Fråga: Ställa grundvärde av skärmljus i autoläge?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av +46247, 28 nov 2012.

  1. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det möjligt att ställa grundvärdet för skärmljuset i autoläge när man kör Sense så att grundvärdet blir högre eller lägre men ändå justeras automatiskt utifrån hur ljusförhållandena ändras?
     
  2. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Nej inte utan root!
     
  3. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om jag förstår dig rätt låter det som att custom auto brightness skulle göra vad du är ute efter. Där kan man köra autoläge via sensorn men själv välja ljusstyrka för de olika nivåerna.
     
  4. +46247

    +46247 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OK, gissar att det är en app? Skumt att inte android sneglar lite mer på iOS, de har trots allt en del bra grejer som troligen inte är patenterade och som skulle kunna stjälas rakt av. Personligen tycker jag att skärmen i autoläget är för ljus 95% av tiden och drar därmed onödig ström.

    Kollade in appen och den gör det den ska men den är för avancerad. Räcker ju med en checkbox för auto och en slider för grundvärdet. Vet inte om jag pallar att konfigurera den där.
     
    Last edited: 30 nov 2012
  5. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Håller med, surfar man i ett mörkt rum blir man bländad av ljusa hemsidor...
     
  6. bananapa

    bananapa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder en av alla i mängden som heter "brightness widget". Jag gillar just denna för att den bara har tre nivåer; lägsta, högsta och auto. Tycker att de andra som finns (som jag har tittat på) är jobbiga, med typ 8 nivåer, eller att man får upp ett app där man ställer in ljusstyrkan. Hela poängen är ju att det ska gå snabbt. Lägsta ljusstyrkan fungerar faktiskt väldigt bra nu i vintermörkret, och kommer nog räcka ett par månader framåt. Och så byter man ju till auto vid behov naturligtvis :).

    Finns här:
    https://play.google.com/store/apps/...droid.settingBrightness&feature=search_result

    Hade ju varit mer najs med en widget med slider och en toggle-knapp för auto, men har inte hittat någon sådan än.

    edit: Hittade precis den här nu på liknande appar, verkar vara en plusknapp för att öka styrkan, en minusknapp för att minska och en toggle auto-knapp. Vet dock inte om den fungerar:
    https://play.google.com/store/apps/...29tLmxvbm8ud2lkZ2V0LmJyaWdodG5lc3Nub2F1dG8iXQ..
     
    Last edited: 30 nov 2012
  7. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Då finns det nog olika versioner av appen, för den jag har är väldigt enkel med möjlighet att göra den mer avancerad via settings.
    Man har en linje som visar hur ljust det är och där under ställer man in skärmens ljusstyrka för respektive nivå. Tog mig 1 min.
    Förbättrade batteritiden med runt en timma.
     
  8. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Men länka till den istället för att låta folk gissa sig fram.

    via TT2 on HOX
     
  9. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har redan skrivit vad den heter. Laddade hem den från Google play bara. Verkar inte finnas någon nyare version än den jag använder dock, så det är nog vi som har olika uppfattningar om den helt enkelt :-)
     
    Last edited: 30 nov 2012
  10. PiZZaMaN

    PiZZaMaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen. Ska kolla igenom apparna och se om jag hittar något vettigt. Har länge tänkt att göra en egen tråd/söka då det är ett stort problem. Trots bäcksvart sovrum är ljusstyrkan inte på det lägsta när man kör autoläget och man får ligga och kisa. Synd att det inte finns någon inbyggs funktion för att justera =/