Fråga: Varför lämnar apparna och köras när jag har använt dem?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av cutejessika, 22 nov 2012.

  1. cutejessika

    cutejessika Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis köpt min telefon så ni får ursäkta mina dumma frågor! :o

    Alltid när jag har varit inne på någon app (facebook, spelat spel osv) lämnar appen och köras när jag avslutar programmet.

    Om jag går in på inställningar -> program -> körs så finns alla apparna jag öppnat där, jag måste gå in på varje app enskilt för att stoppa dem.

    Ska det vara så? Eller tar det ens energi när apparna körs? :o
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 937
    Mottagna gillanden:
    7 926
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De stänger ner sig själv när de behöver stängas ner. Du kan också "dra bort" en så om du håller in hemknappen ett tag. Swipea då åt höger eller vänster :)
     
  3. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    De flesta appar funkar utan problem. Dom fattar liksom att dom ska stängas ner när dom inte längre är i fokus. Men det finns undantag. Exempelvis Facebook appen har en tendens att småstrula. Ett sätt att stänga ner appar är att ha som vana att "backa ur" apparna. Gör man så, så undviker man vissa problem som kan uppstå i dåliga appar.

    Generellt sett ska de inte behövas men som sagt vissa är dåligt skrivna och strular.
     
  4. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    en app som inte har någon aktiv process igång (dvs en app som inte är dåligt gjord) drar ingen ström när den bara ligger i minnet och inte gör någonting. android är gjort så för att det drar ström att öppna och stänga appar, bättre då att ha dem öppna i bakgrunden. så att ha dem igång i bakgrunden är i teorin bra för batteritiden. men aktiva processer i bakgrunden drar förstås ström (väderuppdateringar, musikspelare etc etc). Och så har vi de buggiga programmen som hakar upp sig och ligger och jobbar med osynliga bakgrundsprocesser, och dem gör man bäst i att avinstallera.