Problem: Telefonen fryser, vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sorid, 8 nov 2012.

  1. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Min låser sig en hel del men jag råkar aldrig ut för att den tappar batteri. Det har hänt någon enstaka gång, men inte så att jag kan säga att jag kommer ihåg när det inträffade senast. Har fått för mig att den mest gör det på låg batteri-nivå med och det är sällan jag kommer under 50% på min.

    När den hänger sig så brukar jag låsa skärmen och vänta i 30 sec. Oftast så är den inte helt låst utan tända och släcka går bra. Eventuellt så krashar någon app var på den brukar fungera ok. Annars så håller jag bara inne ström-knappen för att starta om. Ta ur batteriet har jag aldrig behövt göra.
     
  2. benvilio

    benvilio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min har blivit bättre efter att jag avinstallerat Chrome samt inaktiverat automatiskta app-uppdateringar. Testa och se om det blir bättre för er också.
     
  3. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Min flickvän har exakt samma problem med sin S2an, just nu mer än någonsin... Jag har en funderingar, alla ni som har problem, har ni den officiella Facebook-appen installerad?

    Jag vet inte om det är ett sammanträffande, men min flickväns hängningar sköt i höjden när hon installerade den officiella Facebook-appen. Hon körde Friendcaster ett tag och då hade jag i samma veva installerat Neatrom v3.5 på hennes S2, men då hängde sig inte telefonen knappt alls... Jag trodde att det var tack vare byte av rom, men det kan ju vara Facebook-appen som är boven...

    Nu kör hon JB-leaken och officiella Facebook-appen och den hänger sig hela tiden, skall be henne avinstallera Facebook och se om det hjälper!

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att Videospelaren fryser telefonen, detta händer endast när man scrollar upp och ned i fil listan. När den fryser så kommer ett meddelande om att Videospelaren har stoppats efter c 20-30 sek, därefter kommer ibland ett meddelande om att TWlauncher har stoppats. Efter man klickat OK så funkar telefonen normalt igen. Inga problem att se en film på 2 timmar, bara strul när man scrollar. Detta började efter 4.0.4 uppdateringen.

    Någon som har nåt bra tips?? I övrigt funkar SGS2 an perfekt (14 månader gammal nu)
     
  5. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    JAg har också problem med frysningar efter att jag lämnat mobilen inaktiv (kan vara bara 25 min eller ibland över natten) samt att frysningarna drar ut batteriet fortare än normalt - är det relaterat till Facebook lr Browsern alltså??
     
  6. MagnumPI

    MagnumPI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu kört utan minneskort i två dagar och hittills ingen frysning. Fortsätter ett tag till så får vi se. Nån annan som provat det?
     
  7. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag följde detta nu. Får återkomma om ett par dagar och se hur utfallet har blivit.
     
  8. tillsvidare

    tillsvidare Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör utan minneskort sedan ett tag, dock har jag även lagt in den läckta 4.1.2, men upplever mycket mindre låsningar, kanske inga. Har ju som sagt flashat in ny rom också så svårt att säga vad som påverkat.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  9. barbabenny

    barbabenny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har upptäckt att min låser sig nästan uteslutande när jag surfar på Aftonbladets mobilsajt, har fått för mig att det är Facebook-kopplingen som gör det. Någon annan som har samma fenomen?
     
  10. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Min flickväns S2 fryste stup i kvarten, nu har jag formaterat både det interna och externa minneskortet, gjort en fabriksåterställning och kört in senaste Neatrom v4.0. Nu har frysningarna upphört, men jag vet inte vad av allt som hjälpte. :)

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
     
  11. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Problemet verkar ju vara rätt vanligt ändå. Kanske finns det någon lösning på XDA?


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  12. androidbabe

    androidbabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    fryser

    Exakt så . Den fryser väldigt på Aftonbladets hemsida och hemnet .
     
  13. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min fryser efter jag lämnat den i standby - då går den inte att stata förrän men dampat loss på on-knappen ett par gånger/sekunder. Sen när den startar igen så har batteriet drainats. Jag har provat avinstallera Facebook och SD-kort utan framgång..

    Helt ny S2:a som kom med 4.0.4 som default som gör det här....sambon har en likadan från annan operatör som fungerarfelfritt (använder dock inte några extra appz).

    Att hennes fungerar utan problem men inte min borde ju peka på att det är nån app som spökar?
     
  14. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Behöver ej vara någon app, kan lika gärna vara USB-problem eller något annat skojsigt! :) Men... Pröva avinstallera Aftonbladet om du har det... Och rensa Cache Partition och Dalvik Cache i Recovery, och annars en fabriksåterställning? :)
     
  15. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Har inte Aftonbladet installerat men hur/var rensar jag cache partition?? rensar man "dalvik cache" i samma läge som när man fabriksåterställer?
     
  16. barbabenny

    barbabenny Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bara för att klargöra så är det inte appen Aftonbladet som strular utan mobilsidan i standardbrowsern, borde inte vara någon skillnad tycker jag men appen fungerar för mig.
     
  17. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Rensa Cache Partition och Dalvik Cache gör du genom att stänga av mobilen och gå in i Recovery-läge. Recovery-läget kommer du in i genom att hålla in "Volym upp + Hemknappen + Powerknappen" tills du kommer in i en meny där du bland annat kan "Wipe Cache Partition". Dalvik Cache finns under "Advanced" (kan dock inte lova att det finns på Stock-rom som jag antar att du har, det kanske bara är på customs)...

    Pröva det först, och reboota telefonen, annars kanske det är fabriksåterställning som gäller! Fabriksåterställning kan du göra via Recovery eller mobilens vanliga "inställnings-meny"!

    Okej, hade bara för mig någonstans i bakhuvudet att nånting med aftonbladet strular, tack för klargörandet! :)
     
  18. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Som jag tidigare skrev i en annan tråd hade jag samma problem. Jag lämnade in den då detta skedde två gånger. Detta gick på garantin även fast jag hade en kernel.
     
  19. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade du det här problemet med att den inte gick att väcka ur standby, som jag har? Så du fick byta ut 2 st innan den 3:e fungerade?! O_o
     
  20. cutejessika

    cutejessika Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem med min 4 dagar gamla galaxy s 2! två gånger har den inte gått att väcka ur standby, jag har fått plocka ut batteriet. :neutral:
    Vad gjorde de åt din telefon?