Fråga: 240 DPI på Note II?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av AVR4000, 3 okt 2012.

  1. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Då kan jag meddela att det slutligen blivit en Note II för min del med. Detta trots min andra tråd.;)

    Det som ändrade förutsättningarna var då det slutligen dels blev CM-stöd, dels PA-stöd för den samtidigt som jag vid prov av N7100 kunde konstatera avsevärt bättre textskärpa än den Sprint-Note II jag provat innan.

    Så mina gamla invändningar fölll bort som väl var.

    Nu kör jag BatteryPlus 240 DPI. Jag har provat några 4.1.2-ROMar inkl Paranoid Android men av någon anledning har stabiliteten inte varit vad den borde. Mycket spontana omstarter o.dyl, vilket jag generellt sluppit med BatteryPlus.

    Nu finns ju som väl är utmärkta 240 DPI-moddar ute och så fort det finns en nyare version än DLJ2 ute får det bli en uppdatering.

    Slutligen finns JellyBam som är en mycket intressant ROM, detta då den som första ROM faktiskt inkluderar S-Memo och S-Planner ihop med PA Settings. Det finns tydligen en del buggar kvar men så fort de fixats lär det bli den för min del.

    Note II i 240 DPI fungerar bra och det är ingen tvekan om att det är vad som krävs för att den skall lyfta.

    Min gamla N7000 som jag överlåtit kör jag för tillfället i 280 DPI, en kompromiss som också fungerar bra.
     
  2. Thomas

    Thomas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hehe... visste väl att AVR inte skulle kunna hålla sig :P

    Jag har sett att vissa "ROM-kockar" envisas med att undervolta sina ROM:ar... batterivinsten blir minimal men man lyckas med att göra luren instabil. Riktiga klantarsel imho.

    Kul att du tog steget att skaffa en 2:a AVR... låt oss veta om du hittar en bra 240-lösning till 2:an... har du testat kvaddes sätt? Att köra in Revolution HD samt några separata moddar??

    /Thomas
     
  3. paccy

    paccy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  4. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag kör för tillfället BatteryPlus 240 DPI men är inne på att flasha CrashROM 3.1 senare, den har ju fått en smidig paketering av Bala_Gamers 240 DPI-moddar. Det står mellan den och ev Omega 7.2.

    Då jag av någon anledning upplevt instabilitet i diverse ROMar då jag återställt mina Titaniumbackuper från N7000 har jag raderat dem och gjort nya.

    Det jag testat har visat att 240 DPI fungerar bra, framförallt med 4.1.2-versionerna av Bala_Gamers moddade program. Det jag dock gärna skulle se är en modd identisk med Kingdroid: nämligen tabletlayout i inställningarna. Det saknar jag från N7000-tiden.

    Det är ju så att i nyare versioner av Kingdroid Notemania (7.4 bl.a) för N7000 finns en 240 DPI-modd som just ger tabletläge i inställningarna. Jag håller ögonen på hur det blir med den ROMen och det finns en 1.0 ute för Note II, dock känns det som att utvecklingen ännu inte riktigt kommit igång, å andra sidan antar jag att de väntar på en officiell uppdatering från Samsung snarare än att bygga en ROM på LJ2-läckan.

    Idealet hade varit att någon lyckades extrahera PA Settings från Paranoid Android och integrera dessa i en TW-ROM.

    Jag får se när jag flashar in en ny ROM, Crash 3.1 ligger dock bra till som det ser ut.
     
    Last edited: 2 dec 2012