iMito MX1

Diskussion i 'Android TV' startad av qsecofr, 10 nov 2012.

  1. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Nu har inte jag fått hem min (blev iof en uhost2) så har jag läst en hel del om mx1-2, angående tangentbord så är det många som kör med fly mouse tangentbord, mus tangentbord fjärrkontroll allt i ett, finns på ebay och kostar från 20usd inkl frakt (vid buy now)
    Sen har du ju droidmote, en server på din sticka en klient på din telefon (förutsätter att du har en Android lur) så styr du allt via luren/surfplatta.

    Här bland annat kan du få senaste mjukvaran, rootad eller orootad.
    http://www.armtvtech.com/armtvtechforum/viewforum.php?f=78

    Eftersom jag inte kan testa själv så säger jag ta en backup på dina appar (titanium backup) osv om du är orolig för att det ska försvinna sen följer du anvisningarna och uppdaterar din sticka, senaste uppdateringen kom den 19e.
     
  2. mr_tompe

    mr_tompe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Funderar på att ta hem några och sälja i min butik http://everstuff.se undrar hur stort intresset är för denna ?
     
  3. nasstor

    nasstor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick min igår, ihop med en RC11 "air mouse". Har inget att klaga på än så läge. Funkar finfint med youtube, spotify, spela 720p över wifi etc. Har inte testat så mycket annat än så länge. Fick 30Mbps på wifi, dugligt antar jag.
     
  4. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har du lust att förklara hur dessa "air mouses" fungerar? Är de gyro/accelerometerbaserade, eller vad? Funderar på att köpa en minix a1, men hittar ingen demonstration av hur den fungerar.
     
  5. nasstor

    nasstor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gyrobaserad. Fungerar ungefär likadant som en Wii kontroll med skillnaden att den även har ett tangentbord. Då jag inte är någon van Wii användare så känns det inte helt vant att använda den, men det känns inte obekvämt på något sätt. Det finns några youtube klipp på just RC11 vet jag.
     
  6. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Fungerar den här produkten bra för svtplay och surfning?
     
  7. nasstor

    nasstor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har bara provat svtplay i ungefär 1 minut, men det gick bra. Surfning likaså, inga problem.
     
  8. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vad skiljer mellan iMito MX1 och MX2?
    Lägg gärna ut en svensk-videodemo på YT.

    Hur styr ni enheten?
    Vilket tangentbord passar?
     
    Last edited: 29 nov 2012
  9. tjo

    tjo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2012
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur fungerar netflix på denna?? går det att styra den via mobilen enkelt och snyggt?
     
  10. Sheldon Cooper

    Sheldon Cooper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ny firmware ute!
    http://blog.geekbuying.com/index.php/2012/11/30/imito-mx1mx2-new-stock-firmware-release-on-29th-nov/

    "The following rom can work both on MX1 and MX2, we have tested. here is the changelog:

    1 add the soft power off function, so you can power off the device without unplug it each time!

    2 add the Hide toolbar(status bar) function, you can see the following photos, now you are no need to worry can’t do the full screen when you watch movie.

    Also another good news to geekbuying customers only! We have pushed the factory to release a new cell phone control app, like(droidmote), you can use to control the MX1 and MX2 with your android smartphone.(we have taken a video and will show that on our youtube channel later), Please notice, all of the orders which placed in our site, please email me your order number and send to [email protected]. we will send you the APK via email. it is a Free Gift to the MX1/MX2 customers in geekbuying. thanks for your support all the time!"
     
  11. nasstor

    nasstor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Atkinson: Jag har inte sett några skillnader förutom att MX2 har plasthölje istället för Alu-skal. Plast leder bort värme mycket sämre, men det skall de ha kompenserat med luftspalter.
    Jag använder en RC11 Air Mouse för att styra min, fungerar som en Wii kontroll men det fungerar också som ett tangentbord.

    Tjo: Netflix fungerar ja, men inte högupplöst.... verkar som att de som gjort appen till android tror att man bara kan köra android på små skärmar.....
     
    tjo gillar detta.
  12. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Någon som köpt sin från geekbuying och fått remote apk'n än? Släng gärna upp lite bilder eller ännu bättre själva apk'n
     
  13. Sheldon Cooper

    Sheldon Cooper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Någon som kan rekommendera en fungerande USB-hub?
     
  14. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kanske kan funka ändå... men tycker det funkar bättre med extern ström försörjning :)
     
  15. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Hur är rc11an? Har en och en mx2 på väg från In4dealz hoppas på leverans den här veckan.
    Och ni som köpt från geekbuying har ni fått remote appen än?
     
  16. nasstor

    nasstor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har INTE fått remoteappen ännu, men det stör inte mig då jag är tveksam till att jag kommer använda den. Trots det måste den ju provas :P

    RC11:an börjar jag tycka om mer och mer. Har aldrig varit mycket för Wii:t som står här hemma så har aldrig vant mig vid användandet av en liknande manick tidigare. Känns dock ibland som att den tappar "känsla", men då är det bara att slå av/på musfunktionen med knappen som sitter mellan LMB och RMB, tar 1s. Och då blir den "omkalibrerad".

    Visst, jag tycker fortfarande inte det är samma känsla som att köra med en riktig mus, men det hade jag ju absolut inte förväntat mig heller.

    Tangentbordet känns OK, varken mer eller mindre. Man måste trycka ner knapparna ordentligt för att de skall registrera, tog en stund innan jag vande mig vid det också. Det räcker mer än väl till för ändamålet dvs styra en smart-tv / mediaspelare / surfa, eller vad man nu vill göra, men det är inget jag sitter och skriver uppsatser med.

    Vad gäller själva MX1:an.... vad kan ja säga? Wow... för 600 riksdaler, med fjärr, inklusive frakt.... hade jag vetat hur bra den var hade jag köpt några till utav bara farten. Och när väl ubuntu-disten blir fungerande på den och/eller XBMC för android kryper ur beta-stadiet.... Ja, då kan man ju bygga en mindre server-park hemma med såna här ;-)

    Är riktigt jäkla svin-nöjd med min MX1 än så länge!
     
  17. NiLe

    NiLe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har MX1 och RC11 köpta på geekbuying, och det fungerar klockrent, är hur nöjd som helst. Det mest prisvärda prylköpet på mycket länge :)

    Remote appen fick jag med vändande epost nästan, kom bara ett par timmar efter det att jag mailat dem. Sedan efter någon dag kom ett meddelande att de snart skulle skicka appen, vet inte riktigt hur de organiserar det. Remote appen har jag inte använt speciellt mycket men den är en riktig lifesaver när man kör Google maps och Earth eftersom jag inte hittat något sätt att zooma ut vilket gör dem oanvändbara (om någon har tips om hur man gör det med RC11 är jag intresserad). Med Remote appen kan man zooma både in och ut med multitouch på en touch-yta.
     
  18. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag fick apk:n i ett mail idag, har inte prövat den ännu.
     
  19. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Ska bli intressant att få hem mina enheter mx2/uhost2 tyvärr inte inhandlade på geekbuying men 350st inkl frakt får duga. Kör droidmote på sgs3/nexus 7 ochbdet funkar rätt bra. Vem är utvecklaren av den ni fick från geekbuying? Läste nåt om Rockchip , kan det vara så?
     
  20. NiLe

    NiLe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Var köpte du för 350:-/styck, låter tokbilligt! Eller missuppfattade jag 350st?