Fråga: repor?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av cian, 5 dec 2012.

  1. cian

    cian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får min samsung s3 nästa vecka nån gång. Endast ägt ipgones tidigare.
    Jag beställde till ett skal och skärmskydd och undrar lite hur ni gör med detta ang s3an..
    Den är mycket snyggare utan skal och blir inte touchkänslan samt skärmen "sämre" om man har på skärmskydd? jag skulle gärna vilja slippa att använda dessa men jag ahr läst lite på olika forum och stött på personer som sagt att de kört utan skärmskydd och fått repor på skärmen endast av att ha luren i en ficka utan nycklar etc.

    jag undrar även om kameralinsen blir repig/går sönder om man inte använder skydd då man lägger den på bordet tex, den sticker ju ut från mobilen...

    Bör jag alltså anvädna skärmskydd och skal eller klarar man sig utan? tackar
     
  2. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Har kört utan skärmskydd i 2 månader och skärmen är som ny. Kör däremot med ett Rock quicksand skal. Gillar hur det känns och kameralinsen kommer upp lite från underlaget om den läggs ner. Lite kant på framsidan också vilket gör att telefonen lätt kan ligga med skärmen nedåt. Bra på natten så att inte notifiering leden blinkar och stör. Kolla annars i tillbehörstråden för lite olika förlag och idéer,

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. mrmunshun

    mrmunshun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har haft den i ca 3 månader och har inte direkt varit försiktig med den, har inte en enda repa trots att jag tappat den ett par gånger (haft tur kanske? :)).

    Men annars har jag också kvar min sgs1 som jag har haft i drygt 2 år. Den har lite repor på baksidan men skärmen är som ny, är sgs3 av samma material behöver du nog inget skal. Angående skärmen så skulle jag aldrig sätta på ett skärmskydd då känslan blir lidande.

    Men du gör självklart som du vill, ovanstående är bara hur jag själv tänker och tycker.:P
     
  4. kpeder

    kpeder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är inne på min andra SG, hade först en S som bytes i aug till en S3. S-en har en repa efter 2 års omild behandling liggande i skjortficka utan displayskydd. Jobbar som servicetekniker. Har haft en S3 sedan aug. Köpte ett samsung flipcover som extra skydd. Inga repor än och kameran ligger försänkt i bakstycket så den skall nog klara sig bra. Gorrilla glaset på galaxynserien verkar vara kanon.
     
  5. RogerP

    RogerP Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Haft min sen den släpptes den 29/5. Aldrig använt skydd och totalt repfri.
     
  6. SpeedSurfer

    SpeedSurfer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Cyanogen
    Platta:
    nVidia Shield Tablet K1
    Platta 2:
    Nexus 7 2nd gen
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Kör helt utan skydd, och displayen är nästan som ny. Batteriluckan däremot har krackelerat lite, och klarlacken har släppt lite vid USB och 3.5 mm kontakterna. Har dock beställt nytt på eBay (79:-). Inga problem med kameralinsen heller.
     
  7. Emil.H

    Emil.H Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag använder flipcover med har ganska gott om repor, har dock tappat den med skärmen neråt på ett smutsigt stengolv och hade sån otur att flipcoveret öppnade sig..
     
  8. Skoog8

    Skoog8 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft min i typ 2 månader och varit försiktig med den utan skydd. Om man kollar väldigt noga har jag fått små repor på skärmen, men det är inget man märker av annars
     
  9. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Har ett mycket tunt skal för att den ska bli goare att hålla i, tycker att den är för hal annars. Inget skydd på glaset och inga repor, men är ganska rädd om den, lägger den aldrig i fickor mednycklar i, tex.
     
  10. MaxAnd

    MaxAnd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har också fått en hel del smårepor på skärmen men inget jag bryr mig särskilt mycket om, det kan varit en del damm och sand i fickorna som gjort det. Jag har inget skärmskydd men ett bakskal från Case-Mate, sitter på för det mesta eftersom jag tycker den blir så hal att hålla annars. :)
     
  11. Gaston

    Gaston Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft telefonen utan skal eller skärmskydd i fickan, utan nycklar eller mynt så klart, och har inga repor på skärmen men däremot lite smårepor på batteriluckan men den kan ju bytas ut. Däremot inga repor på kameralinsen.