[ROM][GT-P75xx] CyanogenMod 10 - Jelly Bean 4.1.2

Diskussion i 'Samsung' startad av Bjarne, 6 nov 2012.

  1. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Ny version av kerneln uppladdad 23.11. :-)

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  2. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Funkar inte för mig...
    uploadfromtaptalk1353364076446.jpg


    Mvh Erol



    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  3. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Du har uppebart inte följt min instruktion avseende installationen av CM eftersom du fortfarande har cwm 5 installerad. Svårt för mig att felsöka när det kan vara många fel på vägen. Börja med att installera alla filer korrekt så du är i kapp, kolla sedan om det fortfarande inte fungerar så kan vi fortsätta se vad som kan vara fel.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
    Erol gillar detta.
  4. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Sorry, så kan det gå när man inte är ordentlig.

    Nu har jag petat in senaste bootloader och recovery, där efter installerat CM10-20121119-UNOFFICIAL-p4 + Gapps för 4,2. Där på uppdaterat Kernel till den som kom för någon timma sedan.

    Allt väl så långt, där emot kan jag inte uppdatera CM10 under "om pekdatorn", det finns ingen flik/rubrik för "CyanogenMod updates", endast "CyanogenMod Statistics".

    Har jag missat något?


    Mvh Erol
     
  5. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Var har du hittat den där CM-filen? Det jag länkat till heter inte unofficial utan nightly. Kan det möjligt vara felet?

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
    Erol gillar detta.
  6. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Aha, missade den länken. Tog hem det senaste från: http://droidbasement.com/db-blog/

    Btw. fungerar mikrofonen på Nightly? Har inte fått den att fungera på de tidigare CM10 jag provat (t.ex när man använder Google Now).

    Har du provat att installera "Voice call" (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1875024) och i så fall fungerar det som det ska?


    / Erol
     
  7. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag är ledsen om jag låter jobbig, men den filen finns inte heller där. Där är den senaste från 12:e och heter experimental. :-)

    Voice call-scriptet är implementerad i CM10 så försök inte flasha in det igen. Däremot måste du flasha in modemet från droidbasement själv via odin. Däremot fungerar det inte helt bra, du kan ringa men inte avsluta samtal, samt att plattan visar inte inkomna samtal.

    Vad jag vet så fungerar mikrofonen.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  8. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Hmmm... Vart hittade jag den Romen då? Skit samma, nu kör jag Nighly och micken funkar, dock så får jag inga svarskort och inga talsvar, bara googlesökningar i webläsaren som svar...

    Ok, då är det väl bara å vänta ett tag till och se om de får ordning på röstsamtal framöver.

    Tack för all hjälp!


    Mvh Erol
     
  9. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Bra fråga. :-)

    Pershoot har nyss släppt ytterligare en uppd av kerneln. Några fler justeringar. :-)

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  10. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Då var Kerneln uppdaterad igen :P

    Verkar som jag blandat ihop två utgåvor av CM10:
    • cm-10-20120919-UNOFFICIAL-p4
    • cm-10-20121109-EXPERIMENTAL-p4
    Det var den senare av dessa som jag installerade ikväll/natt, den första är någon Rom som jag hittade på XDA (nån stans i denna tråd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1787399)


    / Erol
     
  11. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det var en kille som kompilerade cm10, några försökte få ur honom vad som skiljde mot Pershoots men de fick aldrig något svar. Det verkade som att han kompilerade Pershoots build lite oftare medan P avvaktade och släppte builds då han kände att han var klar med en ny utgåva. Kan ha varit den releasen du hittade.

    Det viktiga är lärdomen, använd filerna som jag länkar till i första inlägget via de länkarna, inga andra. Då skall det fungera och om inte blir felsökningen himla mycket enklare.

