Diskussion: Padfone 2

Diskussion i 'Padfone' startad av Withered, 2 okt 2012.

  1. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Den var inte skickad.
    Antagligen bara fulspel ifrån Proshop för att plocka förbeställningar. Har nu avbeställt - jag köper mycket hellre ifrån Webhallen eller Komplett. Mitt förtroende för Proshop som företag är även det lite skadat, uppenbarligen gjorde de så här för att plocka förbeställningar ifrån de andra butikerna, och inte för att de faktiskt hade några Padfones i lager.
     
  2. InfoDan

    InfoDan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag använder ALLTID tangentbordet när jag är hemma och på jobbet. Det är ju 10 gånger bekvämare än paddan. Paddan avänder jag absolut minst, egentligen bara i bilen. Att bara använda telefonen är näst vanligast , vid de tillfällen då jag vill ha så lite som möjligt att släpa på.
    Tangentbordet gör skärmen mycket större vid textinmatning jämfört med paddan. Dessutom gör tangentbordets inbyggda batteri att både padda och telefon får mycket längre drifttid när jag använder dom solitärt.
    Dessutom blir tangentbordet ett utmärkt skydd för paddan !

    Jag hoppas oxå på PF3, PF2 är helt ointressant utan tangentbord och sin helt i onödan förstorade telefondel samt sin avsaknad av minneskort.

    Om PF3 blir windows och får tangentbord kommer jag att överväga att lämna Androidvärlden ! För mig är det viktigaste att ha telefon, padda och laptop i samma enhet ....
     
  3. xakzi

    xakzi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena! Lite ny på denna forum och fick precis reda på Padfone (När jag sökte efter en random men bra andriod tablet haha)

    Har hittat på dustinhome så kostar padfone2 ca 7000:-
    Har då en fråga..

    Jag som har just nu en iphone, kan jag använda mitt nuvarande abonnemang kort på padfone?
     
  4. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja om du köper telefonen olåst.
     
  5. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Jag säger till ifall Komplett skickar min imorgon! :)
     
    utor gillar detta.
  6. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Webhallen har flyttat datumet till 10:e, hoppas man får det innan jul iaf :(
    Har fortfarande inte hittat något lämpligt fodral till plattan, ingen som har sett ett sådant?
     
  7. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Asus sverige skriver i en av kommentarerna på deras facebook att den kommer 17-20e december förhoppningsvis annars januari !? :(
     
  8. Validus

    Validus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    i JANUARI?!, det skulle ju vara en julklapp till mig själv, vetifan om man orkar vänta tills dess, hoppas att det inte stämmer.
     
  9. EEKEN

    EEKEN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Men va f då :/
    Hade precis som Validus tänkt den som en julklapp till mig själv. Har stått ut med min halvt fungerande S2:a i ett halvår nu i väntan på denna...
     
  10. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Kommer den i början av januari orkar jag fan inte vänta, blir nog en Nexus 4 istället då.
     
  11. XenapZ

    XenapZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja alltså herregud. Jag har gått runt med en sketen dumbphone sen i somras och betalat ett mobilt bredbands-abonnemang jag inte kunnat använda och väntat på när denna ska komma ut >_<
     
  12. Validus

    Validus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samma här förmodligen.
     
  13. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Väldigt synd, vill hellre ha en Padfone.
    Men pallar inte med min Blade (1) längre, vill ha en ny telefon NU! :P
     
  14. keke

    keke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm, jag fick precis en "Din order är på väg" från dustinhome. Jag förbokade telefonen i november. Jag har kollinummer och allting och om det stämmer så borde jag kunna hämta ut den imorgon. Ska bli intressant.
     
  15. inact_0028

    inact_0028 Guest

    Turing där!


    Komplett har ändrat till 5 Januari nu :ehm:

    Någon som kan hjälpa mig med det jag behöver veta för att beställa från utlandet?

    Det ska väl vara någon speciell LTE, GSM, 3G - frekvens eller vad det heter?
    Är inte så haj på sådant så lite hjälp skulle uppskattas.
     
  16. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Vilken version köpte du?
     
  17. keke

    keke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    64 gb med docka

    Ser dock ut som att jag får vänta lite mer, den är fortfarande fast på "Elektronisk förhandsinformation mottagen" om man går in och söker kollinr på postens hemsida.

    Edit: Var lite för snabb där, nu har den status "Stockholm Sorterad", förmodligen uthämtning imorgon med andra ord.
     
    Last edited: 6 dec 2012
  18. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Lyckans människa!
     
  19. MSIOCGenie

    MSIOCGenie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Pic or it didn't happen ;)
    Nej men du måste säga till här om du får den, kanske fick Dustin in bara några stycken som allihop gick åt till de som redan förhandsbokat?
    Om du får den så får du gärna berätta vad du tycker om enheten :)
     
  20. Stribbleroni

    Stribbleroni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det här känns inte bra... Jag menar ska onlinebutikerna i sverige inte börja skicka ut dem förräns i januari vill jag inte ens tänka på när markbutikerna får in dem så man kan känna å klämma lite på den själv innan man köper den. Jag tänker inte köpa den utan att få känna på den + att jag vill köpa den på abonnemang. Möjligtvis februari känns det som nu och det är väl lagom tills det börjar ryktas om padfone 3 eller nån "ny generation" telefoner.

    Bah... jag som har varit taggad för köpet av padfone 2 såååå länge.. menmen är fortfarande inställd på att köpa den, men tänker ju inte göra det om jag får höra att nån annan "bättre" telefon släpps kort efter den i sverige. Nexus 4a blir det inte för mig dock tror jag inte.. Batteritiden är det som lockar mig mest med denna telefonen, gör inte om samma misstag som jag gjorde när jag köpte min nuvarande galaxy nexus, hatar att den räcker max en dag, fredagar när jag jobbar och sen gör något på kvällen måste jag ladda den på eftermiddagen för att vara säker på att den ska hålla hela kvällen.
    Nexus 4:a har fått väldigt mixade reviews gällande batteritiden medans padfone 2 bara har fått berömm för mkt bra batteritid.
    Sen lockar ju såklart plattan, då kan jag sälja min transformer prime och det betalar halva min padfone 2!.