?
    Tacksam för hjälp!
     
  2. Ampa69

    Ampa69 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Provade nu med mitt headset och det funkade utan problem när jag tryckte snabbt utan att hålla inne knappen i spotify, men om jag höll inne knappen så kom ju google talk igång men då fick jag hålla inne knappen i typ nån sekund minst men bara då jag hade skärmen igång. När skärmen var släckt och jag höll inne knappen hände ingenting alls. Prova tryck snabbt på den lilla knappen så ska du se att det funkar som du vill att det ska funka. Startar google talk för dig även när skärmen är släckt och du håller inne knappen på headsetet?.
     
  3. Jebbster

    Jebbster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tack för att du tog dig tid att testa men jo det är ju så för mig också. Problemet är att ibland råkar jag hålla inne knappen liiiite för länge när jag trycker på paus och då kommer google talk upp. Eftersom jag ALDRIG använder google talk så tänkte jag att man kunde stänga av det helt. Och det är samma sak om skärmen är släckt så det verkar konstigt att det inte blir så för dig?

    Så frågan kvarstår, hur avaktiverar man google talk helt på telefonen. Alltså tar bort det så jag slipper det helt?
     
  4. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Inställningar - programhanterare - alla Leta upp talk och tryck deaktivera... typ
     
  5. Jebbster

    Jebbster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry jag kanske var lite otydlig i min första post när jag skrev programalternativ, men det var programhanteraren jag menade. Jag har asså redan avaktiverat "Talk" och detta hjälpte inte...

    Tack iaf men problemet kvarstår. Är det så att Google har gjort en "Apple" och tvingar mig att ha google talk? Android som ska vara så öppet och modifierbart, men detta verkar vara en funktion google vill att man ska ha?
     
  6. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Det kan hjälpa att avaktivera Google sök appen, långtryck på bt-headset aktiverar röstsökning och då vill gärna Google vara med :-)
     
  7. Jebbster

    Jebbster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Google Sök funktioen hade jag tagit bort utan effekt.
    Men nu såg jag att det också fanns något som hette "Sök på google" och när jag avaktiverade den så verkar det som om jag slipper det hela.
    Tack till er som tipsat!
     
  8. rusty78

    rusty78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ber om ursäkt att jag drar upp en gammal tråd, men jag måste bara säga TACK! Hade exakt samma problem. Det var enormt irriterande att röstinmatningen sparkade igång bara för att knappen råkat tryckas in - lätt hänt med tjock jacka, halsduk etc så knappen pressades mot halsen - medan jag cyklade.