Fråga: Samsungs 4g problem.

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Pigoo, 29 nov 2012.

  1. Pigoo

    Pigoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Angående problemen med 4g som Samsung har med sina mobiler, att mobilen tappar datatäckning, och ibland även nättäckning när man har mobilen inställd på 4g. Galaxy S2 4g, och nu Galaxy S3 4g. Det börjar rulla ut fler och fler 4g mobiler på marknaden. Nån som vet om dom andra märkena har liknande problem som Samsung har?

    För Samsung skyller på operatörerna i denna fråga.
     
  2. exciter

    exciter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tele2 har gått ut med info till sina återförsäljare att det är mobilnätet (framförallt i Sthlms området) som har problem för tillfället och inte mobilerna.
    Och att man skall informera kunderna om detta. Detta gäller SGS3 4G och Note 2 4G.

    När det gäller SGS2 LTE så var det mobilen som var problemet (Samsung byter alla mot SGS3 vid service)

    Hur det ser ut med Telia vet jag inte
     
  3. Hanneskaka

    Hanneskaka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var på Telia för 30 min sen och frågade, enligt försäljaren visste dom inte om det var nätet eller telefonen det var fel på.
     
  4. knobe

    knobe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta problem har upphört för mej dom senaste två dagarna. Förut var det kanske upp mot 10gg på en dag, nu har det inte skett på över 48 timmar. Halebop/Gävle.
     
  5. rörmokarn

    rörmokarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2012
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Där har vi kanske förklaringen då!

    Min funkade utmärkt fram till förra fredagen, då den började tappa 4G-nätet och endast köra 3G (ibland kvar på LTE utan datatrafik). En sak jag tyckte var väldigt skumt är att den av sig själv ställde in sig på "WCDMA Preferred" i Phone Info appen, någon som kan förklara detta?

    främst i solna-området problemen inträffar
     
  6. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!

    Mycket bra läsning där ... tackar för info. Har du någon officiell information ? När gick de ut med sådan info samt hur vet vi att samsung byter ut s II LTE mot S3???

    Blir det i så fall vanliga S3 eller S3 LTE varianten ?


    MVH
     
  7. obducat

    obducat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag har precis fått en Samsung S3 4G som är en Telia variant. Jag har Tele2 som operatör och jag trodde då att trots att telefonen är köpt hos Telia så borde man kunna använda telefonen med Tele2 men när jag har telefonen inställd på AUTU dvs den söker själv bästa teckning så ser man först att den hittar 3G, sedan H+ och sist så dör den. Tappar nätet helt och jag kan varken surfa eller ringa. Sätter jag telefonen på endast WCDMCA så fungerar den utmärkt. Problemet är att då kommer jag ju tappa nätet helt ifall 3G saknas där jag är trots GSM finns.

    Eftersom min första dag med telefonen var igår och jag ringer till Tele2 som bekräftar att de har problem med LTE och Samsung så undrar jag: Beror detta fel jag beskriver på problemet i Tele2s nät eller beror det på att jag har Tele2 på en 4G telefon ämnad för Telia?

    Jag trodde som sagt att man kunde använda telefonen med Tele2 även om jag då kanske inte skulle få 4G fullt ut eller inte alls. Men inte att den skulle tappa nät helt och göra telefonen värdelös i mitt fall.

    Någon som vet?
     
  8. Ralle77

    Ralle77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Var har du hört att Samsung byter ut all SGS2 LTE mot S3?
    Skulle gärna byta min mot en S3:a.

    Hade min inne på service hos Brightpoint för 2 veckor sedan pga av tappad täckning och missade samtal.
    Fick tillbaka den uppdaterad till ICS utan någon annan åtgärd.
     
    Last edited: 30 nov 2012
  9. docky34

    docky34 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har varit inne på elgiganten där jag köpte min sII LTE och de kommer att byta ut den mot en viss kostnad. S II LTE kostar enligt de 4495 SEK idag och för de pengarna kan du ta vilken telefon du vill men dy måste betala mellanskillnaden (om man tar att s 3 LTE kostar 5490 på elgiganten så lönar det sig nästan inte )
     
  10. hirter

    hirter Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej obducat
    anledningen är att det finns två varianter av S3 LTE:
    GT-I9305 (Telia och Tre för LTE Banden 800-1800-2600 MHz)
    GT-I9305N (Tele2 och Telenor för LTE Banden 900-1800-2600 MHz)

    Det är anledningen att en "Telia" lur fungerar halvdant på Tele2

    /hirter
     
  11. exciter

    exciter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Infon om nätfelet är direkt från Tele2(kom tidigare i veckan) traska in på en tele2 butik så ska du få samma info.

    När det gäller utbyte av SGS2 LTE så görs det iaf via Anovo(nu mera kallade Regenersis) Varit med om utbyte vi första service men vanligast vid tredje servicen.(ökat mer den senaste tiden) Felet som varit då är att kunden inte kan ta emot samtal. Detta för att "handovern" från 4G till 3G/GSM inte fungerar korrekt på den telefonen.

    Kunden får i dessa fall en "vanlig" SGS3 i random färg.

    Detta med att SGS2 LTE byts ut tror jag inte Samsung har gått ut med officiellt till kunder. Men när jag senast stötte på Samsung representanter så bad dom iaf om ursäkt för fiaskot med SGS2 LTE.

    Ralle77 Har brightpoint ens ett servicecenter? Om jag inte är helt ute och cycklar så har dom bara ett "Apple Screeningcenter" Fick du någon service order som visar utfört arbete när du fick tillbaka telefonen?

    Har ni problem med SGS2 LTE hör av er till er återförsäljare och hävda Reklamation pga att varan ej kan leverera det som lovades vi köptillfället. Då kanske ni kan slippa skicka in den tre gånger på service innan dom byter ut den.
    Kan inte tänka mig att det finns någon återförsäljare i Sverige som inte känner till alla problemen med SGS2 LTE.