Problem: Note 2 4G tar ej laddning längre!

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Zeke70, 29 nov 2012.

  1. Zeke70

    Zeke70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Säg den lycka som varar, min Note 2:a 4G har flippat ur och tar ej laddning längre - men om vi tar det från början.

    I går kväll satte jag den på laddning - på morgonen när jag vaknade var laddningen på 100%, jag noterade att telefonen var varm i övre vänstra hörnet.
    kollade batteritempen och den låg på 44 grader - men men telefoner brukar ju bli varma under laddning.
    Noterade även och var imponerad över att den visade på 4G med 3 "pinnar" på skalan.

    Efter detta satte jag undan mobilen och åkte på jobbet. Väl på jobbet polckade jag fram den igen och kände då att den fortfarande var lika varm i övre vänstra hörnet samt att den fortfarande visade på 4G med 3 pinnar i skalan - alltså den måste ha hakat upp sig under natten när den var på laddning och att den försökt söka efter 4G nät med full syra så den "fastnat"

    Jag fick igång telefonen igen efter att jag valt bort LTE nätet, valt in flygläget samt startat om telefonen - varpå den fungerade normalt igen.

    Men nu på kvällen när jag skulle sätta den på laddning igen flippa den ur totalt med snurrande menyer samt att den EJ tog emot laddning.
    Det hjälpte inte att göra en systemåterställning - samma skit, så något har alltså brunnit i hårdvaran.

    Slutsats: Mitt tips till er med Note 2 4G varianten är att ni väljer bort LTE-nätet innan ni sätter telefonen på laddning så inget händer!
    Är de det här som är Samsungkvalitet så vete fan om man ska ta en ny......
     
  2. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Verkar skumt. Prova en fabriksåterställning, fungerar inte det så få den utbytt.

    Inte hört om problemet tidigare, och jag har alltid 4g på när jag laddar utan problem. Om det är detta som är samsungkvalitet? Ptja, vad ska man säga, oavsett märke finns det enheter med fel på. Detta är inget generellt fel, vill man reservera sig till 100% mot att inte få en felaktig enhet gör man nog bäst i att inte köpa någon alls och jag upplever/uppfattar att samsung har välfungerande kontroller och god kvalitet i förhållande till andra telefontillverkare.
     
  3. Zeke70

    Zeke70 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fabriksåterställning jodå en sådan gjorde jag (skrev system......).

    Jaja nu sitter man här med Note 2 4G 2.0 - bara och börja om från början då, men jag kommer iaf i fortsättningen ladda med LTE avstängt då ett som är säkert.......