Diskussion: Tillbehörstråden för Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av ElecTriX, 31 okt 2012.

  1. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Jo detdär var ingen höjdare.

    "But back to these two cracked backs – both of which cracked without a drop. Let me say that again – both the Optimus G and Nexus 4 cracked in my possession without ever dropping them. You know what did it? Setting them down gently onto my room temperature stone countertop. That’s it. The temperature change after it went from my warm hand to a room temperature countertop was apparently enough to split both devices’ glass backs almost directly down the middle. To think, that deciding whether or not my device is going to crack just by laying it down gently, is something my mind doesn’t even want to entertain. But that’s where I’ll be should I decide that I want a Nexus 4 that no longer looks this way.

    It’s not just me, either. Take a tour through your various Android forums and you’ll find reports left and right of scratches and cracks. Most of these reports also include lines like “I don’t know how it happened, I’ve been super careful with it” and “I pulled it out of my pocket and noticed a crack.”


    Men jag vägrar ändå skaffa ett skal, det ser för jävla nördigt och fult ut och vad är vitsen med att vara rädd om baksidan om man alltid gömmer den i ett skal?! Hoppas de kommer med en vettig utbytbar baksida i plast eller aluminium.
     
  2. Pexer

    Pexer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Amen! :)
     
  3. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Håller faktiskt med.
    Jag tror faktiskt inte att någon tycker att skyddskalen är snygga, visst bumpern är ganska så najjs, men gillar inte heller hur mobilen känns med ett skal på.
    Man tappar den exklusiva känslan kan jag tycka.o_O
     
  4. SALVETA

    SALVETA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jag har hardflexicase eller vad det heter på min Desire idag och det är perfekt när det gäller att skydda telefonen, tycker dessutom att det blir behagligare att hålla i både storleksmässigt och ytan. MEN det som stör lite är att det är svårt att komma från utsidan och in på skärmen eftersom skalet ligger högre upp än skärmen (även om den inte ligger på skärmen) jag tänker främst på snabbmenyn i browsern som man aktiverar med labs (riktigt smart funktion likt kameramenyn på n4). Eftersom n4 har rundade kanter tänker jag att detta problemet kanske kan bli ännu värre med ett skal/bumper, speciellt när jag tror att vi kommer få se mer av denna typen av menyer eftersom de funkar så bra och verkar vara kritikerrosade. Någon som läst eller har några erfarenheter av detta?
     
  5. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Baksida i aluminium är guld. Skulle gärna offra den "trådlösa" laddningen bara för att få metall ist. för glas.
     
  6. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hoppas också det dyker upp en baksida i annat material som tål lite mera så som aluminium som du nämner. Tycker även det ser bättre ut och ger en kvalitet känsla också.

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  7. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Tror absolut det kommer att komma, men inte än på ett tag. :D
     
  8. sailor67

    sailor67 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nja. Aluminium är nog inte så bra om man vill ha god mottagning ;)
    Personligen skulle jag uppskatta en tunn gummiliknande duk av god kvalité
     
  9. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Det bästa egentligen skulle ju vart om LG hade haft hårdare plast, eller iafall ja som ser ut som glas på baksidamn, tror alla hade varit positiva till det också.
    Men å andra sidan är ju glas lite exklusivare men ack så dåligt mot skador.
     
  10. IronMaiden

    IronMaiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kanske inte, men grymt snyggt är det! Där där med en gummiliknande duk är faktiskt inte helt fel, om du tänker lite åt det där hållet som HTC 8X har, för det materialet är otroligt skönt att hålla i tycker jag.
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Finns det några fodral som passar Nexus 4 på svenska marknaden än? Jag vill ha ett fodral som Adifone MyBook men antar att det inte finns. Finns det något liknande?
     
  12. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
  13. Droid55

    Droid55 Guest

  14. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Mjo det är lite brist på marknaden idag, men det kommer ju garanterat komma fler med tiden.. Såg även att den säljaren inte skickar utanför US.
     
  15. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Detdär är lite av det fulaste man kan sätta på en mobil... :cry:
     
  16. Droid55

    Droid55 Guest

    Det tror jag också. Nexus 4 är ju ny på marknaden men hoppas det inte tar allt för lång tid innan ett passande fodral dyker upp. Snyggast fodralet jag har sett hittills är Twelve South BookBook för iPhone 4/4S men saknar hål för kameran. Twelve South har även likadana fodral till MacBook.
     
  17. Droid55

    Droid55 Guest

    Jättehäftiga ju! :D Jag tycker Nexus 4 är fin som den är men jag känner mig ändå mer bekväm med att ha den i ett fodral.
     
  18. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Zagg. Com har ju skins som dom kallar de.. Finns ju galet många olika mönster och om jag inte minns fel så kan man designa egna motiv.. Hade sådan till iPhone 3gs och de va inte svårt att få runt kanter och liknande utan att de blev flikar.. Har inte läst igenom hela tråden så kanske upprepar mig men tänkte att de är bättre att säga de två gånger än inte alls..

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  19. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Men då kan du knappt använda mobilen? Hur smidigt är det att dra upp dendär besten för att snabbt kolla något?
     
  20. Droid55

    Droid55 Guest

    Haha, jag vet en som har ett liknande fodral och det ser inte det minsta osmidigt ut. Tvärtom.