Problem: Telefonen fryser, vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sorid, 8 nov 2012.

  1. Rejzer

    Rejzer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också stora problem med frysningar. Det händer oftast under surf, men det har troligtvis att göra med att jag mest använder telefonen till att surfa. Att jag tappar batteri-% efter omstart är vanligt förekommande. Riktigt irriterande. Får ta och testa med rensning av cache/dalvik, fabriksåterställning osv.
     
  2. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER



    Återkom gärna efter några dagar! :)
     
  3. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har testat med återställning och rensa cache osv utan resultat. Just nu har jag testat med att rengöra usb-porten på telefonen samt använder orginalbrowsern. Fortfarande ingen hängning men jag vågar inte ropa hej än. Har bara gått 1 dygn sen jag gjorde det.
     
  4. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har provat avaktivera automatiska uppdateringar i Play butik. Funkar bra än så länge efter det men vågar inte heller ropa hej! O_o

    EDIT: var svart idag när jag vaknade igen O_O!!!
     
    Last edited: 29 nov 2012
  5. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Intressant att så många har detta problem. Jag har den senaste tiden råkat ut för det allt oftare. Har haft luren i ca 1,5 år och tänkte att det berodde på åldern. Det känns lite surt att den börjar lägga av efter så "kort" tid ändå. Ofta är det vid surf den hänger sig, oavsett chrome eller standard-läsaren. När den hänger sig är det bara att ta ur batteriet, inget annat funkar. När jag sedan satt i batteriet igen är batteriet nästan helt slut eller slut oavsett om det var typ 80-50% kvar innan. Följer era tester här och hoppas att hitta något bra innan jag till slut ger upp och lämnar in den.
     
  6. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har lämnat in den sammalagt 3 gånger (den är på lagning nu) om det var det du menade? :)

    Har för mig att de bytte kretskort, batteri samt laddningsuttag (kan blanda ihop någon av sakerna med surfplattan som var på reparation).
     
  7. Xenomorph

    Xenomorph Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också samma problem och frysproblemen började med 4.0.4-uppdateringen, dock den senaste som släpptes för någon vecka sen så har den inte hängt sig lika ofta.
     
  8. Anoid

    Anoid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig har mobilen ofta låst sig, ironiskt nog, vid låsskärmen. Missade flyget när mobilen låste sig. Avinstallerade nova launcher och kör nu med stock tw. Trist, fast jag har inte haft några problem sen dess.
     
  9. madcow

    madcow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
    Mina problem löste sig med en fabriksåterställning och rensning av cache. Jag gjorde en backup till mitt samsung-konto före. Sen installerade telefonen automatiskt alla appar jag backa upp. Har inte haft några problem alls efter det. Hade problem med hängningar och tvångsavslutningar på en del appar. Bl.a facebook och stock browser m.fl. Jag har aldrig tidigare rensat efter uppdateringar tidigare. Men sedan 4.?.? har det gett mig problem. Så min läxa är lärd. 1. Backup 2. Rensa cache 3. fabriksåterställa
     
  10. Sorid

    Sorid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Någon mer som löst problemet genom att rensa cache och sedan göra en fabriksåterställning?


    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  11. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag fabriksåterställde utan att det löste någonting...telefonen gick inte att starta efter standbyläge idag....har provat allt utom att prova ett annat batteri nu men det ska man fasen inte behöva köpa heller. Lutar åt att skicka tillbaka denna och hoppas på att en ny fungerar bättre.
     
  12. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Liten uppdatering. Efter att ha rensat usbporten har jag inte haft en hängning på flera dagar nu! Kan fortfarande vara flyt :P Men jag hade flera om dagen innan så något har hänt.
     
