Fråga: Någon som har fixat det kända Wi-Fi problemet själv?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Foxy, 15 okt 2012.

  1. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    lödde wifin men skillnaden blev marginell, böjde upp gps och 3g antennerna samt la en liten klutt lödtenn på och 3g signalen har blivit mkt bättre nu har jag ibland full mottagning hemma, hade förut som bäst 3 staplar.
    ska undersöka om någon skillnad märks på gpsen.
     
  2. Crim

    Crim Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Härligt, försökte just öppna hoxen för att fixa wifi problemet etc. Kom till att stoppa ner ett kreditkort då jag inte har något plektrum, han inte få upp skärmen innan jag råkade starta mobilen och märkte att jag inte får någon bild och att den är spräkt innifrån(antagligen LCDn)...Hur i helvete gick detta till? Har jag råkat få bort någon kontakt utan med kortet, och därför får jag ingen bild? Sen vettefan hur det gick till att den är spräckt innifrån då jag tog det ytterst lugnt...Gode gud, har inte tid med en trasig telefon eller att köpa en ny. Vad gör jag?

    Edit: Märkte nu att jag antagligen gjorde en enorm tabbe. När jag trök in kreditkortet så hamnade jag under glaset och inte under hela skärmen. Antar att jag har sabbat hela skiten i andra ord.
     
    Last edited: 5 dec 2012
  3. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Det blir nog till att byta hela skärmen alternativt köpa ny lur.
    Ny skärm kan fås på ebay för ca 5-600 kr. Bytet tar någon timme men är lite pilligt, talar ur egen erfarenhet. Instruktioner finns på youtube och andra trådar här på forumet. Observera att du måste köpa hela modulen med LCD+digitizer, att bara byta LCD:n kommer sluta med att du har handen full av glas.
     
  4. Crim

    Crim Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Antog det, så surt. Kunde detta gå värre? :neutral: