Två kalendrar i en enda app?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Dalarna, 7 dec 2011.

  1. Dalarna

    Dalarna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Letar en kalenderapp som kan visa en privat och en jobbkalender i samma, t.ex. två olika färger som skiljer dom åt eller något liknande.

    Någon som har ett tips?
     
  2. m1kael

    m1kael Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag använder Googles kalender till både privata och arbetsrelaterade saker. Jag skiljer dom åt med hjälp av färgerna man kan ge dom olika kalendrarna. I mitt fall, privata saker är blåa medans arbetsrelaterat är röda. Sedan har jag diverse andra färger till födelsedagar, helgdagar och annat.

    Jag har använt detta upplägg drygt 3 år och det fungerar alldeles utmärkt.

    - Mikael -
     
  3. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Kan inte de flesta göra det? Logga bara in på google via datorn och gör en kalender till. Jag har tex 9 kalendrar i min app
     
  4. Tordan

    Tordan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte om det är detta Dalarna är ute efter, men kan det handla om att sammanställa två/flera datakällor i en kalender? På jobbet sitter jag med Lotus Notes. Notes kan läsa in Googles kalender, men åt andra hållet är det betydligt värre. Eftersom kalender-apparna vad jag vet hämtar data från Googles kalender så blir det knepigt att sammanställa olika datakällor. Som sagt var, jag kanske siktar på fel grej, Dalarna får förtydliga :)
     
  5. mrpink

    mrpink Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har definitivt det problemet du beskriver, notes på jobbet och vill använda Gmail. Du har ingen lösning?

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2