Problem: Ingen 3g i luren?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av maua76, 25 nov 2012.

  1. maua76

    maua76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Ny här. Har läst runt ett tag men nu skulle jag vilja ha lite hjälp.

    Har en sensation som är ett år. Det verkar inte som att den kan ta emot 3g? Jag har aldrig sett en annan symbol än "E" i displayen (EDGE alltså) Går jag in i "om"menyn står också EDGE som nuvarande hastighet. Jag har noterat detta vaje gång jag titat på luren senaste månaderna. Aldrig 3g. Om jag låser till endast WCDMA i inställningar får jag ingen nätverksanslutning alls.
    Enligt tele2 ser allt ut som det ska. Jag har gjort en fabriksåterställning på luren.
    Är det bara att skicka in för lagning eller har någon tips på vad som kan vara fel?
     
  2. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Du kanske inte har 3g täckning där du är? Testat utomhus och på annan plats? Har du ett 3g simkort?
     
  3. maua76

    maua76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ehmm, jo, jag har bytt plats på mig själv de senaste 12 månaderna några gånger.
    Om tele2 har sålt på mig ett surfabb utan 3g och utan att egentligen ha aktiverat 3g, men sen säger att allt ser normalt ut när jag frågar så är det väl närmast polisen man ska kontakta gissar jag.

    Jag må vara ny på forumet men jag är inte 12 år så några mer initierade svar mottages tacksamt?
     
  4. Thankyoumr

    Thankyoumr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Samsung Galaxy A71

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy A71
    kan säga att tele2/comviqs 3g nät har varit galet ostabilt för mig ett bra tag nu 2 månader tror jag, kör viserligen mobilt bredband men har haft stora problem att ens komma ut på deras nät så behöver inte vara din mobil som är felet
     
  5. maua76

    maua76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tog tag i saken ordentligt idag. Testade med tjejens mobil och det funkade inte i hennes heller. Däremot så fick jag in 3g med hennes sim i min lur. Talade med Tele2 och deras teori var att mitt sim-kort var trasigt. Dom har skickat ett nytt. Hoppas att det är detta. Det hade varit smidigt!