  13. rufsen

    rufsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vadå rensat? är det skit som kortsluter lr WTF? O_o
     
  14. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Svar ja. USB-kontakten är det som orsakar flest mysko problem på våra S2or (enligt huvudräknad statistik)... Det är skit (damm etc) och det är att plattan inuti själva kontakten är böjd åt fel håll... Jag citerar det jag brukar skriva till alla med det felet:

    USB-kontakten (OBS. Ha mobilen avstängd och batteriet urdraget tack, vill inte förstöra din mobil :P)... Gör rent kontakten inuti mobilen med en liten borste - eller om du har, luft på burk/kompressor (UTAN dimmsmörjning) - vissa säger att det även hjälper att ta en liten tandpetare och bända själva kontakten där inne (plattan som är mitt i kontakten) mot skärmen
     
    Elemental, Sorid och brobjo gillar detta.
  15. Krigsholm

    Krigsholm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Moto G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Moto G6
    Telefon 2:
    Galaxy S7
    Köpte en S2 till min sambo för ett par veckor sen. Redan första dagen börjar den hänga sig efter samtal. Har hänt 3 eller 4 gånger fram till idag. Alltid när det har varit ett längre samtal. Skärmen tänds helt enkelt inte upp efter att man tar bort luren från örat utan är svart tills man tar ur batteriet eller gör en tvingad omstart med powerknappen. Hon kör stock 4.0.4. Tror fenomenet kallas 'Sleep of Death' Drygt som fan. Funderar på att flasha om hennes men börjar nog med cacherensningar och en återställning först.
     
  16. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också en S2a som är fucked up.

    Köpte först en S2 för 3 veckor sedan, redan från dag ett började den hänga sig, ibland funkade den 2 dagar utan problem, ibland frös den 5 gånger på en dag. Provade fabriksåterställningar, letade efter uppdateringar osv men inget hjälpte.

    Ringde Samsungs supports som aldrig hade hörttalats om något liknande(yeah right, internet säger annat) som sa att jag genast skulle lämna in den på repatation där jag köpte den. Lämnade in den på lagning och fick två veckor senare tillbaka den, deras support hade inte hittat något fel alls, men sa att dom uppdaterat mjukvaran. Några timmar senare frös den såklart igen. I måndags gick jag tillbaka till inköpsbutiken med film på vad som händer med telefonen och dom gav mig en helt ny telefon.

    Gött tänkte jag, har vänner som haft S2an i över ett år och aldrig haft problem, så nu slipper jag nog skiten... Men icke, när jag tog upp den ur fickan idag så hade den såklart frusit i "sleep mode". Hur fan kan Samsung ens få sälja en telefon då så många av dom är defekta? Detta är somsagt min andra S2a och båda frös inom någon dag.

    Va fan ska man göra? Missat viktiga samtal för att telefonen frusit i fickan, webbläsaren har frusit en gång. Och detta betalar man pengar för varje månad. Känns ju jävligt bra, det här...

    Edit:
    Kan tillägga att den nästan bara fryser när den är i "viloläge", den har förutom detta bara frusit en gång och det var i stock webbläsaren. Jag har inget minneskort i telefonen, som vissa säger att är boven i dramat.
     
    Last edited: 5 dec 2012
  17. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    aldrig varit med om något liknande på en stock rom, annars kan SOD hända på custom roms. Men ingen av alla S2 ´r på jobbet har det problemet. Du har inte någon app som bråkar? t ex någon som ska spara batteri. Ingen undervolt` osv?
     
  18. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har läst att sådanna appar kan skapa problem, men nej det hände även när telefonen precis hade blivit factory resettad(+ facebook, facebook messenger, Cut the Rope och Twitch.tv).

    Nu har jag rätt många appar installerade, kan skriva ut dom allihopa om det kan hjälpa till:

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Riktigt störande att man köpt en telefon + abonnemang så är det defekt och man måste lämna in det på lagning i flera veckor.
     
  19. Zuulan

    Zuulan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu jäkla verkar det fungera bra igen. Ingen hängning alls på att bra tag. Det är stockbrowsern som är boven. Den ligger igång fast man "avslutar" den.
    Jag gick in och rensade browserns cache. Inte i appen själv utan under inställningar/Program/Alla/Internet. Töm cache. Rensa data och sen Tvinga stopp.

    Alla bokmärken ryker tyvärr. Men det var som om den startade upp för första gången. Loggade in på google och snabbare surf än innan. :)
     
  20. Cee

    Cee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Ska testa detta.

    Grät ut lite om mina bekymmer hos en kompis som jobbar på Samsung. Enligt henne så kan det vara RAM-minnet som börjar bli kass, det får man fixa genom att skicka in telefonen på service.

    Hur lång garanti har man för sådant egentligen?