Problem med skärm!

Diskussion i 'Hero' startad av Kenntak, 11 feb 2010.

  1. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min nya Hero känns också väldigt oprecis i kanterna när man ska skriva ett sms t.ex
    får trycka flera gånger innan telefonen reagerar :D

    sen har jag upptäckt att man måste vara lite fuktig på fingrarna för att displayen ska reagera. Vaknade upp på morgonen med telefonen i sängen o skulle låsa upp den men de gick inte :D startade om telefonen för jag trodde att det var nån hängning eller liknande.
    Efter några omstart och några irriterade minuter så upptäckte jag att de var fukt och värme som fattades på fingrarna :D går inte med torra fingrar tydligen.

    Så touchskärmen är lite under all kritik tycker jag.
     
  2. Jerka

    Jerka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Då åkte min Hero iväg till rep.
    Ska bli intressant att se vad de kommer fram till.

    När jag tänker efter så kan slöheten jag upplevt med min Hero de senaste 2 månaderna faktiskt bero på att touchen i skärmen har reagerat dåligt.
    Jag har trott att det var minnesbrist eller någon process som låg aktiv som gjort att den inte svarat när jag tryckt.
     
  3. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har samma problem, men bara ibland. Vette tusan vad det beror på och när det uppstår. Speciellt på höger kanten. Jag har testat kalibrera skärmen utan förbättrat resultat. Sen nästa dag så fungerar det perfekt. Vet inte om det är hårdvarufel eller om det har med mjukvaran på något sätt.
     
  4. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har fått tillbaka min telefon från service nu. Dom bytte glaset och "touchdelen" i telefonen.. Kan också meddela att HTC har en pixelpolicy på 3 döda pixlar, så dom bytte ej min skärm med två. :X
     
  5. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade du problem med dålig känsle på höger delen?
     
  6. mauswe

    mauswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag hade problem med noll känslighet i undre delen av skärmen. Om touchen inte fungerar på din och du har testat att göra facotry reset o den biten tycker jag du ska lämna in den.
     
  7. Hyppe

    Hyppe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jaha

    har precis samma problem. var åxå tidig med mitt hero köp från tele2... :cry:
     
  8. Hyppe

    Hyppe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tänkte lite på problemet och funderade på om det inte har med Hero´s "Haka" att göra

    har man telen i fickan med skärmen vänd in mot kroppen och råkar få tryck på telen kommer den pressa ut "nedre" delen av skärmen och därmed kanske den går sönder?
     
  9. sternradio

    sternradio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sådär ja! Nu har jag äntligen fått tillbaka min Hjälte. Touchen är bytt och fungerar finfint!

    En fundering bara; Jag har bestämt för mig att jag hade 1.6 i telefonen innan jag skickade in den till Anovo. Kan jag ha haft det? Hur som helst så har jag numera 1.5 och kan inte hitta alla apps som jag vill ha i Market. Fantastiskt!
    Eller så är jag bara virrig?
     
  10. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Htc hero levereras med 1.5 så om du inte rootat den och lagt in en 1.6 rom (om det ens finns nån, vet ej då jag ej är insatt i det) så hade du nog 1.5
     
  11. Hyppe

    Hyppe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    så dom resettar telen för att byta skärm? underbart :/ ... då väntar jag fan tills 2.1 släpps så jag kan trycka på den när jag får min tebax :cry:
     
  12. Cyruz10

    Cyruz10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick samma problem med min Hero för några dagar sedan. Nedre delen på skärmen ballar totalt ur. Ringde till Tele2 support (köpte den från deras webbutik) och tjejen verkade inte det minsta förvånad över mitt problem. Verkar vara ett väldigt vanligt problem.

    Köpte min för 6 månader sen och har tagit extremt bra hand om den. Har t.o.m. köpt en Nalle Puh strumpa åt den! :)
     
  13. sternradio

    sternradio Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag köpte min telefon begagnad och enligt säljaren så hade den inte varit rootad...
    Men hur som helst, jag hade bestämt för mig att det stod "Fast programvara: 1.6" i "Om telefonen", men jag måste ha misstagit mig då. Mycket märkligt! :ehm:
     
  14. drgregur

    drgregur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min lur idag, lämnade in den i måndags. Och de bytte skärm och front. och än så länge verkar skärmen funka bra. Skönt att ha en helt ny front när man ska sälja den snart :)
     
  15. Jerka

    Jerka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag fick tillbaka min för någon dag sedan. Anovo har bytt front och skärm.
    Fungerar väldigt fint nu.
     
  16. Hyppe

    Hyppe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    var det formaterad?
     
  17. MrBase

    MrBase Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Suck jag har exakt samma problem, då är det bara att skicka in den:( hur ska jag leva utan den nu i flera dagar.
    Måste dock säga att det är konstigt att alla verkar fått problemet samtidigt , nästan man kan misstänka något virus. Mina problem kom efter jag installerat WaveSecure, hjälper dock inte att avinstallera det :(
     
  18. kola

    kola Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha, så var man en i mängden med trasig skärm. Ingen respons nedersta centimetern och tryck på vissa delar av skärmen registreras som tryck på nederdelen. Idag började den trycka av sig själv också :P Add-knappen i sense stod och blinkade lite som den ville som om någon tryckte där upprepade gånger. Köpte min ganska tidigt också på telia i stockholm. Känns som det blir ytterligare ett besök där i veckan. Återställning hjälpte inte iaf.
     
  19. LoneDog

    LoneDog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  20. Demus

    Demus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Åkt på detta jag me.
    Jag maila HTC support och fick följande svar tbx.


    New Response From [ Evelina (Nordics Support (Tech)) ]
    Hej Martin

    Tack för att du kontaktar HTC.
    Det låter som din telefon har fått lite problem med sin softvara. Detta kan lösas på två sätt.
    1. Du gör en återställning på telefonen och se om felet fortfarande kvarstår. Detta innebär att du återställer telefonen till fabriksåterställningar och eventuell bugg med telefonen kommer då att försvinna.
    Såhär gör du för att göra en återställning på din telefon:
    1. Ta ut batteriet och sätt det tillbaka in igen.
    2. Tryck och håll ner hem-knappen (den med ett hus på), tryck sedan på power-knappen en gång
    3. Du ska då få upp en gul varningstriangel på datorn.
    4. Tryck du på hem-knappen och power-knappen en gång samtidigt.
    5. Nu ska du få upp en meny, välj "wipe data/ factory reset".
    6. I nästa meny, välj "reboot system

    Försvinner inte felet då, indikerar det på att det kan vara något fel med hårdvaran i telefonen.
    Då behöver du sända in din telefon för reparation.


    Ska jag återställa telefonen som enligt guiden hon skrev? Eller ska jag bara ta o köra via HTC sync?
    Jag kör för övrigt rootad med Senshero 1.6

    Tacksam för svar.