En fråga om språket i Desire (IT/SV)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Tyrranic, 27 apr 2010.

  1. Tyrranic

    Tyrranic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej kära vänner!

    Om jag skapar en tråd nu som liknar någon annan fråga så ber jag om ursäkt!

    Har ett litet problem. Jag är dundersugen på att köpa en Desire och funderar på vart man ska göra det. Egentligen spelar det ingen roll vart ifrån jag köper den, utan det problem jag upplever är språket på telefonen.

    Jag bor just nu i Italien och vill därför inte köpa en Italiensk version av denna mobil, främst för att undvika att få detta språk i min lur. Jag undrar därför om någon av er har något tips på hur jag kan göra? Jag har tittat runt på diverse hemsidor och inga verkar frakta till Italien med det svenska språket. Inte har jag heller hittat någon "update" på HTC's hemsida där man kan flasha mobilen och byta språk genom "ROM'en".

    Kommer en update att komma snart?
    Kan man kanske byta många språk i mobilen? Om ja, Kan jag eventuellt då byta till engelska (som bör vara standard och finnas) och sedan invänta en flash-update?

    Jag läste om Morelocale 2 men om jag har uppfattat det rätt så ändrar den endast språket till det land jag befinner mig i? Jag kommer alltså att stanna i Italien ett bra tag och vill ha svenska. Går detta kanske att ställa in permanent i Morelocale 2?

    Evigt tacksam för er hjälp!

    Mvh Tyrranic
     
  2. shcizo

    shcizo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du lär ju kunna ställa om den till Engelska alla gånger. Det är i alla fall vad jag gjort. Den svenska översättningen är rätt tattig om du frågar mig :).
     
  3. Tyrranic

    Tyrranic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittade några italienska sidor där det stod att det endast fanns Desire-versioner med språken Engelska/Franska tillgängliga i Italien, men det låter dock lite skumt. Visst skulle jag kunna använda den Engelska versionen men det känns ändå bra mycket skönare att ha svenska menyer och kunna hitta inställningarna genom det svenska språket. Ska ta mig en tankestund över detta inatt. :)