Konstig skärmbugg/fel/touch

Diskussion i 'Hero' startad av LoneDog, 27 apr 2010.

  1. LoneDog

    LoneDog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har på sistone fått ett konstigt fel.
    Efter vanligtviss telefonen varit igång i drygt en dag ibland så kan nedre delen av skärmen med meny knappen, dailer, +programs bli helt och hållet non-responsiv.

    Övriga delar funkar fortfarande och knapparna funkar med trackball.
    Konstiga är om jag tiltar telefonen i säg Opera har jag samma problem i nedre delen av skärmen i liggande läge.

    Kör 1.5 på luren.

    Lustiga är om jag startar om telefonen så börjar den funka igen så jag misstänker att det är någon applikation dock kollar jag via taskkiller samt astros process manager och har stängt av allt som ej system nödvändigt för att se om dom orsakar felet.

    Någon som har en aning?
    För övrigt använder jag även ett silikonskydd och alltid har luren i en sidoväska i bältet.
     
  2. Mellon

    Mellon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Testa göra en factory reset och se om det löser det hela. På det viset kan du ju testa att det inte är någon applikation som krånglar.

    Lustigt att det hänger med när du byter mellan porträtt- och horisontelltläge.

    Jag hade också problem med att min skärm inte hade någon respons på nedre delen av skärmen. Dock var det alltid samma, spelade ingen roll hur jag vinklade telefonen. Ofta blev det bättre för mig om jag "stängde av skärmen" tryckte på off-knappen men sedan blev skärmen gradvis dålig igen.

    Testade även att göra en factory reset men det hjälpte inte mig så jag har skickat in den för reperation.

    Om du söker lite på forumet så hittar du många fler som har problem med responsen på nedre delen av skärmen. För de flesta har det slutat med att få skicka in den på reperation. Hoppas att du inte ska behöva det.
     
  3. LoneDog

    LoneDog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en reset och allting tycktes frid och fröjd, sen fick problemet igen dock tiltade jag telefonen så var det bara på undersidan där meny knapparna sitter. Måste känt fel förut.
    Mailat HTC för att upprätta en RMA hoppas jag kan gå genom dom, vill inte gå via telia butiken.
     
  4. Mellon

    Mellon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Viktigt nu är att inte lämna några spår efter sig att du eventuellt har rootat din telefon (om du nu gjort något sådant). Annars om de upptäcker detta hos service-verkstaden så gäller inte längre garantin och du får inte din telefon reparerad.
     
  5. LoneDog

    LoneDog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Faktiskt inte rootat telefonen, inte orkat och väntat besviket på 2.1 :P