    Skickat med min GT-P7500 som kör CyanogenMod 10 Jelly Bean
     
  12. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tack. Måste tyvärr erkänna att jag missade det i guiden. Har flashat väldigt mycket roms på dels min TAB 10.1 (bl.a. CM9 och CM10 tidigare), men också framför allt min gamla trotjänare HTC Desire, så jag lusläste inte guiden denna gång. Skäms på mig :-)
     
  13. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Hej

    Går det att flasha in denna med mobile odin?
     
  14. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Du kan inte flasha bootloadern med mobile Odin så nja är väl svaret på det. Vet inte om mobile Odin fixar CWM, men eftersom du ändå måste flasha bootloaderna med Odin 1.85 lär det gå lika snabbt att köra även CWM därigenom.

    Möjligt du kan nog flasha själva ROMen och Gapps. Men för att undvika diverse fel som kan uppstå rekommenderar jag förfaringssättet i guiden.
     
  15. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    OK


    Tack för det.
     
  16. Showbiz

    Showbiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har nu testat aokp ett tag och tycker att den fungerar fint, kör dock med a1 kernel överklockad till 1.5 ghz och gpu överklockad per default till 400. Tycker att det är lite bättre flyt i framförallt spel jämfört med cm10 som jag kört innan. Då körde jag sista experimental och förstås inte pershoots senaste kernel. Nu när det börjar komma nightlys och pershoot släppt ny kernel skulle jag kunna tänka mig att testa cm10 igen, men jag skulle gärna få lite feedback från er som testat denna (Bjarne har en känsla av att du gjort det :-) ).

    Läser på xda och alla är nöjda, men det känns som att jag använder min platta betydligt mycket mer än många där och en del är nöjda bara det flyter i svepningarna, men det gjorde det redan med ics-rom för mig, så man är ju lite kräsnare än så :D

    Just nu får jag 6500 i antutu och 3600 i quadrant. Skulle vara intressant att höra vad ni får med cm10 senaste nightly och pershoots nya kernel.

    Tack!

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  17. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Provade ett test med Antutu, fick 6274, jag kör senaste Kerneln och CM10 Nightly, resultatet i Quadrant:



    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 20 nov 2012
    Showbiz gillar detta.
  18. Showbiz

    Showbiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vilken frekvens kör du?

    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  19. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    1400 MHz kör jag på.


    Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
     
  20. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jo jag använder den en del :-)

    Till att börja med så måste jag väl erkänna att just spel inte är något som jag använder särskilt mycket på plattan, möjligtvis ett och annat strategispel, men inga CPU-belastande såsom Asphalt eller Need for speed. Så där är jag svarslös. Till dylikt använder jag min XBox, även om det är extremt sällan även det...

    Men i övrigt så använder jag Taben dagligen för Twitter, facebook (eller Friendcaster som jag använder), Mail, kalender, läser tidningar och andra hemsidor, läser och skriver på en del forum.

    Därutöver läser jag en del pdf-dokument och jobbar med framför allt word-dokument men även ibland excel-ark. Dessa editerar jag via Dropbox så att jag kan arbeta med dem både via datorn och Taben.

    Vad jag är ute är inte bara att det skall flyta bra i svepningar, framför allt vill jag att skiftnignar mellan olika program skall gå smidigt. Jag vill kunna läsa i ett pdf-dokumet, kopiera en rad eller ett stycke för att sedan hoppa tillbaka till word-dokumentet för att klippa in det, utan att det skall vara en massa lagg och onödig väntan. Och där tycker jag att CM10 som det är idag ger mig en så bra känsla jag tror jag kan få på denna trots allt gamla hårdvara. Må vara att de kan tänkas kunna trimma ROMen något mer, men jag tror inte att vi skall vänta oss några underverk utöver vad CM10 levererar idag. Men som sagt, till mitt dagliga arbete börjar plattan nu bli riktigt användbar. Sedan om jag får X eller x+15 poäng i en benchmark, det spelar igen roll, huvudsaken är att jag kan arbeta med den utan att bli f-bannad för att den är seg, vilket jag ständigt var med HC 3.2.