Tips: Ska testa N4, något ni vill att jag ska kolla upp?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av chrippe7, 5 nov 2012.

  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Som sagt, om någonting så borde det vara tvärtom då telefonen stänger av sig själv pga att den blir överhettad och då laddning bidrar med ökad temperatur så bör telefonen med laddare i bli mer benägen att nå överhettning -> reboot.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    marulk gillar detta.
  2. scrappy

    scrappy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z1 compact
    Kan kanske vara så att när den belastas så hårt så går det mindre ström till laddning och då blir det inte lika varmt.
     
  3. PickePock

    PickePock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tack

    Chrippe

    Stort tack så här långt. Otroligt att du orkar.

    En bra IRL-test skulle kunna vara att kör t.ex. AB-Startwars en halvtimme för att se hur det fungerar framförallt med nedklockning och givetvis värme. Har du tid med detta vore jag tacksam. :)
     
    marulk gillar detta.
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det låter logiskt. Stort tack för testet! Skulle uppskatta om du gjorde om testet utan laddaren när du har tid :)
     
  5. Taxas

    Taxas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    men nexus 4 original klock är på 1,5 ghz och den klockar ner sig redan vid 37 grader. Not good om du frågar mig. Kan inte du kolla när den gör de på din nexus 4?

    För övrigt tack för testet och information :D
     
  6. donnie

    donnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har kört samma test som Swedroid gjorde på två andra telefoner, lite för att se hur dessa beter sig. Jag tror generellt inte att man ska lägga för stor vikt på syntetiska benchmarks då dessa sällan speglar real-life scenario.

    [​IMG]

    Värt att anmärka att den första telefonen, en Galaxy SII, throttlade redan efter 2 minuter från 1200MHz (standard) till 800MHz.

    Den andra telefonen, en nyare Galaxy Note II, throttlade först efter 7 minuter MEN stängde av appen efter 11minuter av testet.
     
    Irlut, bjajjull och marulk gillar detta.
  7. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Samtidigt gör även S3,HOX och säkerligen dom flesta andra telefoner det också. Självklart är det inte bra, men eftersom det verkar vara så på dom flesta lurar så tror jag tyvärr det är något man får ta. Tror dock inte att det är något fel på telefonen.
     
  8. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Tyvärr känns det som att det blivit någon slags häxjakt på N4an pga LG:s tidigare historia vilket jag tycker är väldigt synd då det är en fantastisk mobil. Jag kommer ihåg att SweDroid tagit upp överhettningsproblem med både S3an och HTC One X men då skrev alla "Det fixas i nästa uppdatering" eller "Det är förståeligt" osv, fast med N4an så skriver folk "Just därför LG aldrig skulle få göra Nexusen" eller "Jag kommer inte köpa LG pga detta".
    Jag skulle lätt kunna sätta en slant på att om till exempel Samsung gjort Nexus 4an och den hade haft dessa "överhettningsproblem"(som bara uppvisar sig vid benchmarktester) så hade folk aldrig sagt "Aldrig att jag köper denna, Samsung suger". Känns som att folk letar efter fel på N4an och vill inte erkänna att LG verkligen lyckats med denna mobil vilket jag tycker känns väldigt barnsligt...

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    jnsson och Hund gillar detta.
  9. donnie

    donnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER


    Word!

    Och att mäta temperaturen via batterisensorn kan vara otroligt missvisande då placering av batteri/sensor och avståndet till SOCen varierar från modell till modell. Dessutom så kommer resultaten variera från batteri till batteri då olika batterier har olika kapacitet vid kraftig urladdning.

    Hursomhelst, jag försöker inte vända detta till något positivt för att det är klart att det är mindre bra när en mobil blir varm men åter igen...det här scenariot är EXTREM och kommer förmodligen inte upplevas vid vardagsanvändning. Dessa argument gör att jag fortfarande är intresserad av en N4a.

    P.S. Och glöm inte... En varmare NeXus är forfarande en NeXus!!! :P
     
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Fast samtidigt så är det otroligt många som försvarar N4'an som f*n, om du kollar i kommentarerna till Swedroids artikel.

