Problem: Problem med att ladda/ hitta homescreen?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Bo Ashi, 30 nov 2012.

  1. Bo Ashi

    Bo Ashi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag skaffade mig en HTC One X för två månader sedan och är mycket nöjd, men speciellt eftersom jag tidigare hade en sliten HTC Smart, men så det är skönt med en riktig smartphone.

    Dock har jag fått lite problem med den, men och tänker att det var hit jag skulle rikta mig, men har googlat och sökt men inte hittat något liknande. När jag trycker på "hem" knappen laggar telefonen, och den meddelar att den "laddar" homescreen. Detta tar ett antal sekunder, men att den behöver ladda om det och starta om widgets var tredje eller fjärde gången jag vill ta mig till homescreen håller inte. Detta började för några veckor sedan, och har ökat sedan dess. Har försökt dra ner på widgets och göra det lättare, men det hjälper inte!

    Har någon haft det problemet eller vet något jag kan testa?
     
  2. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Jag vet inte varför du har det problemet, men testa en annan launcher.
    Själv kör jag Nova Launcher, som är väldigt snabb och hyfsat konfigurerbar.
    Hämtas gratis på Play.

    Testa det. Om du fortfarande har problem är säkert något vajsing med minnet.
    Men det kan jag inte säga med säkerhet och vet inte hur du skall åtgända det. Eventuellt kan du flasha in ett rom med en annan minneskonfigurering.
     
  3. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
  4. Bo Ashi

    Bo Ashi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen och tipsen! Jag gick igenom tråden som Arvesen tipsade om och hittade mycket matnyttigt där! Laddade ner Android assistent, rensade bland cache och appar, startade om telefonen och nu verkar det gå betydligt snabbare. So far har jag inte märkt av att det har gått långsamt eller behöver ladda, ta i trä!

    Tack igen för tipsen!
     
  5. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    När jag körde sense gick det inte att köra launchern en hel dag utan att den inte startade om. Även med Android assistant som jag alltid installerar, det går bättre när den står på auto boost men nån gång per dag brukar det starta om, beror också på mycket man använder telefonen.