Fråga: Nexus 7 32gb

Diskussion i 'Google Nexus' startad av jadroid, 30 okt 2012.

  1. Snowman

    Snowman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag gick genom Media Markt men det är nog inte alla deras butiker som har dessa vilkor.

    Elgiganten brukar annars vara smidiga på denna punkt men de säljer tyvärr inte Nexus 7.

    Förövrigt förstår jag mig inte på öppet köp med plomberad ask? Varför behöver jag öppet köp för att klämma lite på lådan till produkten?

    Allt som krävs borde vara att produkten är i nyskick när den kommer tillbaka, d.v.s nollställd med all plast och paketerings material också det i nyskick. Jag har inga problem att köpa en sådan produkt.

    Visst kräver det lite mer av butiken när de ska göra kontrollen men kan man inte stå för denna tjänsten så ska man inte häller säga att man har öppet köp.

    Butiker som inte kan hålla riktigt öppet köp håller jag mig borta ifrån så långt det går.
     
    osdpanthers gillar detta.
  2. 7aces

    7aces Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jäklars vilken skön pryl så här efter ens värsta nojja har lagt sig :-) Tanken att skiljas från min Nexus 7 medans man postar tillbaka den och sen vänta på att fy en ny känns inte som något riktigt alternativ och för övrigt verkar allt funka perfa, riktigt fin skärm och bra ljud. Att jag har lite backbleed i ett hörn har jag helt glömt vid det här laget, förälskelsen har nog lagt sig helt nu :-) Hitta en washer fix guide som verkar funka för ojämt satt skärm, inget jag tänker försöka mig på i nuläget men bara tanken att det går o fixa är ju bra. Ska se om jag hittar igen länk.



    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. multimega

    multimega Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltså, jag är sjukt nöjd med min Nexus 7! :D köpte en 32GB.
    Har sett många skriva om screenlift på vänstersida, den har jag med.. men den är ju typ en halv mm hög.. så det stör jag mig inte på alls.

    Batteritiden är rätt kass än så länge, men hoppas det är som med min Note 2, för den var oxå kass i början :)
    Nu är note 2:an hur underbar som helst, antar att man behöver ladda Nexus7:an full några ggr innan batteriet når sin fulla kapacitet.
     
  4. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    hur är det med att köpa 3g-versionen import, några komplikationer?
     
  5. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Bazula.se säljer 3G versionen, så du behöver inte importera själv.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Köpte min nexus 32gb på inet. Fick den i måndags. Knarrande plast under volymknapparna. Jag stack till inet med polaren o hans platta visade upp min platta å visade upp polarens. Dom bytte ut den direkt. Den nya plattan känns felfri förutom pyttelite bleeding i botten. Inget jag orkar bråka över. Jag älskar min n7 så mkt att det blev en till inköpt på webhallens öppningserbjudande för 1990kr till kärringen också. Nu kan vår gamla xoom 3g bara räkna med att få användas när de ska surfas utanför husets väggar :D

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  7. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har precis lagt en beställning på Nexus 7 32 gb hos Webhallen, så kommer nog få hämta den imorgon i butiken! Så nu får vi se om jag kommer bli mer nöjd med denna än min iPad jag hade innan. :)
     
  8. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    En fråga, varför handlar folk av Webhallen och andra butiker? Vad jag kan se har de samtliga 1 års garanti medan NetOnNet har 2 års garanti och "svenska" plattor.
     
  9. arvido

    arvido Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte plattan igår och älskar den verkligen. Men stör mig lite på att den inte har flash. Går det att fixa utan att roota? Vill ju kunna kolla på southparkstudios i sängen.
     
  10. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Webhallen och de flesta andra svenska butiker har oftast också svenska enheter om de inte anger annat.
    Sen från Netonets sida: "För datorprodukter, spelkonsoller samt bärbart ljud gäller 1 års garanti."

    Men man har ju alltid 3 år reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen, under de 6 första månaderna är det upp till butiken att påvisa att det inte är fabrikationsfel men de resterande 2.5 åren så är det upp till dig att bevisa att det är det, dock är det väl svårare att påvisa efter längre tid att det beror på ursprungliga fel.
     
    Last edited: 28 nov 2012
  11. suhrim

    suhrim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kunde inte heller lägga in 4.2 på min. Den bootade om och började uppdatera och sen kom det nåt error. Såg ut som en död Android gubbe typ. Jag lämnade in min på Webhallen och fick en ny direkt.
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Seriöst nu, utan minnesplats hur mycket räcker 32GB för er? Känns otroligt dumt att utlämna SD-kort plats...Stör mig så enormt på det gällande nexus-serien.
     
  13. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Den räcker en hel del för mig. Lägger t.ex in en säsong åt gången av en serie och tar bort den när jag är klar och sedan har jag massor med musik också. 32 gb räcker..

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  14. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Ska väl gå att lägga in browser eller vad standardbrowsern kallades i ics, antingen genom att extrakta den från någon enhet själv och sedan använda en filhanterare som klarar att ändra attributer osv. Och sedan såklart lägga in flash. Har för mig jag läste om att ändra namn på lite filer också.

    Jag tog den enkla vägen och installerade flash och sedan firefox.

    Flash hittar du på adobe sida eller som sagt fixar du ut den från din telefon som har den, eller hos xda.
    Tar du den från adobe så finns den här: http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html
    Scrollar du ner tills du ser Flash Player for Android 4.0 archives så kan du ta spara som länk på den första du ser där eller på denna länk om det fungerar: http://download.macromedia.com/pub/...roid/11.1.115.27/install_flash_player_ics.apk

    Sedan lägger du över den på telefonen, eller om du surfar dit eller hit på telefonen kan du långtrycka och spara den direkt på telefonen. Eller surfplattan i detta fall.

    Sedan startar du en filhanterare om du har en sådan installerad, har du ingen så kan jag tipsa om https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.solidexplorer

    Sedan går du in i inställningar på plattan och under säkerhet bockar du i osäkra källor och klickar sedan på filen du laddat ner och installerar. Sedan installerar du tex firefox https://play.google.com/store/apps/details?id=org.mozilla.firefox och startar denna, klickar på inställningar(3 prickarna) och under plugins väljer du enable)

    På tal om flash, är det det någon som vet varför svtplay inte fungerar längre efter de släppte sin 2.1-app? Innan gick det till och med att kolla på deras sida med plattan med chrome, nu går det inte längre och inte heller med firefox + flash, skrivbordsversion eller inte.
     
    arvido gillar detta.
  15. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hur gör man när man lägger in en serie? Kan man lyfta över innehållet i en box till plattan eller hur går man till väga?

    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2
     
  16. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Du laddar hem serien sen kopplar du in plattan till datorn och för över.
     
    osdpanthers gillar detta.
  17. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tack. Förmodligen är min fråga en riktig nybörjarfråga. Jag gissar att med ladda ner avses att hämta hem via torrent. Finns det något sätt att göra det på laglig väg?

    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2
     
  18. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om du ska ha det lagligt så viaplay eller netflix..

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  19. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Du har rätt. Jag kan inte, och tänker inte säga emot dig där.
    Jag hoppade över strulet med att skicka den på service, och köpte ett Travel Cover istället. Det man inte ser finns inte, eller hur va det nu igen ? ;)
     
  20. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Då behövs att man har tillgång till obegränsat wifi för att strömma en film på Netflix i HD ska sluka ett par GB. Finns det inget sätt att trycka in innehållet i lagligt köpta tv-boxar i plattan?

    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2