    Förövrigt så är det väl inte så konstigt att man är misstänksam mot LG?
    De är fortfarande kassa på att uppdatera sina telefoner, 4X har ju skitkass optimering jämfört med One X som dessutom kört JB sedan ett tag i flera länder.
    Så en viss oro för att LG ska faila med Nexus 4 är i allra högsta grad berättigad.
     
  11. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Tycker inte man kan göra en bedömning än helt och hållet. Men man ser ju vilka som är fanboys och vilka som inte är det...fanboysen är inte värda denna telefon ändå så lättast att ignorera kommentarer som "-LG SUGER! ALDRGIIG LG!" (självklart även åt andra hållet till Nexusens fördel).

    Kommer självklart följa detta, men har inte sett många på xda som kommenterat det än och telefonen verkar super i övrigt så. Ser jag inget mer om detta eller att telefoner börjar brinna upp lite nu och då kommer jag definitivt köpa denna såfort första leveransen kommit till Sverige.
     
  12. Arnie

    Arnie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror stenhårt på att det här är en del av "planerat åldrande". Just nu så fungerar telefonen utmärkt, om ett år eller två, när "vanliga belastningar" (Tänk Angry birds 3D, webben med 10x mer JS, osv) närmar sig den där belastningen. Då kommer telefonen kännas slö. Inte för att den blivit sämre, utan för att en vanlig belastning kommer få telefoner i allmänhet att throttla...
     
  13. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Misstänksam mot LG tycker jag man kan vara när det gäller mjukvaruppdateringar, för där har de misslyckats stort på sina tidigare smartphones. Därför blev jag väldigt glad att få höra att LG inte har något med mjukvaran att göra på denna telefon, utan det är google som ska ta hand om det.

    Men när det gäller hårdvaran så hoppas jag att dom inte fuckat upp det, för där har de oftast lyckats bra.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 30 nov 2012
  14. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Hur fungerar luren som mp3 spelare?

    i sgs1 saqtt ett wolfson dac som med supercurio blev enormt bra. I sgs2 satt ett dac från yamaha och det sög, i sgsIII sitter åter wolfson och allt är toppen, lite låg volym i orginal rom inställningar men med root så är de inga problem att höja till tinnitusvarning just as i like it :P .

    har haft en del androider... allt från htc till moterola och tycker de flesta lurar förutom SGS och SGSIII sugit rejält i både ljud kvalité och volym om man jämför med iphone.

    hur är ljud kvallen och volymen i nexusen? vet man vad det sitter för dac?

    pratar så klart med hörlurar anslutna
     
    Last edited: 30 nov 2012
  15. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Javisst är det säkert så, och månlandningen 1969 har aldrig skett, utan det spelades in i en studio ;-)

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    marulk gillar detta.
  16. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T
    Hahah bääst.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  17. Arnie

    Arnie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ni kan ju ändå inte komma ifrån att prestandakrav ökar konstant. Högre krav taxar sämre hårdvara mer. Om två år (om någon använder N4 då) kommer luren säkerligen throttla i många moderna spel och appar samt web. Där har du det, telefonen presterar ännu sämre än vad den borde när den behöver prestandan som bäst. Till råga på allt kommer den att te sig extra slö bredvid en sprillans telefon som visserligen throttlar vid "extrema benchmarks"...
     
  18. BMarkusK

    BMarkusK Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Det är väl ganska självklart att saker slits ut. Ingenting är för evigt. Sen är det svårt att säga hur mkt och hur snabbt det kommer att ske. Bara tiden kan utvisa det.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  19. nihjalm

    nihjalm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det som gör det du skriver extra humoristiskt är att jag på nåt sätt förstår dem som tänker just så om lg. Jag har alltid gjort det med, fast om samsung. Jag är riktigt fördomsfull mot dem. Jag fixar inte att köpa en pryl fån detta företag för det luktar billigt om namnet och hela loggan. Även att jag vet att de glr bra elektronik ( för utom jobbets tv) så står jag inte ut med mitt samsung hat. :sealed:
     
  20. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det där med hat mot varumärken eller upphöjande av varumärken har jag aldrig förstått?

    SGS3 via Tapatalk.