Problem: Fick väldigt dålig batteritid när jag bytade operatör

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Joww, 23 nov 2012.

  1. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    En liten fråga. Jag har en Note2 4G. När jag bytade från Halebop till Tele2 så fick jag 5 gånger högre batteriförbrukning. Jag har kört bägge operatörerna med 4G. Är det någon som har märkt något liknade?. Detta är första dagen jag kör Tele2. Jag har försökt att starta om den, men det verkar inte hjälpa.

    Jag brukar ha mellan 40% och 60% kvar på kvällen och då är det ibland med ganska mycket användande. Idag med Tele2 som operatör så har jag jag 48% batteri kvar efter 7 timmar och då är det med ett väldigt sparsamt användande.

    Finns det någon app som man kan se vad för något som drar ström? För i den vanliga batteristatestiken ser det ut som vanligt. Allt drar ungefär lika mycket %mässigt som det grukar. Men linjen där man ser totalförburkningen som brukar vara ganska slät ser ut som en störtloppsbacke.....

    Är tacksam för tips.
     
  2. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag kör Tele2, och har gjort hela tiden med note 2an.. Kollar man på signalrutan brukar den vara mestadels gul, men märker inte av dåliga hastigheter eller hög batteriförbrukning märkligt nog.

    Jag blev tipsad om appen better batterystats (finns på playstore, eller xda för gratis nedladdning).. Reder inte riktigt ut den dock, finns säkert andra här på forumet som kan ge andra tips eller hjälpa dig om du inte heller reder ut den.
     
  3. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack, ska titta på den. Men du brukar inte ha några problem med att få batteriet till att räcka?
     
  4. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Nej jag har inte haft problem.. De gånger jag har sett notifikationen om att sätta i laddaren har jag haft telefonen med mig hela dagen, utan strömsparläge, i princip alla funktioner igång (som drar kräm), LTE, 90% ljusstyrka, lyssnat på spotify, surfat, facebookat, mailat och sånt jag vanligtvis gör med luren och sedan spelat och kollat film i ganska många timmar på kvällen. Har dock wifi hemma och i skolan.

    Även om rutan kommer upp, så är det när jag redan ligger i sängen och spelar/kollar youtube eller något och då är där gott om kräm kvar för den lilla tiden som är kvar innan jag somnar.
     
  5. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Låter ju bra. Så var det för mig innan jag bytade till tele2. Får hoppas att det löser sig.
     
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

  7. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja, men jag tror inte att det är det. Inte att den ska dra 5 gånger då mycket. Idag var telefonen helt slut kl 18 och då hade dem varit igång 10 timmar med 1 timme skärmen igång. Dom jag pratar med stim kör tele2 har ungefär samma tider som jag innan jag bytade. Måste vara något annat skit.
     
  8. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    F-n kan inte låta bli. Byta, bytte, böt!
    Sorry!
     
    albino25, Santzia, Jan-Bertil och 4 andra gillar detta.
  9. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Måste vars någon bugg.... Idag efter 15 timmars passning och inför 1 timmes användande så var det 58% kvar. Får fjäll ser hur det utvecklar sig. Tack för tipsen i alla fall.
     
  10. viwa

    viwa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Du kan prova att stänga av fast dormancy. Dock måste du roota telefonen för att det ska gå. Root först sen appen fast dormancy toggle.

    Kan vara så att din förra operatör stödde fast dormancy. Men tele2 gör det inte så då hjälper det att stänga av funktionen.
     
    Last edited: 11 dec 2012
  11. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en total återställning och sen har batteritiden varit som med halebop. Vet inte vad som hände när jag bytade simkort. Men efter återställningen är den som den ska.
     
  12. maloj

    maloj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    också märkt detta 4G äter massor även när man alltid har täckning
     
  13. Withered

    Withered Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2012
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG Nexus 5X 32GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note II
    Jag kan heller inte låta bli. Byta, bytte, bytt.
     
    albino25, Egil, Joww och 1 annan gillar detta.
  14. Jan-Bertil

    Jan-Bertil Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Jadu....inte lätt med stavning i dagens Sverige. Eller "sid-addning" heller, för den delen. :)

    [​IMG]
     
  15. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    I talspråk förekommer dialektalt i stället för bytte, bytt ibland även andra böjningsmönster, såsom böt, bytit och bytade, bytat, men de brukar undvikas i skrift och formellare talspråk då de kan ge ett talspråkligt intryck. I äldre texter kan dock dessa böjningsformer förekomma även i formellare sammanhang.
     
    albino25 gillar detta.
  16. Joww

    Joww Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte själv vad jag gjorde, men batteritiden blev i alla fall dålig. ... :)