Fråga: 4G men omöjlig att ringa till

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av nickolo, 22 okt 2012.

  1. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade med Halebops support för någon vecka sen, men ja, hon verkade bara ge ett standardsvar och tror inte det löste mitt problem just den gången, utan tror problemet låg hos dem. Men man kan ju alltid testa lite olika inställningar, skadar ju inte ;)
     
  2. Eek-A-Mouse

    Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om Samsung ändå kunde kommit ut med en uppdatering nån gång så kanske man hade kunnat börja njuta på riktigt!! Ingen som vet nåttttttttt?
     
  3. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Halebop-chatten gav mig ingenting. Eftersom jag inte kunna svara på datum och exakt tid kunde dom inte hjälpa mig. Och telefonen i sig hade fröken jag pratade med ingen koll på.
     
  4. Eek-A-Mouse

    Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om Samsung ändå kunde kommit ut med en uppdatering nån gång så kanske man hade kunnat börja njuta på riktigt!! Ingen som vet nåttttttttt?
     
  5. jorego

    jorego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag har jag varit omöjligt att nå igen, på 4g nätet och vägrade koppla ner, funkade igen efter en omstart. Hoppas det bara var ett tillfälligt problem på nätet. Detta var i södra Dalarna, någon mer som upplever liknande problem?

    Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
     
  6. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Stäng av skiten och kör på endast WCDMA. Tröttnat nu...
     
  7. doktordöd

    doktordöd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Trodde min var fixad efter flera felanmälningar hos telia samt att den varit inlämnad för dessa problem men igår missade jag samtal och fick inget nätverk igen...felanmälde igår och kommer att ämna in den igen på måndag om dom inte fixat felet till dess, tar hellre en lånetelefon så man kan ta emot samtal. Måste ändå säga att telia visat intresse eftersom dom ringt tillbaka ett flertal gånger, så man vet att dom jobbar med problemet. Fick en månadsavgift som kompensation i början av veckan när dom trodde att dom löst problemet.
     
  8. AX3L

    AX3L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma här, med endast GSM/CDMA fungerar den ju precis som en 3G lur och vid vanligt användande ser jag ingen större skillnad. Jag är ändå ansluten till WLAN med fiber 90% av tiden.. Men hur fungerar det med 2G för dig om du kör endast WCDMA? Är det inte så att den bara kör 3G nätet då och att du riskerar missa samtal etc om du inte har 3G täckning?
     
  9. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det kan mycket väl vara så. Har extremt dåligt täckning på lantstället med mitt Halebop ihop med S3an. Medans tidigare med HTC Desire och Telia var det aldrig problem.
     
  10. Eek-A-Mouse

    Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gå in på tråden "stänga av 4g på sg s3". På sista sidan står det hur du gör för o ha både 3g o gsm. Dock med en app!
     
  11. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick en uppdatering inatt. Hoppas det hjälper något. Har slagit på 4G igen och har det nu i skrivande stund. Dock går det från 3pluttar H+ till 1plutt 4G.

    Övrigt så har jag testat att göra ett bredbandstest med 4G av och på när det endast finns H+.
    Med 4G på hade jag 2.8Mbit, med det avstängt kom jag upp i 6.8Mbit. Samma plats på bordet, inga förändringar.
     
  12. Hanneskaka

    Hanneskaka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdateringen gjorde ingen skillnad med 4g, suck... Var på telia och gjorde en felanmälan, skulle bli uppringd men eftersom att det kanppt går att ringa till mig så får vi se hur detta går.
     
  13. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick en ny inställning under Mobilt Nätverk.

    GSM/WCDMA (automatiskt läge)
     
  14. Hanneskaka

    Hanneskaka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast man köpte ju en 4g för att man just skulle vilja kunna använda 4g också..
     
  15. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Absolut. Men det är ju bättre än innan. 4Gn kostar lika mycket som den vanliga, så när dom löst sina bekymmer så har vi ett försprång.
     
    Hotel gillar detta.
  16. data

    data Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det har mest diskuterats Telia (Halebop) och Tele 2. Är det någon annan som kör Tre på sin SGS3 4G och har samma problem?
    Jag har nämligen exakt det problemet med samtal som inte kommer fram sedan Tre för några veckor sedan öppnade sina 4G nät för mobiler. Konstigt att tre operatörer har exakt samma problem med Hand-overn. Oklart om nattens uppdatering har åtgärdat problemet, har dock fått alla samtal idag utan att de blivit skickade till röstbrevlådan, men ska inte ropa hej än.
     
  17. Tegheim

    Tegheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig missat samtal, bara datatrafik... (Halebop)
     
  18. Eek-A-Mouse

    Eek-A-Mouse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2012
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tele2 sa till mig att felet inte bara ligger i nätet utan även i telefonerna, tror hon för sa sig där lite, för hon blev helt konstig efteråt. Jag frågade nämligen om dom hade problem med någon annan 4g lur ,typ Nokia.Men det hade dom inte.
     
  19. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Den information som finns inom detta ämne går inte ihop. Alla har olika uppfattning i frågan, just för att alla operatörer och kanske till och med kundtjänstmedarbetare ger olika besked.

    Om det skulle röra sig om ett hårdvarufel så känns det som att detta skulle drabba många fler. Bortom de operatörer som idag har problem.

    Enbart mina gissningar.

    Kanske lite hopp inbakat också då man trots allt köpt en problemfri enhet med Tele2.

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  20. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Kan mycket väl vara som hon sa. Har själv Telia ich en Xperia V och har aldrig missat ett samtal när jag varit uppkopplad mot deras 4G nät. Får hoppas Samsung kommer med någon lösning för er. Inte direkt så att man vill sitta med en 4G mobil och inte våga nyttja det för att man kan missa samtal.

    Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2